Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1603 ggr
MozillaFireFox
2015-12-25 18:28

Sälja handgjorda saker regelbundet

Hejsan! Jag vet inte direkt var jag ska lägga det hära inlägget men aja.

Jag och min bästa kompis planerar att sälja handgjorda saker på Etsy. Vi tänkte sälja några få miniflaskor med dekorationer och sedan egna decoden mobilskal. Vi tänkte inte sälja det i stora mängder men mer 5 var och sedan uppehåll.

Jag har läst i skatteverket om att man behöver deklarera (så vidare jag har fattat det) om man håller på med hobbyverksamhet man tjänar pengar med. Kan någon förklara mer eftersom det är så krångligt hos dem? Hur gäller det för ungdomar ex. tonåringar som går i skolan? Och etsy då? När ska vi betala skatt och ska vi ens göra det? Finns det avgifter för att hålla uppe vår verksamhet? Vi ville mest ha det som hobby då och är ej ute efter att ha det som försörjningsyfte osv eftersom vi båda planerar att sommarjobba med, men mest för skojs skull.

Några etsy användare eller några som vet?

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Annons:
Torparmor
2016-01-04 09:11
#1

Kolla på nedanstående länk. Hur du säljer eller genom vilka kanaler har ingen som helst betydelse

http://foretagande.ifokus.se/articles/55cf4e3ece12c42c27000753-hobbyverksamhet?discussions-1


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: