Annons:
Etikettmålarböcker
Läst 989 ggr
Nanna70
1/3/19, 6:37 PM

Vilka fiberpennor?

Jag ska köpa fiberpennor till färgläggning i min målarbok för vuxna. Vad rekommendrar ni?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
Nanna70
1/5/19, 2:54 PM
#2

Jag valde de här från stabilo, fast med bara 20 st. https://www.penstore.se/stabilo/point-88-fineliner-50-pack?gclid=CjwKCAiAgrfhBRA3EiwAnfF4tscaI2cnCim1D6H6RRoLpgBJucRcszgPK_JmazVVQEEt67hqx8x-2RoCDcMQAvD_BwE Hoppas bara de inte blöder igenom pappret bara. Vad är din erfarenhet av detta? Funkar de eller blöder de igenom? Jag köpte faktiskt även dessa att variera med. https://panduro.com/sv-se/produkter/kreatima/pennor-kritor/fargpennor/fargpennor-expression-24st-105136?nosto=productpage-articles-added-to-cart

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Carrosh
1/6/19, 1:56 PM
#3

Det beror ju helt på tjockleken på pappret. Är det en målarbok med tunnare papper så blöder de igenom, men de flesta målarböcker har ju lite tjockare papper av denna anledning. =)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Nanna70
1/6/19, 3:01 PM
#4

De blödde tyvärr igenom märkte jag direkt, så jag lämnade tillbaka dem. Nu har jag köpt akvarellpennor och beställt färgpennor från faber castell polychromos samt triplus fineliner från staedler.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Carrosh
1/6/19, 9:04 PM
#5

Ah, vad har du för målarbok då? Är det så att de blöder igenom där kanske akvarellfärger är lite bättre för just den? Staedtler triplus fineliner kan blöda igenom de också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Nanna70
1/7/19, 12:59 PM
#6

Hemliga Trädgården av Johanna Basford. Det är ganska tjockt papper tycker jag.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
Carrosh
1/7/19, 6:33 PM
#7

Den har jag också. Inte upplevt alls att de blöder igenom, men kanske beror på vilken tjocklek man kör också och hur länge man håller kvar på samma ställe.. Upplevde att 0,7 blödde igenom mer än vad 0.4 gjorde. Var ett tag sedan jag målade sist, så minns inte exakt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: