Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 1124 ggr
Ambrose
2017-08-09 12:09

Vad heter detta "tyg" och hur hittar man det?

Jag har letat efter ett mer plastaktikt tyg som tål väder och vind och finns i neonfärger. Typ sådant som cykelvimplar är gjorda av, eller liknande.

Problemet är att jag inte har en aning om vad det heter eller vart man kan få tag i det. Är det någon som har några tips och idéer?

Det jag ska använda det till är sk "Spårsnitslar" som man kan hänga upp i skogen(och självklart plocka ned efteråt) :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Pialinn
2017-08-09 12:17
#1

Undrar om det inte skulle fungera med tyg som används till segel? Men det tyget släpper igenom vatten. En väninna sydde regnkläder 😆😆😆

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Sindri
2017-08-09 12:19
#2

Varför inte höra med din lokala idrottsförening. Jag ser ibland såna vimplar i skogar där jag går, de finns säkert färdiga att köpa.

Annars är det bara att gå in på närmsta tygaffär och förklara vad du skall ha tyget till.

Nån typ av vindpoplin eller bävernylon borde passa bra.

Ambrose
2017-08-09 12:20
#3

#2 De finns färdiga att köpa, men beroende på meterpriset så blir de betydligt billigare att göra egna :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Carmarino
2017-08-09 12:24
#4

Är det något sådant här du letar efter?

https://www.crtzoo.se/hund/bruksjakttraning/sokrapportspar/sparsnitsel-kort35cm

Sök på "spårsnitslar neonfärg" så hittar du flera varianter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

parsley
2017-08-09 12:52
#5

Slakta en eller flera reflexvästar från något lågprisvaruhus och använd tyget i dem till spårsnitslar.  Kan du hitta något regnplagg eller en vindjacka på loppis och använda tyget från den till snitslar?  Fungerar det att klippa remsor från ett duschdraperi i lämplig färg?

Stoff och Stil brukar vara välsorterade. De har ett par butiker i Sverige och säljer även på postorder. Hittar du rätt sorts tyg där, så vet du vad du ska leta efter på andra ställen, om du inte väljer att handla från dem.  https://www.stoffochstil.se/

Ambrose
2017-08-09 13:21
#6

#4 Jag vill göra egna, inte köpa.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Ambrose
2017-08-09 14:23
#7

#2 Hur tjockt är bävernylon?
Och vad/hur tjockt är ripstop?

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

parsley
2017-08-09 15:56
#8

Bävernylon brukar användas i overaller till barn. Kan tänka mig att en del lite stelare och inte jättestretchiga hundförarkläder är tillverkade av bävernylon eller något material som påminner om bävernylon, t ex Engelssons Helagsbyxor. Även arbetskläder av typen svarta byxor med en massa hällor och fickor kan vara tillverkade av material som påminner om bävernylon.  Jag har inte kollat exakt vilket material som använts och vilka fiber tygerna består av, men jag tror du kan föreställa dig känslan. Skickar Stoff och Stil provlappar? Då kan du beställa en bit för att känna på den innan du bestämmer dig.

Upp till toppen
Annons: