Annons:
Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 3414 ggr
ivanhoe81
10/30/17, 7:51 PM

Mitt lilla papperspyssel del 3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar långsamt komma igång med pysslet igen efter sommaren Det på bilden är klart * hjälm * hals * underställ mark 4 * bröstplåt mark 4 * rygg * midja (utom det framtill) * skrev * ryggrad * höger axel * mage del 5 (del 1-4 är kvar att göra) * hanledsskydd Försöker göra färdigt magen men det är inte lätt när katterna kommer och krafsar och stångar på en då de vill ha uppmärksamhet Har nästan gjort färdigt del 1 & 2 men det är lite klister till som behövs

Annons:
ivanhoe81
10/30/17, 7:52 PM
#1

Glömde kragen på listan som också är klar

Tjeja
10/30/17, 10:07 PM
#2

Härligt! Hakar på här direkt så jag inte missar fortsättningen! Nu har du kommit riktigt långt jue! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
10/31/17, 12:11 AM
#3

Jag kämpar på för att inte göra som vanligt att avsluta innan att det är färdigt (har aldrig riktigt slutfört saker)

Emo
10/31/17, 3:53 AM
#4

Har du kommit så här långt och det ser så bra ut finns det nog stora möjligheter att det blir klart, så både du och vi, som med intresse följer framstegen, får njuta av det färdiga resultatet.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tjeja
11/2/17, 11:59 AM
#5

Jupp Håller med Emo!🙂👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
11/2/17, 9:23 PM
#6

Jag kämpar som sagt med det och inte ge upp saker nr de nästan är helt klara, vet inte hur många bilar som jag börjat rostlaga och sedan skickat till skroten när all rost är borta och jag svetsat ihop så jag hade 25% eller mindre kvar att svetsa Min hjärna säger åt mig att gå vidare och göra något annat som jag vill ha ex en pappersfigur av megaman i naturlig storlek och sedan avsluta den innan den är färdig (vet inte om det är aspbergers hjärnan som beter sig så)

Annons:
ivanhoe81
11/2/17, 9:23 PM
#7

Jag vill inte sluta men jag kämpar mot mig själv bara

ivanhoe81
11/2/17, 9:25 PM
#8

Har problem att tänka på 2 saker att göra samtidigt då jag även vill börja tillverka jigg och kanske sälja

Tjeja
11/5/17, 2:46 PM
#9

Tänker att det låter mer som en ADHD sida av hjärnan än asperger hjärna att inta avsluta saker helt. Autismdrag är ju väldigt inriktade på perfektionism istället medan ADHD-drag karaktäriseras av otålighet och nyfikenhet samt att plötsligt bli så uttråkad och uttröttad att man "bara inte klarar av det där sista lilla" ens en gång.

Oavsett. Försök dra lite energi att envisas med att göra klart från dina Aspbergerdrag ska du se vilken skön tillfredsställelse när det hela faktiskt är klart!😃 För alla sidor av hjärnan dessutom! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
11/5/17, 7:38 PM
#10

Oki då är det nog min adhd sida har ju både adhd och aspbergers (lätta drag av båda) blandar ihop sidorna lätt Försöker limma ihop delarna som jag har som sagt Envishet ? Jag har ingen envishet i min hjärna Hatar att aldrig göra klart något men det ät tyvärr vanligt men kämpar på ändå

Emo
11/6/17, 7:30 AM
#11

Vi håller tummarna för att du ska lyckas. Vi vill ju se ditt mästerverk färdigt - och det vill väl du också?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
11/7/17, 9:30 PM
#12

Pip pip pip %÷#_£¥&÷×/€£& Just nu är jag riktigt arg på en av mina små älsklingar, hade precis gjort klart en bit och lagt den på hyllan och sedan hittar jag en av mina mest lekfullaste katter lekandes med den i flera små bitar Man tappar lusten att göra samma bit flera gånger om

Emo
11/8/17, 5:07 AM
#13

Jo vi känner nog alla igen det. Jag har ett monster här, som förstör en hel del om det inte är undangömt och helst inlåst. Så lär det vara att ha småbarn, hundar, katter och en del andra varelser, som man delar hem med - men visst hade livet ändå varit mycket tråkigare utan dem.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
ivanhoe81
11/8/17, 2:02 PM
#14

Jag kan bli arg på dem men sekunden efter så kelar jag med dem etc, kan inte leva utan dem trots att de rivit sönder min nya soffa, rivit sönder tapeterna, kissat ner alla skor på skostället, rivit sönder mig De är mina håriga 4benta barn

Tjeja
11/9/17, 9:59 PM
#15

😮😭Hur många pälsklingar har du? 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
11/12/17, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

3st men det är laura som är mest vild och hämtar det mesta och leker med På bilden är det bubbe närmast, rocky sen och längst in laura

Emo
11/13/17, 4:39 AM
#17

Fina katter.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Rhonda]
11/13/17, 7:32 AM
#18

#16 Så söta! Rocky liknar vår Sara

ivanhoe81
11/14/17, 4:08 PM
#19

Gammal bild då rocky har fått ett hack i höger öra efter för hård lek med bubbe Ang pysslet så satte sig rocky på den biten som jag snart var färdig med så antagligen får jag skriva ut den på nytt om jag inte kan laga upp den Sedan har jag insett att den jobbiga perioden som jag hatar närmar sig, julen Hoppas att grannarna är tysta så jag slipper få ångest då man sitter ensam som vanligt (känner igen mig i de äldre som sitter ensamma i reklamen man ser ibland)

ivanhoe81
11/14/17, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

I min förra tråd pratade jag ju lite om fiske och jag hittade en rolig bild till och jag verkar ha en förkärlek att få pinnar på kroken

Annons:
Emo
11/14/17, 4:23 PM
#21

#20 Kul bild. Glad fiskare - blev det en rolig fiskehistoria av äventyret?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
11/15/17, 8:35 AM
#22

Inte vad jag minns förutom att jag tappade samma gädda 3 gånger innan jag tog fram metspöt och fick upp 7st abborrar vid rishögen bakom mig på bilden

Tjeja
11/16/17, 7:54 PM
#23

Aaawee Såå fina Kissemissar!  😍😍😍

Du det där med att få pinnar att nappa är en talang jag med brukar vara bra på! 😃 Trista är bara att gamla ruttna pinnar sällan inbjuder till några vidare kulinariska upplevelser precis. Grillkorv och pinnbröd brukar ju vara gott liksom, men murken pinne i Korvbröd låter inte lika lockande! Varesig den halstras eller grillas liksom.🤪

Men fina kan de vara ändå! Drivved kan man bygga många vackra konstverk med har jag sett i alla fall! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
11/18/17, 11:54 PM
#24

Lite vila med pysslet igen datorn hänger sig och färgen är slut i skrivaren igen Men grejar lite med ettiketter som jag ska ha utskrivet på dekalplast när datorn tillåter (ska ha på mina beteslådor så jag vet vad som är i dem, sedan kommer nog en kompis vilja ha det till sina lådor med)

ivanhoe81
11/18/17, 11:55 PM
#25

Har inte råd med färg till skrivaren heller pga att jag storhandlat på både wish och tradera

Tjeja
11/19/17, 12:11 AM
#26

Aj då.. men om några dagar kommer påfyllning i kassan.👍 Du får väl handla ny färg då.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
11/19/17, 5:35 AM
#27

Usch, skrivarfärg som är så dyrt.
Varför bråkar våra datorer så ofta med oss? Vi är ju snälla mot dem. 😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
ivanhoe81
11/19/17, 5:02 PM
#28

Har bara något på 1100kr som ska betalas (köpen från wish och tradera) innan jag kan köpa färg till skrivaren (jag får 600kr i veckan som ska räcka till mat och allt annat)

Tjeja
11/29/17, 5:42 PM
#29

Emo .. datorer är troll! De  förnöjer sig på att trilskas med oss! 😈🤪

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
11/29/17, 6:04 PM
#30

 #29 Det var bättre förr.  😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tjeja
11/29/17, 6:27 PM
#31

😃 Jupp.. men det var inte bra då heller!…. 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
12/8/17, 2:05 PM
#32

Håller på med lite fördtärkning av byggsatsen nu med det tapetklistret jag har kvar och tidningspapper så jag kan ta bort lite av stagen etc Sedan blir det lite slätare med

Tjeja
12/8/17, 6:49 PM
#33

Väntar på att få se!👍  *nyfiken som alltid* 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
12/9/17, 3:50 AM
#34

Spännande, som vanligt. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
ivanhoe81
12/9/17, 10:36 PM
#35

Bild kommer när jag laddat mobilen men den delen som jag börjat på är inte klar än pga att det lilla klistret jag hade kvar är slut och får se om jag kan köpa en liten burk snart

[Rhonda]
12/10/17, 8:15 AM
#36

Det är så spännande att följa ditt projekt.

ivanhoe81
12/11/17, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Här ser ni lite skillnad mellan obehandlad yta och yta med tidningspapper

ivanhoe81
12/11/17, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Ganska hårt men kommer nog lägga på något mer lager med papper

Emo
12/11/17, 2:03 PM
#39

Ser bra ut och ännu bättre kommer det att bli innan du är nöjd. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
12/11/17, 2:38 PM
#40

Jopp men jag vet inte när den blir färdig då jag har så mycket stt pyssla med

Emo
12/11/17, 3:30 PM
#41

Bättre att ha för mycket att göra än för lite. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
ivanhoe81
12/11/17, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#42

Jo det så klart Idag kom mordans julklapp iallafall hennes öysselutrustning (vet inte vad hon har så jag köpte en hel sats åt henne)

Emo
12/11/17, 5:20 PM
#43

Det var inte lite det!🥵
Då blir det lätt att ha flera igång samtidigt. Något stort hemma och något mindre på resa. Fiffigt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
12/14/17, 4:32 PM
#44

Ska försöka köpa skrivarfärg snart, den skuld som jag hade på klarna är borta nu via ett bidrag ur en fond som jag fick ur i år (fick 1500kr) och efter att klarna var betalt så fick jag 668kr över sedan har jag 190kr i plånboken men en skuld på 200kr till min kontaktperson plus 600kr in på kontot imorgon (men mat behöver jag inte köpa på ett tag då morsan drog med mig och handlade det mesta på hennes kort på både ica och öob) Får se om jag åker och kollar efter en svart färg imorgon så jag kan fortsätta med modellen under jul

Tjeja
12/15/17, 12:43 AM
#45

#42 Oj det var en rejäl uppsättning! 😃

#37 och #38 kul att se! lägger du på flera lager tidningspapper på för att få materialet "tjockare"?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
12/15/17, 1:10 PM
#46

#45 jag lägger mest på för att få det hårdare så jag kan få bort lite stag etc

ivanhoe81
12/15/17, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#47

Hjälmen har blivit lite hårdare iallafall så jag kunnat tagit av visiret

Emo
12/15/17, 6:21 PM
#48

Vilket jobb - men fint blir det när allt är klart.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Tjeja
12/20/17, 4:01 PM
#49

Ja som Emo säger, vilket jobb! Men häftigt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
12/20/17, 6:03 PM
#50

Tack det tar tid men blir nog bra i slutändan

ivanhoe81
12/22/17, 3:11 PM
#51

Jag utvecklar papperspysslet lite med lite väggspackel så det blir lite slätare, kom på att det är en mall som jag håller på inför slutprodukten men än så länge är det papperspyssel då jag bygger upp det mef papper

ivanhoe81
12/22/17, 3:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Högra sidan har jag försökt spackla och slipa ordentligt men är en del kvar Jag som är lite av en perfektionist vill ha det helt rätt i sådana här saker (men lägenheten kan se förjävlig ut istället)

Emo
12/22/17, 4:01 PM
#53

Du har väl en dammsugare? Viktigast att det blir bra. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
12/22/17, 4:05 PM
#54

Jo då det har jag men jag sopar ner slipdammet på en sopskyffel dörst sedan torkar jag av bordet då jag har problem med dammsugarljudet trots att jag har en ultrasilens

ivanhoe81
12/22/17, 11:01 PM
#55

Nu tog min liter med tapetklister slut igen, får se om öob har öppet imorgon för jag börjar komma någonstans med hjälmen Tänkte att jag gör den helt färdig med spackel och sedan täcker spacklet med lite papper innan glasfiberväven (när det nu blir då jag vill ha några saker. Helt färdiga innan jag fixar det)

Annons:
Emo
12/23/17, 4:45 AM
#56

Bra sätt att städa. Jag brukar också använda en liten sopborste när det räcker, sen har jag en blå viledadammtrasa, som är bra till mycket. Med den kan man även hålla mattorna någorlunda rena från hundhår och annat snafs. Vät den, krama ur den och torka sen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tjeja
12/27/17, 8:07 PM
#57

Hur har det gått med tapetklisterhandlandeet? 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
12/28/17, 5:52 AM
#58

Köote en liter men det tog slut ganska fort så ska åka och köpa mer snart, ingen ide att köpa större än 1 liter då det klistret jag köper snabbt släpper i från sig vattnet om det får stå lite längre Den stora hinken som jag hade fick jag hälla bort 2/3 delar av då det inte gick att röra ihop

Tjeja
12/28/17, 9:06 PM
#59

Ja då är det bättre att köpa mindre i taget. Eller i alla fall mindre burkar åt gången.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
12/29/17, 2:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Den stora hinken var nog runt 5 liter Har inte orkat åka och köpa något än då jag glider ner i en depression och tycker att allt är jobbigt även gå till brevlådan som är ca 15 steg från min ytterdörr, men ska handla mat imorgon så ska passa på då Men en bild på hjälmen som den ser ut just nu bjuder jag på men får göra en ny del bara och det är hakpartiet

Emo
12/29/17, 7:05 AM
#61

Denna mörka tid är nog jobbig för många.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Rhonda]
12/29/17, 7:45 AM
#62

#61 Vad fin hjälmen är!

Denna årstid är mycket svår för mig med. Jag får knappt något gjort överhuvudtaget o bara väntar på att det ska bli lite ljusare.

Annons:
ivanhoe81
12/29/17, 12:31 PM
#63

Jo det är väl det men idag är det ju ljusare ute då det ligger snö på marken (älskar när det är snötäckt) Tack för orden det är en del arbete kvar på hjälmen men det börjar likna något

ivanhoe81
12/29/17, 10:34 PM
#64

Påbörjat det nya hakpartiet på hjälmen och visiret är snart klart, bara lite slipning kvar och kolla över lite med spacklet sedan täcka med tidningspapper så att spacklet inte går sönder

ivanhoe81
12/31/17, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Grillpinnar är bra till mycket Käkpartiet är stort sett klart utom tänderna men de får jag inte dit nu så det får bli när jag kan ta bort stagen

Tjeja
1/1/18, 12:08 AM
#66

Tänder? 😃

Gott Nytt År I alla fall ivanhoe81! 🍸🍸✨ Önskar dig ett toppen 2018 och att hela rustningen blir klar så vi får se den! 👍 Även om det är vägen med skapandet som är bästa grejen med hela bygget! 🙂🎈

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
1/1/18, 5:52 AM
#67

God fortsättning på det nya året. Sen håller jag med Tjeja. Mycket bra skrivet.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Rhonda]
1/1/18, 8:51 AM
#68

Jag håller med Tjeja!

ivanhoe81
1/1/18, 6:45 PM
#69

#66 det ska vara tänder där men jag var lat på förra käkpsrtiet och tog enbart en slät kartongbit istället för att forma tänderna som de ska vara Det roliga är skapandet men även jag vill se den klar

Annons:
Tjeja
1/2/18, 6:04 AM
#70

Ahh då förstår jag, tror jag. Käken skall vara typ zigzaggad lite som sågtänder typ?! Vist är det själva skapandet som är roligast, det håller jag helt klart med om! Även roligt och spännande att se saker växa fram under skapandet. 😊 Men det är också en skön tillfredsställande känsla att se det färdiga resultatet med. En trevlig bonus de gånger man lyckas. 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/6/18, 5:10 PM
#71

Det ska vara ett mönster i den delen på 2x4mm men jag var lat och gjorde en slät bit och fick dit Får fräsa ut mönstret när jag gjort den hård och sedan gjort den tjockare Men just nu avskyr jag mig själv att jag är lite av en perfektionist När hakdelen var rätt så märkte jag att visiret var snett så får göra ett nytt visir och bara för det tog jag några mått på hjälmen med och den är sne som fan så jag får ta tag i det tidigast på måndag hinner inte tidigare då jag får besök imorgon och någon klapp då det är 37 år sedan jag såg ljuset (imorgon)

[Rhonda]
1/7/18, 8:54 AM
#72

Grattis på födelsedagen! 🎂

Emo
1/7/18, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Grattis!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
1/7/18, 1:06 PM
#74

Tusen tack Försökte hålla på lite i gårkväll men det var omöjligt för vad jag än gjorde så var det en katt som skulle knuffas och gjorde man inte som han ville så fick man en klo i den onämnbara kroppsdelen

ivanhoe81
1/7/18, 3:26 PM
#75

Nöjd med födelsedagen fick ett presentkort på 500kr sedan fick jag en lunchbuffe i torsdags av min kontaktperson Sedan har jag ett presentkort från i julas på 400kr

Emo
1/7/18, 4:51 PM
#76

Så roligt när de vill hjälpa till. 😉
Tråkigt bara att de inte är lika duktiga som angelägna. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Tjeja
1/9/18, 2:46 PM
#77

Åh Grattis i Efterskott Ivanhoe81! 🎈🎁🌺

 Kul med så bra presenter! 👍

Själv har jag fortfarande inte fått en enda julklapp än.. 😭 (men jag klarar mig ändå.. bara behöver få gnälla av mig lite 😉)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/9/18, 7:06 PM
#78

# tackar så mycket Jag klarar mig också utan men jag önskade mig en bluray spelare och jag fick det med

Tjeja
1/11/18, 9:28 PM
#79

En bluray spelare? Finns sådana fortfarande?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
1/12/18, 6:25 AM
#80

De är väl fortfarande mycket användbara. Jag köpte för några år sedan till och med en som kan spela VHS-band. Visserligen köpte jag den för att spela över till dvd-skivor, men den är bra att ha om jag vill se en film på VHS-band.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
1/12/18, 12:30 PM
#81

#79 ja det finns ju fortfarande den äldre dvd spelaren att köpa men de spelar ju inte bluray filmer, bluray filmer har ju bättre kvalite än vanliga dvd filmer

ivanhoe81
1/14/18, 9:47 PM
#82

Har kommit en bit på den nya hjälmen, tyckte att jag var noga med den första hjälmen men tror att jag kommer bli mer nöjd med denna

Tjeja
1/15/18, 8:14 PM
#83

Skönt när man får till det bättre och känner sig nöjdare med utvecklingen. 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
ivanhoe81
1/16/18, 1:08 PM
#84

Jo jag får till vecken lite bättre så att hjälmen får den formen som den ska ha Sedan var den gamla hjälmen ca 2cm för bred och hade inte rätt form etc Får se om jag orkar göra så mycket idag efter att jag pulsat mig genom snö som gick upp till mitten av vaderna och haft skattjakt (leta efter min bil på parkeringen) vaktmästarna pligar först nu

ivanhoe81
1/16/18, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Har gjort nedre delen och käken och börjat med den mellandelen sedan blir det övre delen sedan ska det stagas upp innan jag gör det nya visiret

[Rhonda]
1/17/18, 7:21 AM
#86

#85 Bra gjort!

Emo
1/17/18, 7:46 AM
#87

#85 Hoppas du blir mera nöjd med detta. Mycket jobb - bra resultat - förhoppningsvis. Det brukar bli bra det du gör.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
1/17/18, 11:00 AM
#88

#87 hoppas jag med att jag blir men den största kritikern är ju alltid en själv

ivanhoe81
1/17/18, 6:30 PM
#89

Blir vila ikväll och imorgon får jag se om det blir något pyssel på förmiddagen för på eftermiddagen ska jag åka till mina föräldrar då jag ska kolla på en lägenhet i min hemkommun (ska flytta tillbaka efter 12år) Får se hur det går med allt för då kan det bli flytt i maj till ett hus bredvid där jag bott en gång

Tjeja
1/17/18, 6:35 PM
#90

Spännande med eventuellt flytt! Kommer du närmare dina föräldrar då också?

Och bra start i #85! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
ivanhoe81
1/17/18, 8:20 PM
#91

Jopp just nu bor jag 7 mil från mina föräldrar och om det blir den lägenheten så är det nog 1km Närmare till farsans garage eller snickarverkstad så jag kan bygga en modellanpassad baslåda till både bilen och en till lägenheten om jag hittar något billigt slutsteg för hemmabion (körde slut på den baslådan hösten 2004 som jag köote på våren 2004

Emo
1/18/18, 2:56 AM
#92

Tillgång till välutrustat garage och snickarverkstad är toppen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
1/19/18, 9:20 AM
#93

jo exakt sedan finns alla mina verktyg här (fd mina då farsan köpte dem då jag behövde ha 4 nya sommardäck) Men jag älskar att bygga saker och bygga om saker, byggde ju om min tvbänk så jag kunde väggmontera den utan att borra i väggen och en hylla till mina tvspel Hade fel på 1km mellan den lägenheten och mina föräldrar det var 1,4km Men min far har fått ett tungt jobb av mig på fritiden när jag flyttat tillbaka, hans jobb av mig är att följa med ut och fiska (som han älskar att göra precis som jag, sådan far sådan son)

ivanhoe81
1/19/18, 1:47 PM
#94

Varit och kollat på den och jag tror inte att de kommer vara färdig med den den 1 maj då nuvarande boende kommer flytta ut för toan behöver renoveras (stambyte) och fönsterkarmen måste bytas då duschen spolar rakt på den sedan är skåpet under diskbänken dåligt och stinker och några småskador men vi ska tacka ja ändå Sedan ska jag greja lite med fiskeväskan då jag åkte till biltema och köpte mer beteslådor men det skriver jag mer om i min andra tråd

Emo
1/19/18, 2:49 PM
#95

Hoppas allt blir ordentligt gjort, så du får mycket glädje av din "nya" bostad.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
1/19/18, 4:02 PM
#96

Det märks för hela stammen är slut på toan och div småsaker

Tjeja
1/19/18, 5:19 PM
#97

Men oavsett fixet som måste göras i lägenheten så låter det ju lägesmässigt vara helt underbart för dig att få komma så nära päronen! Härligt grattis! 👍

Är det en hyreslägenhet så måste ju hyresvärden kosta på att renovera det som måste fixas! Eller är det en bostadsrätt?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
ivanhoe81
1/19/18, 6:55 PM
#98

Det är hyresvärden som ska fixa sakerna i lägenheten men tror inte att jag kan flytta in när de måste riva ur hela badrummet etc Ser fram mot att pyssla om i lägenheten och planera hur allt ska se ut där så jag hoppas att jag den lägenheten Jag bodde en gång i 25B i det området och denna lägenhet ligger i 27A Köpte 2 st beteslådor men undrar fortfarande hur jag ska få plats med alla drag för de 2 lådorna är fulla nu men jag har ju 2 mindre lådor tomma nu efter att jag gjort om lite bland dragen

Tjeja
1/19/18, 9:20 PM
#99

låter toppen! Låter som att du borde kunna flytta in under sommaren i alla fall va!?!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/19/18, 9:36 PM
#100

Inflyttningsdatum är 1/5 (om jag får lägenheten vilket jag tror för ingen annan har kollat på den och sista datumet att tacka ja eller nej är på måndag) Men det är lite komiskt för jag bor i Årjäng och ska flytta tillbaka till Grums och han som har den lägenheten ska flytta hit till Årjäng Men min mor ska ringa de som hyr ut lägenheten på måndag och fråga hur det är, det går inte duscha pga att det svämmar över och det är de gamla ledningarna inte pga skit i avloppet Det är planerat stambyte någon gång i år i huset men det går knappt att bruka badrummet som det är nu (även toan kan svämma över sa han) Då jag bodde i huset bredvid 2002 så var det prat på stambyte men de har skjuvit på det flera gånger

ivanhoe81
1/19/18, 9:37 PM
#101

Jag längtar efter att få flytta iallafall

Tjeja
1/20/18, 11:28 AM
#102

Aj det låter som en dålig hyresvärd.. Låter som om hela huset behöver en stor stamrenovering ganska akut juh! Vrför ska de lägga pengar på att renovera en lägenhet nu om de skall stamrenovera allt om bara några månader typ? (tänker hur en hyresvärd kan resonera).

Finns det inget bättre beboeligt i samma område du skulle kunna få flytta till snabbare eller så länge tills stamrenoveringen är klar?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/20/18, 1:01 PM
#103

Är ont om lägenheter på första våningen (har problem att gå i trappor) finns ju lägenheter på tredje våningen men då blir jag fast i lägenheten plus att morsan inte orkar komma och hjälpa mig då hon också har problem med trappor Jag kommer få besked hur det blir på måndag om morsan hinner ner till hyresvärden

ivanhoe81
1/20/18, 6:30 PM
#104

Morsan ska kolla på en lägenhet åt mig imorgon som anmälningstiden gått ut på och jag är en av de som fått meddelande om att kolla på den Men tillbaka till pysslet så håller jag på med det sista på mellandelen av hjälmen sedan bör jag nog staga upo hjälmen lite så jag får skaffa mer grillpinnar då de är slut

Annons:
ivanhoe81
1/22/18, 11:52 AM
#105

Andra lägenheten var för trång och man var nästan tvungen att backa in på toan då det knappt fanns plats att vända sig och samma med köket stort sett mitt köksbord hade inte fått plats och jag vill inte köpa ett nytt bord

Emo
1/22/18, 12:54 PM
#106

Hoppas det ordnar sig.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
1/22/18, 1:34 PM
#107

Första lägenheten gick det inte att flytta datum på och då frågade morsan om man fick en ersättningslägenhet under tiden som de renoverar och där var svaret ja självklart men den viktigaste frågan kunde de inte svara på om man fivk ha med sig katter till de lägenheterna så vi fick tacka nej till den med pga osäkerheten med katterna i ersättningslägenheten Ingen normal person kommer ta den lägenheten som den ser ut just nu

Tjeja
1/26/18, 12:00 AM
#108

Aj då… vad synd. Klart man måste få ha med sig sina husdjur till en ersättningslägenhet. Skall man renovera bostäder som folk bor i och flytta dem måste deras husdjur givetvis få följa med tänker jag.

Däremot lär risken finnas att man blir ersättningsskyldig för reparation/renovering av ytor som katterna kan ha skadat under tiden man bott där. Sådant som annars räknas som normalt slitage när man bor permanent i sin ordinarie bostad.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/26/18, 12:03 PM
#109

Så tycker jag med men de verkar tycka att man ska strunta i barnen (djuren) man har

Tjeja
1/26/18, 12:57 PM
#110

Klart de helst vill slippa slitage av djur. Men har de rätt att neka djur i en ersättningslägenhet när de inte har djurförbud från början i den ordinarie bostaden? 

Pysslet: Har du skaffat grillpinnarna du behövde?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/26/18, 7:01 PM
#111

De sa att de inte visste något om ersättningslägenheten tillät djur Jo jag köpte några på öob och jag har börjat staga upp lite, bilder kommer snart när jag orkar, min depression har gjort att jag bara ligger och sover igen och jag kämpar med maten

Annons:
Tjeja
1/26/18, 10:02 PM
#112

Aj.. Hoppas det vänder för dig snart så du orkar ta dig upp och får ny lust att pyssla igen mm. ❤️

jag tycker du ska försöka ta reda på hur det verkligen förhåller sig med ersättningsboendet. Kan du få reda på vart det är och vilka som äger det o s v? Är det baracker brukar husdjur ändå vara ok. Synd att du ska skippa flytt bara för att du inte vet, om möjligheten faktiskt finns. 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/27/18, 3:42 AM
#113

Jag kämpar med vardagen så pysslet får ligga lite på is tills kraften kommer tillbaka igen Det är gästlägenheter som man får låna och i alla får man tydligen inte ha djur i Jag söker fortfarande lägenhet och gärna i huset bredvid där de håller på att renoverar eller snart är färdig med Har redan tackat nej då sista dagen för det var i måndags

Tjeja
1/27/18, 3:41 PM
#114

ok Hoppas du får ett nytt erbjudande i det färdigrenoverade huset snart istället då!🌺🐱

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
1/27/18, 3:53 PM
#115

Jag håller koll och just nu finns det bara en trea som kostar 6500kr i månaden och det har jag inte råd med, mitt bostadsbidrag är 97% av hyran upp till 5000kr

ivanhoe81
1/27/18, 5:55 PM
#116

Jag tror att en orsak att jag är deprinetad är att 2 sidor slåss inom mig Jag har ju Aspergers och add den ena sidan vill ha regler och ordning medan den andra struntar i regler och vill ha kaos Sedan kan det vara något som kropoen saknar enligt en vän på fb

Emo
1/27/18, 6:21 PM
#117

Den här mörka tiden gör sitt till för att vi ska känna oss nere.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
1/27/18, 7:30 PM
#118

Vanligtvis brukar jag bli deprimerad på våren då jag trivs när det är mörkt (är extremt ljuskänslig så brukar känna mig instängd när det är ljyst om ingen drar med mig ut)

Annons:
ivanhoe81
1/31/18, 6:54 PM
#119

Trots depressionen så försöker jag hålla på med pysslet men behövde något enklare så jag hittade nacke/hals till en mark 3 så jag ska se om den passar sen eller om jag får göra den konstiga till mark 4 ändå (den är byggd men jag förstår inte hur den ska fungera då den är i 4 delar)

ivanhoe81
2/6/18, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#120

Det lilla jag gjort på mark 3 halsen, det ska vara 2 lager till på höjden och jag har lyckats fästa prydnadsbitarna upp och ner men det får gå bra ändå Sedan har jag limmat en liten kant och näst översta lagret får se när jag orkar ta tag i det men jag tar det lugnt

Tjeja
2/6/18, 8:01 PM
#121

Alltså jag kan inte låta bli att imponeras av ditt tålamod igen ändå. Vet att detta är något avslappnande för dig att pyssla med. Jag kan känna lika dant inför andra saker.  Men det kräver ändå en massa uthållighet att jobba så mycket och länge med ett och samma projekt, om än så i delar! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
2/6/18, 9:49 PM
#122

Tro mig jag har flera gånger funderat på att avsluta det och göra något annat men samtidigt vill jag ha klart detta Men kommer behöva göra om ryggen för denna hals som är finare än den till mark 4 sedan har mark 2/3 ryggen flappar eller vad man ska kalla dem som ska hjälpa rustningen att styra när den flyger (i första iron man filmen alltså) Tror att jag har nästan alla lösa delar som man får se från 0.32 i detta videoklipp https://youtu.be/ZwOxM0-byvc

ivanhoe81
2/7/18, 9:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Tror att jag borde prioritera att städa av mitt pysselbord / soffbord för konstigt nog hittar jag inget på det längre och katterna river ner mycket då de ska ligga mitt på bordet Just nu letar jag efter min fars försenade julklapp som kom för ett litet tag sedan som nog är 5cm långa och ska ligga i en liten påse

Emo
2/7/18, 12:08 PM
#124

En viss nackdel med att ha allting överst. 😃😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
2/7/18, 2:26 PM
#125

Jo tack jag vet och överst av allt ska katterna ligga

Annons:
Tjeja
2/7/18, 8:26 PM
#126

#125 😃 Ja… det är ju katterna som är högst i rang över allt annat! 😉😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
2/8/18, 6:27 AM
#127

Kreativ röra brukar vi kalla det. Inspirationen försvinner lätt om allt blir undanstädat. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Michis 08
3/6/18, 11:46 AM
#128

Oj Oj !!! Snacka om att va kreativ .
Blev mäktigt imponerad. :)

ivanhoe81
3/6/18, 1:41 PM
#129

Tackar för de orden Just nu har jag lite problem med koncentrationen då vi ändrat på min medicin så det går långsamt med bygget men jag har heller dålig koncentration än att vara konstant deprimerad Sedan försöker jag hålla på med fiskeväskan samtidigt

Michis 08
3/10/18, 6:48 PM
#130

Att skapa och va kreativ är ett bra botemedel mot depression. ;) 
Lärde mig det förra året .  : )

ivanhoe81
3/10/18, 6:58 PM
#131

Jo jag vet det, jag äter ju antidepressiva tabletter och förut käkade jag även mot koncentration men den mitverkade tydligen de antidepressiva så jag hade bra koncentration men stort sett konstant deprimerad nu klarar jag inte koncentrera mig så länge men depressionen är borta Men försöker pyssla lite då det kommer bli ett längre stopp i pysslet den dagen som jag ska flytta (osäkert datum men jag hoppas att det blir snart)

Tjeja
3/11/18, 5:24 PM
#132

Vad Skönt att slippa tyngas så totalt av deppkänslor! Håller med dig att hellre dåligt fokus än noll ork och typ dödslängtan.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
ivanhoe81
3/11/18, 7:34 PM
#133

Exakt förut så kändes det som om jag bara satt och väntade på att dö (av ålder) nu ser jag mer framåt

[Rhonda]
3/12/18, 6:39 AM
#134

#133 ❤️

Emo
3/12/18, 7:05 AM
#135

Man behöver något att se fram emot.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ivanhoe81
3/23/18, 1:39 PM
#136

Då det blir att jag ska flytta så är pysslet i viloläge nu Har klippt isär kartongerna så de inte tar så stor plats Hoppas att rustningen överlever flytten och inte blir mos Mycket är nerpackat men mer kvar att få ner

Farwuq
4/3/18, 8:06 AM
#137

Utan mål och kamp här i livet så förlorar man allt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ivanhoe81
4/7/18, 1:08 PM
#138

Sådär nu gick rustningen sönder pga att jag var tvungen att flytta på den då vi städar i lägenheten och jag ramlade med den rakt in i dörrkarmen Så jag startar en ny tråd när jag sättee igång på nytt när jag kommit in i nya lägenheten

Emo
4/7/18, 1:36 PM
#139

Så tråkigt. Hoppas nu att du kommer att trivas på det nya stället och får lust att sätta igång med skapandet igen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
ivanhoe81
4/7/18, 2:09 PM
#140

Det märks hur det blir i framtiden men under några månaders tid blir det inget iallafall

Tjeja
4/9/18, 8:16 AM
#141

Så det blir flytt nu i alla fall!? Är det den lägenheten du skrev om tidigare som var i så stort behov av renovering eller är det någon annan du hittat? Sorgligt med rustning en efter allt ditt fina och långa pysslande med den! 😔 Hade varit kul att fått se den färdig. Hoppas du lyckas bli klar och slipper olyckor i nästa projekt! 🌷

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
4/9/18, 8:21 AM
#142

Inte i den lägenheten utan en annan som är fräsch och på ett annat område Ja jag får se om jag gör om rustningen eller ej men det blir inget mer pyssel förrän att jag har kommit in i den nya lägenheten

Tjeja
4/11/18, 1:16 PM
#143

Ah en annan! Har jag missat något eller har du inte berättat om den nya kanske? skönt att du fått en fräsch lägenhet i alla fall! Den förra lät inte så lockande med sina omfattande renoveringsbehov.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
4/11/18, 4:44 PM
#144

Kanske inte berättade om den nya då jag har så mycket i hubudet just nu plus att jag försöker bli bättre på engelska (finns ju inga bra serier på svenska så har köpt några amerikanska she-hulk tidningar)

Tjeja
4/14/18, 12:06 AM
#145

She-hulk tidningar ha ha… hade ingen aning om att det fanns ens! Men det är förstås klart att det gör! Kul! 👍 Superbra sätt och anledning att lära sig ett annat språk på med något som man tycker är roligt och som dessutom innehåller korta texter att översätta!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
4/14/18, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Jag måste ha något intressant att läsa om jag ska översätta engelska She-hulk kom ju ut på svenska med under 80talet fast då hette tidningen miss hulk och det var totalt 13 nummer Dessa tidningar kom ut 2017 november till 2018 mars så det är de senaste som kom ut

Annons:
ivanhoe81
5/6/18, 7:42 PM
#147

Ang pysslet så funderar jag på att göra captain americas sköld i naturlig storlek (60cm stor) men till det så kommer jag inte använda pizzakartong utan typ flyttkartong eller något Men det kommer dröja innan jag blir färdig i lägenheten så jag kan pyssla igen

Emo
5/7/18, 5:19 AM
#148

Roligt att ha planer och något att se fram emot.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
5/7/18, 7:25 AM
#149

#147 Men dessa grövre typer av kartong/papp som wellpapp; hur formar du materialet så det ser naturligt ut?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ivanhoe81
5/7/18, 9:35 AM
#150

Det är lätt men svårt att förklara Denna iron man rustning är gjord i kartong https://m.youtube.com/watch?v=m1-nSk3L92A

Tjeja
8/20/18, 8:10 PM
#151

Hur går det Ivanhoe81?

Hur mår du nu när värsta sommarvärmen har lagt sig?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
8/24/18, 4:41 PM
#152

Jag har överlevt värmeböljan tack vare glass och några fläktar som blåst rakt på mig Börjar närma sig tiden då man kan börja om på nytt igen efter att rustningen gick sönder Men jag har mycket i skallen pga båten, boulen med grannarna etc

Emo
8/24/18, 5:19 PM
#153

Så bra att du också överlevde värmeböljan. Det tar nog ändå lite tid innan allt känns normalt igen. 😉
Det är så mycket som ska tas igen innan man får tid att leka (pyssla) igen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Tjeja
8/24/18, 7:34 PM
#154

Båt boule och grannar låter som trevliga anledningar att vara upptagen i alla fall!🙂

 Hösten, mörkret och kylan kommer tids nog i alla fall och då kan man kura inne med pyssel. 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Farwuq
8/27/18, 7:49 AM
#155

Nu börjar det bli lite för kyligt. Man vande sig snabbt vid värmen.

🥶

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
8/27/18, 8:21 AM
#156

Jag led av värmen och tycker vi har toppenväder nu. Kanske kan jag komma igång med lite mer nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
8/27/18, 8:25 AM
#157

Jag lider av allt, lite mer av det ena än det andra.
😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ivanhoe81
8/27/18, 8:12 PM
#158

Jag trivs med temperaturen som är nu bara man kunde slippa regnet (blev ingen boule idag pga det och svårt att greja med båten med när man nästan kan behöva flytväst inuti den) Men jag har ett stort dilemma just nu

Tjeja
9/3/18, 7:55 PM
#159

Ivanhoe81

Vd är dilemmat just nu då?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
9/7/18, 12:02 PM
#160

Ursäkta sent svar Dilemmat är om jag ska bygga rustningen eller ej Jag vill bygga den med då är frågan vart den ska stå då det är ont om utrymme

Annons:
ivanhoe81
9/7/18, 12:02 PM
#161

Ursäkta sent svar Dilemmat är om jag ska bygga rustningen eller ej Jag vill bygga den med då är frågan vart den ska stå då det är ont om utrymme

Emo
9/7/18, 1:51 PM
#162

Avvakta, så kanske du bestämmer dig för något.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tjeja
9/7/18, 10:00 PM
#163

Aah!..#160

Men bygger du så kanske något annat kan åka ut så länge? Man behöver ha något "projekthörn" där färdiga projekt får plats fram tills nästa projekt är klart, typ.. 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
9/8/18, 10:34 AM
#164

Jag har hyllor och dörröppningar på dåliga ställen i lägenheten, vet inte vart den ska stå när den blir färdig Jag ligger och funderar på om jag ska bygga den eller ej pga platsbrist

Tjeja
9/12/18, 6:32 AM
#165

Hur blev det med flytt osv förresten? Har du flyttat klart nu?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
9/15/18, 11:01 AM
#166

Jag bor i den nya lägenheten men jag har inte fått upp alla saker än på väggarna

Emo
9/15/18, 12:03 PM
#167

#166 Oroa dig inte. Det brukar ta flera (många) år för de flesta att komma i ordning efter en flytt.😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Tjeja
9/15/18, 11:52 PM
#168

Håller med Emo där!

 Jag har flyttat så många gånger så jag har t o m gett upp att försöka "återställa" allt på nya stället sådär likt det förra som "man vill ha det". För det blir aldrig så.. allt man tänker blir inte upp-plockat helt enkelt. 

Bättre att låta det vara och ställa undan lådorna. Sedan får man ta fram en låda och plocka upp saker allt eftersom man behöver/saknar dem. Så slipper man få sådär överfullt överallt som man hade innan. Man får liksom lite "utrensat" per automatik på det viset. När det legat nerpackat och undanstoppat länge nog blir det känslomässigt lättare att göra sig av med sakerna man inte behöver sedan tycker jag. 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ivanhoe81
9/17/18, 8:06 PM
#169

Just nu önskar jag att en person bara kunde försvinna upp i rök, räcker med att jag ser honom på avstånd så börjar jag koka inombords Större lögnare än honom finns inte på min ort (högsta kommunalrådet)
Tappade lusten för allt och kände inte för att spela boule heller

Tjeja
9/20/18, 5:14 PM
#170

Nej fy vad trist det låter! Försök titta åt ett annat håll och tänka på något annat trevligt istället när du råkar få syn på honom!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emo
9/21/18, 4:59 PM
#171

När det gäller lögnare brukar jag säga:
Folk lyssnar hellre till en snaskig lögn än en torr sanning.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
9/24/18, 6:40 AM
#172

Politiker är oftast riktigt räliga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ivanhoe81
9/27/18, 7:32 PM
#173

Varje gång jag ser honom och vi ex spelar boule så riskerar han att få en hård kula på sig och den ilskan sitter i under några dagar Hatar lögnare och önskar att de bara kunde få dricka sanningsserum i resten av livet (jag själv ljuger inte utan sårar hellre folk med sanningen än att ljuga)

Tjeja
1/24/19, 6:14 PM
#174

#173 Oj gad tufft och rakryggst av dig att alltid säga sanningen även om den sårar! Nen jobbigt för dig att känna dig illa till mods flera dagar efter du träffat honom!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: