Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 2099 ggr
Mona22
0

korsstygn?

finns det någonstans man kan få tag på något mönster att sy? hittade ett program till datorn förut som kunde omvandla en bild till korsstygn som man sen kunde skriva ut ..ingen av er som vet ngt om det ?

isnornin
0

Nej, men det lät intressant!

MVH Isnornin

Frida
0

Menar du gratismönster?

Hade ett program på datorn för att göra om bilder till korsstygnsmönster. Har inte kvar det eftersom jag formaterade om hela chabraket men jag ska se om jag kan hitta det igen. Annars går det att göra egna mönster av fotografier om man har ett lite mer avancerat bildbehandlingsprogram. Fungerar utmärkt att göra i tex Photoshop.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
0

Fuskar lite med att lägga in en länk till en annan tråd på ett annat forum om gratismönster.

Och här är en fusklänk till om två gratisprogram för att göra egna mönster av bilder.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Diana61
0

Sådana program kostar pengar och gratisprogrammen brukar inte vara så bra på det. Kvalitén blir ju vad man betalar för det så att säga. Sedan så kan man prova på de riktiga programmen men då är utskriftsmöjligheten avstängd samt att man ej kan spara.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Tufvans
0

#4 Fast om man är villig att klippa och klistra lite i ett bildbehandlingsprogram, så kan man ta skärmdumpar av de olika delarna av mönstret på skärmen. Fungerar, även om det är lite meckigt.

CarolineO
0

*hihi* Jag var inne på länken o hämtade hem "stitch" 

Det funkar bra, men man kan ju inte få "blandade" färger där… Men till enklare mönster fungerar den jättebra!

Faxlin
0

Jag har kommit över en sådan skiva. Eller kompisen har kommit över en skiva och jag har fått låna den. Så här ska göras egna mönster.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars