Annons:
Etiketttvålar-skönhet
Läst 1738 ggr
MozillaFireFox
1/21/15, 11:55 AM

Sälja tvålar

Hejsan! 

Jo, jag undrar om det finns specifika regler för att sälja tvålar i Sverige?

Jag är inte myndig, men vill tjäna pengar på eget sätt. Jag har planer för att starta upp en etsy shop men jag väntar till dess. Hursomhelst så undrar jag hur jag ska gå tillväga? Såklart så kommer mina vårdnadshavare att ta hand om de flesta uppgifterna (svåra krävande uppgifter etc. som läkemedelsverket och m.m.)

Tacksam för svar!

🙂

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Annons:
Inkanyezi
1/21/15, 12:12 PM
#1

För tvålar finns inga specifika regler, men alla vanliga regler gäller, dvs att man ska föra bok över utgifter och intäkter och betala mervärdesskatt. Inkomsten, dvs årsöverskottet på verksamheten, ska man sedan deklarera, och betala skatt och egenavgifter.

Under ett visst belopp behöver man inte betala skatt, men för att veta hur det är måste man ändå föra bok. Du får kolla upp de sakerna med skatteverket.

MozillaFireFox
1/21/15, 1:35 PM
#2

Tack så mycket. Jag vill helst börja som försäljningen som hobbyverksamhet, och vill bara sälja i små skalor.

När jag kollade upp hos andra forum sa de att det kostade ca 2300 kr som årsavgift (betalas en gång) och 300 kr per produkt. Blir rätt så rörigt och har kollat upp med läkemedelsverket men har inte fått svar på det jag vill ha svar på.

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

Upp till toppen
Annons: