Annons:
Etiketteråtervinningbudget
Läst 1583 ggr
[Jennah]
6/30/16, 2:22 PM

DIY, fin & billig låda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Är ganska nöjd med en låda jag gjorde (mindre nöjd med fotografierna, men ni ser kanske ändå). Själv gjorde jag den för att lägga presenter i till vår bröllopsdag, men det går ju använda till det mesta (det är ju en låda, de brukar funka till det mesta ;) )

1. Välj ut en bas-kartong i en storlek som passar dig, och klipp bort eventuella flikar så att det blir en öppen låda. Jag rekommenderar en helfärgad kartong då det är lättare att måla, och har själv använt en vanlig brun. Ta bort eventuell tejp ifrån kartongen.

2.  Måla lådan! Jag har använt akrylfärg, först vit och sedan gjorde jag en bild på ena sidan. Du kommer troligen få göra grundfärgen i flera lager, och då ska du låta färgen torka ordentligt emellan. Får den inte torka kommer du behöva ännu fler lager! Om det behövs kan du sätta tillbaka tejpen nu. Ibland är dock all färgen tillräcklig för att hålla ihop lådan.

Annons:
[Jennah]
6/30/16, 2:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

3. Välj ut en tygbit. Jag köpte min bit billigt på tradera, där finns massor. Du kan också använda t.ex. något gammalt gardintyg, lakan eller vad som helst! Nåla fast tyget på insidan av kartongen, och gör så många veck du önskar. Jag rekommenderar att du tar en lite större tygbit och gör många veck, så faller tyget fint på insidan sen! Använd många nålar. Lådan ser nu livsfarlig ut, men det var inte så svårt att undvika nålarna som det ser ut ;)

[Jennah]
6/30/16, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

4. Sy fast tygbiten. Ta gärna en något större nål när du syr i kartong. Dessa stygnen kommer inte synas sen, så färg spelar ingen roll och du kan slå dem över kanten som på denna bilden, det går fortast.

[Jennah]
6/30/16, 2:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

5. Klipp till en lång jämnbred tygbit att använda som kant. Själv tog jag en bit som använts till att klä om en soffa för länge sen.. Nåla fast över kanten!

[Jennah]
6/30/16, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

6. Sy fast kant-tyget. Dessa stygnen syns ju, så var lite mer noggrann denna gången. Det sitter ganska bra, så du behöver inte göra några avancerade stygn dock.

[Jennah]
6/30/16, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

7. Klart ^^,

Emo
6/30/16, 2:40 PM
#6

Det blev riktigt fint. Kul när man lyckas så bra med något.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[Jennah]
6/30/16, 2:43 PM
#7

Åh tack snälla :)

Marinas Mix
6/30/16, 2:48 PM
#8

Kul att du hittade hit. Fin beskrivning och Så fint slutresultat

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Jennah]
6/30/16, 2:51 PM
#9

Tack så mycket :D ja det verkar vara en riktigt trevlig sajt ^^

[Rhonda]
6/30/16, 6:04 PM
#10

Vilken tjusig låda!

[Jennah]
6/30/16, 6:40 PM
#11

Tack Sara & matte Rhonda! :3

anki1
7/5/16, 7:05 AM
#12

Så fint det blev. själv klär jag om lådor (till min pärlförvaring)  med presentpapper och teip. Det är bara utsidan som syns då jag gör inredning (fack) till alla små lådor som jag sätter i

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[Jennah]
7/5/16, 7:12 AM
#13

#12 tack! Ja det är ju också en bra idé! :) när jag var liten brukade jag även göra lådor av tapet (stulet från pappas tapet-prov-böcker), gick också bra :)

Annons:
anki1
7/5/16, 7:17 AM
#14

Mina lådor står på högkant, som ett litet "miniskåp". få se om jag kan få fram en bra bild.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Emo
9/16/17, 10:55 AM
#15

#14 Har du lyckats få till en fin bild?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

anki1
9/19/17, 7:18 PM
#16

Oj denna hade jag glömt. får ta och fota nåt. faast de börjar bli lite avskavda här och där. Jag klädde dom med presentpapper. Det var inte så hållbart i längden. Lådorna v ar vita från början.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: