Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 1368 ggr
ilenna90
2017-04-06 21:33

vilket lim ska jag använda?

jag ska fylla små glasflaskor med olika dekorationer och sen klistra fast egengjorda pappersetiketter utanpå. finns det någon som gjort något liknande och har något tips om vilket sorts lim jag ska använda? 

på dom tidigare flaskorna jag gjort använde jag genomskinligt flytande (hobby?)klister och det funkade väldigt bra till en början. men märkte att etiketterna ramlade av efter några veckor/satt väldigt löst. 

kan inte minnas att jag sett något klister som är specifikt för glas, men ni kanske har någon erfarenhet? :) 

edit: kan också nämna att flaskorna kommer inte vara helt fyllda, så det är viktigt att etiketterna fortfarande ser bra ut på baksidan så att säga, eftersom man kommer att se den igenom flaskan :)

Annons:
Herveaux
2017-04-06 21:39
#1

Googlade och hittade liknande fråga (klistra fast etikett på glasflaska) inne på ett ölbryggarforum där dom rekommenderade limstiftet Pritt.
Finns tex på Claes Ohlson.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ilenna90
2017-04-06 21:48
#2

jaha ett vanligt papperslim alltså? :o känns ju som att det borde vara likadant som det flytande jag använde.. Men då får jag anta att dom som svarade i det där forumet har testat det och att det funkade bra! 
tack för hjälpen :)

Herveaux
2017-04-06 22:00
#3

#2 Lät som att det funkade fint för dom iaf. 😂
Kanske kan vara värt att prova? *håller tummarna*


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ilenna90
2017-04-06 22:04
#4

jaa jag får hoppas på det haha! det ska bli en present, men jag får se till att fästa etiketterna långt innan så att jag hinner se ifall dom ramlar av xD

Marinas Mix
2017-04-07 06:32
#5

Jag skulle använda genomskinlig självhäftande bokplast  eller vanlig transparent tejp, då skyddar du ju även etikettens framsida.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ilenna90
2017-04-07 10:41
#6

fast med tejp skulle det se lite väl hemmagjort ut tyvärr :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: