Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 2189 ggr
Virvlande
10/15/14, 10:50 AM

Egna julklappar

Hej!

Är helt ny på pyssel iFokus och har tittat runt lite. Vad duktiga människor det finns här! Jag känner att jag ligger lite i lä.. Men det hindrar mig inte från att älska pyssel. 😃

Då ni verkar vara så kreativa tänkte jag starta den här tråden för att redan nu få (och ge) tips på egna julklappar som inte kostar så mycket mer än tid och omtanke. Jag är student och kassan är rätt skral, och dessutom känns det mycket roligare att ge bort något personligt.

Jag har försökt att sticka många gånger, men jag glömmer alltid bort hur man gör, och virkning är inte heller min grej, annars är ju en halsduk eller en fin duk alltid uppskattat av någon. 

Jag funderar på att göra egen tvål från grunden i år (måste ju mogna i ca 4-6 veckor). Har gjort på tvålmassa förut och tillsatt färsk aloe vera, olivolja och honung. Sen funderar jag på att trycka motiv på örngott och liknande till olika personer.

Har du något mer roligt tips?

Annons:
Marinas Mix
10/15/14, 10:53 AM
#1

Gjuta geleljus. Brukar leta efter fina glas på loppis.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[JeanetteK]
10/15/14, 12:14 PM
#2

Jag håller på att sticka sockor till mamma och hennes sambo. Svärmor ska få virkade grytlappar och kökshandukar. Sonen och maken ska få lapptäcken gjorda bland annat av lappar från gamla t-shirtar - dessa ska jag sen sy med fleecefiltar bak.  Kanske något av det du också kan göra?

Emo
10/15/14, 12:38 PM
#3

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sehvrin
10/15/14, 6:17 PM
#4