Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 711 ggr
[Ulvarsdotter]
2/17/16, 10:34 AM

Inbjudningskort och Lembasbröd

Vet inte riktigt vart jag ska sätta in detta inlägg, så jag hoppas jag hittat rätt och att det finns någon därute som kan hjälpa mig. Det är inte så att jag egentligen behöver hjälp just nu, utan jag kom över en bild på inbjudningskort som är inbundet i ett stort löv (som lembasbröden i Sagan om ringen), och jag tänkte fråga om någon har förslag på lövets material. Jag tycker det ser ut som textil (sådant man har till tygblommor), men hur gör jag då lövets ådror i tyget? Skulle det funka bättre med papper i melerat grönt papper där man målar ådrorna -  tycker dock inte att det borde se så verkligt ut, utan tyg vore ju att föredra. Också det lite väl svårt att få verklighetstroget?

Söker man på "elvish wedding cards" kommer det upp massa bilder :)

Här kommer en bild: https://se.pinterest.com/pin/213780313538219817/

Det enklaste hade kanske varit att beställa ett gäng.. Men alltid roligt om man kan pyssla ihop det själv :)

Annons:
skogsmurmeldjur
2/17/16, 10:46 AM
#1

Tror detta är orginalkällan

Där skriver de att " this uniquely earthy design features an inner envelope printed on veined leaf paper", så det verkar alltså vara papper som man har tryckt/skrivit ut färgen på och sen behandlat för att det ska få vener som ett löv.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

[Ulvarsdotter]
2/17/16, 12:37 PM
#2

Aha, tack! :)

Upp till toppen
Annons: