Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 1628 ggr
Syntium
2015-01-13 17:35

Dekorera anteckningsbok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tänkte dekorera den här och köra nån vit, täckande grundfärg till att börja med. Men vad ska det vara för färg, så att inte det blir böjt eller så? Det är en Composition book om det säger nån nåt som hjälper ;) Är lite dåliga bilder från mobilen men hoppas det går att se


"I'm too old for this shit."


Annons:
avon
2015-01-13 20:39
#1

Jag skulle tro att gesso fungerar bra. Den finns i vitt också om du inte vill använda den endast som grund för annan färg. Annars kan du ju alltid klä in den i vitt papper (beroende på hur och med vad du sedan vill dekorera).

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Syntium
2015-01-13 20:49
#2

Vad är det för färg och var hittar man den?

Tack för svar! :)


"I'm too old for this shit."


avon
2015-01-14 00:27
#3

Det är en slags primer som bland annat hindrar annan färg från att sjunka in i materialet. Det finns många olika märken och en snabb sökning på nätet gav flera träffar. Bland annat: http://www.scrap-perra.se/produkter/farg-och-kladd/gesso/ Panduro säljer också gesso och även andra scrapbooking- och hobbybutiker. På Youtube finns filmer om hur det kan användas. Det finns kanske också någon typ av lack du kan använda. Jag vet inte vad som funkar bäst, men gesso var det första jag kom att tänka på. Någon annan kanske vet bättre?

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Syntium
2015-01-14 09:04
#4

Ah, tack så mycket!


"I'm too old for this shit."


Syntium
2015-05-14 16:03
#5

Nu har jag äntligen fått tummen ur och forskat lite mer om gesso men vet du om den funkar på blanka, glatta ytor? Efter vad jag förstår så borde den göra det men jag är inte säker och har inte råd att chansa.


"I'm too old for this shit."


avon
2015-05-14 20:25
#6

Jag vet inte helt hundra…Du kanske kan maila någon butik som säljer det & fråga? Förstår att du inte vill chansa.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
MLL
2015-05-26 15:55
#7

gruppen papperspyssel/scrapping kan säkert ge dig massor av uppslag

MLL

Syntium
2015-08-06 08:56
#8

Så här blev det, använde färg direkt på (akryl tror jag) men blev liksom klibbigt. Lite störande, finns det något man kan ha på i efterhand för att få det mer glatt så att säga?


"I'm too old for this shit."


Syntium
2015-08-06 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hum, kom inte bilden med?


"I'm too old for this shit."


avon
2015-08-07 00:19
#10

Du kan kanske använda något lack eller Ranger Multi Media Gloss eller liknande.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: