Bildgalleri

Min pysseltråd-dockor

2014-10-15 14:52 #0 av: [Hallons]

Hej!
Tänkte göra en liten tråd för alla dockor jag gjort och håller på med. Dockorna jag gör är gjorda i lera (händerna, fötterna och huvudet) och kroppen är oftast gjord i tyg. Och så syr jag kläder till dem. Hoppas ni följer denna tråd och gillar den ^^

Mvh EmiliaUppfödare av liten Rex i svart och havanna samt otter -  Nilvanas rexar                                    

Anmäl
2014-10-15 14:55 #1 av: [Hallons]

Här har vi mitt senaste projekt :) Paff heter han! Det ska då efterlikna ett litet skogstroll. Troll är ett av mina favorit varelser.

Mvh EmiliaUppfödare av liten Rex i svart och havanna samt otter -  Nilvanas rexar                                    

Anmäl
2014-10-15 14:57 #2 av: [Hallons]

Innan han sattes ihopa :)

Anmäl
2014-10-15 14:59 #3 av: [Hallons]

Kroppen på lilla Paff :)

Anmäl
2014-10-15 15:00 #4 av: Whippet

Vad duktig du är! 

I'm out Vilar huvudet i handen

Anmäl
2014-10-15 15:01 #5 av: [Hallons]

#4 tackar!

Anmäl
2014-10-15 15:32 #6 av: [Hallons]

Paff tar en tupplur ;)

Anmäl
2014-10-15 15:55 #7 av: [JeanetteK]

Men så fin han är! Vilken rolig idé! Hur fäster du kroppen vid leran? Men lim? Ser jättefint ut verkligen! 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-10-15 16:03 #8 av: [Hallons]

#7 jag limmar ihopa en tyg kropp med armar, ben och huvud. Och sätter sedan på detaljer och kläder :)

Anmäl
2014-10-15 16:13 #9 av: [JeanetteK]

Blir extra bra när delarna i lera är så fint gjorda! Kul att du visar. 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-10-15 21:09 #10 av: [Hallons]

Här kommer lite fler bilder på Paff SkämtarCool

Anmäl
2014-10-15 21:11 #11 av: [Hallons]

:)

Anmäl
2014-10-15 21:17 #12 av: [Hallons]

Och en sista Förlägen

Kan även "avslöja" att jag påbörjat på en liten flickvän till Paff!

Anmäl
2014-10-15 21:48 #13 av: avon

Superfin docka! Ska bli spännande att se flickvännen :) 

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Anmäl
2014-10-15 23:11 #14 av: [Hallons]

Håller på att göra en till liten dam. Tror det blir en vacker husa :)
Läs mer på bloggen om ni vill veta mer :)
www.milipysslar.weebly.com

Anmäl
2014-10-16 12:03 #15 av: [Hallons]

Kan meddela att en ny docka håller på att skapas! Ska bli en liten vacker husa. Men blont hår :) kroppsdelar och övrigt ska skapas såklart!

Anmäl
2014-10-17 20:30 #16 av: [Hallons]

Det jobbas på med nya dockor! Läs gärna mer och se bilder på bloggen :)
www.milipysslar.weebly.com

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.