Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 964 ggr
ilenna90
2017-06-19 14:13

hjälp med googling

jag har en lite random fråga som jag skulle behöva hjälp med. jag ska fixa en tipspromenad, men jag ska själv vara med så jag vill/kan förstås inte kolla upp svaren själv. 
jag har tänkt ta det här som utslagsfråga: hur många taggar har en fullvuxen igelkott? 

men jag skulle behöva veta ifall det faktiskt finns ett svar ifall man googlar den exakta frasen? Är det någon som skulle vilja ta sig tiden att göra en snabb googling och bara berätta för mig ifall det finns ett tydligt svar? :) (men inte vad svaret är alltså! :)) skulle vara till jättemycket hjälp.

Annons:
Lojs
2017-06-19 14:17
#1

Det kommer upp olika svar, väldigt runda siffror så nog inte en jättebra utslagsfråga. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Herveaux
2017-06-19 14:18
#2

När jag googlade så hittade jag lite olika svar,  
en sida skrev:  igelkotten har ca (antal) taggar
en annan sida skrev: igelkotten har ca (antal) - (antal) taggar.

Så det verkar vara lite olika bud och inte finnas ett definitivt svar så at säga.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Huygens
2017-06-19 14:19
#3

12

En medelstor igelkotte har 12 taggar.

Hedersord.

Källa: Wikipedia

ilenna90
2017-06-19 14:19
#4

okej tack för hjälpen! #1 :) 
då kan jag istället ta den här tråden till att fråga ifall ni har några tips på andra bra utslagsfrågor? vill helst undvika dom klassiska ´hur många stenar ligger i burken/hur långt är repet/hur tung är prylen´-frågorna.

Lojs
2017-06-19 14:22
#5

Kan ni inte ha typ något väldigt udda världsrekord? Typ hur högt har en hund hoppat eller hur stor var den största myrstacken eller något. Det blir ju exakta svar, men svårt att gissa. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Martin
2017-06-19 14:23
#6

"Hur hög är Sveriges högsta husliknande byggnad? (2017)"

Angiven med en noggrannhet på 1 decimeter så svaret i meter med en decimal. Borde räcka. 

Förtydligande; Definitionen är: "X" nedan är egentligen meter, men för att inte ge någon vägledning alls valde jag att ta bort dem.

Listan innehåller inte radiomaster, kommunikationstorn, flygledningstorn, skorstenar, transportbyggnader eller åkattraktioner. Bland dessa finns Öresundsbrons pyloner (x m), Högakustenbrons pyloner (x m), Kaknästornet (x m) och Lisebergstornet (x m). Några av dessa icke-husliknande byggnader/byggnadskonstruktioner listas separat längre ner.

mvh Martin

Annons:
Herveaux
2017-06-19 14:25
#7

Jag tycker #5 hade roliga förslag!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ilenna90
2017-06-19 14:51
#8

#5 tack för förslagen! :) det var en rolig idèe. 
jag hittade några roliga guinness-rekord i ´flest antal människor´ - det var flest antal människor som samtidigt headbangat, flest antal människor inuti en såpbubbla, flest antal människor som dansat linedance samtidigt osv. 

något sånt skulle vara lite random och kul, finns det nån mer vänlig själ som skulle vilja leta efter något sånt ´flest antal människor-rekord? :D

Emo
2017-06-19 16:39
#9

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: