Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 1618 ggr
Madelone
7/12/15, 11:44 AM

Köpa broderi biligt någonstans?

Hej,

Har precis börjat brodera. Och letar nu efter lätta broderier  som inte kostar så mycket. Undrar om någon har tips på vart man kan köpa broderier billigt på internet.

Annons:
tlover
7/12/15, 11:59 AM
#1

Vad för slags broderi är du ute efter?, är det mönster till tex korsstygnsbroderi kan du ta en gamal barnteckning och föra över det på ett smårutigt papper så har du ett mönster som ofta är ganska lätt.

l'm back

[HundochKatt]
7/12/15, 12:03 PM
#2

Titta på Tradera, där kan man ibland fynda.

Marinas Mix
7/12/15, 12:04 PM
#3

Vad anser du vara billigt? Alla har ju olika referensramar när det gäller billigt/dyrt.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Madelone
7/12/15, 12:04 PM
#4

har köpt dukar med mönster rakt på och gjort. Då har det bart korsstygn och  stjälkstygn tror jag det heter.  Ute efter lite blommigt tror jag.

Marinas Mix
7/12/15, 12:07 PM
#5

Atelje Margaretha har en hel del:
http://www.margaretha.se/butik/default.asp?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Madelone
7/12/15, 12:15 PM
#6

Tack. ska kolla :)

Annons:
Sammet1
7/12/15, 8:38 PM
#7

Här finns tips om program som du kan använda för att skapa egna korsstygnsmönster på datorn. Då får man köpa väv och tråd separat, men det kan ibland vara värt det, särskilt om man ofta använder samma färger.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Tant Grön
7/21/15, 1:31 PM
#8

På secondhand kan man ibland hitta fina broderier, även nya.

Sindri
7/24/15, 10:45 PM
#9

Ja, om du har tid att botanisera på secondhandbutiker som Myrorna, Kupan, Emmaus m fl så kan du hitta hela satser med beskrivning och material för nästan inga pengar alls. Finns inte alla garner med så finns det ofta lösa dockor att köpa.

En del kan vara påbörjade, andra helt oarbetade.

Du kan också hitta fina broderivävar och hela böcker med monogram och annat broderi.

Upp till toppen
Annons: