Annons:
Etikettpyssel-till-våra-djur
Läst 1880 ggr
[TooLoover]
2014-09-18 23:47

Klurigt aktiveringsspel till hund

Hej Jag hade gärna velat göra ett klurigt aktiveringsspel till min vovve, han har inget, och jag tyckte det var rätt dyrt att köpa + att det är så mycket roligare att göra eget :) Nögon som har något tips hur ma. Kan göra? Det ska vara ett tankespel så att han får tänka så mycket som möjligt! :)

Annons:
Marinas Mix
2014-09-19 07:19
#1

Har du tillgång till snickarstuga? Verktyg? i så fall skulle du kanske kunna göra något liknande denna

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
2014-09-19 07:28
#2

Min förra hund hade förutom bollen med hål i  tilll godis (torrfoder) ett sjömansspel. Det var en bottenplatta med en upprättstående pinne. På den skulle hon lägga ringarna.

Hon hade dessutom byggburkar, De använde vi så att jag hällde ut de mindre burkarna och sen satte mig med den största burken på golvet framför mig. Sen skulle hon sätta i alla de mindre burkarna i rätt ordning.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sammet1
2014-09-19 20:05
#3

Min vovve älskar denna. Borde gå att göra själv med tunna trä- eller kartongskivor som limmas ihop. I de tre undre lagren är det som runda "fack" för godiset i fyra av sex "tårtbitar" av skivan, och i de två sista motstående "tårtbitarna" är det inskuret "kilar" likadant som på den översta skivan. Om man snurrar skivorna rätt gör de inskurna "kilarna" att man kommer åt godiset i facken på skivan under.

Svårt att förklara men det kanske syns på bilden?

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Lojs
2014-09-20 17:51
#4

Man kan göra det väldigt enkelt för sig, en stor petflaska med torrfoder och hushållspapper i kan ge aktivering en lång stund, det blir att de typ spelar fotboll med den. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Forest]
2014-09-21 10:26
#5

Petflaska uppskattas här det funkar även bra med mindre plastburkar som man borrar hål i :) Vill man att det ska låta mindre kan man ta tejp runt men då krävs det att hunden inte tuggar i sig tejpen. 

Jag har äggkoppar i plast som är köpta från Ö&B med dessa får hunden leta efter godis i rätt kopp, det funkar även med engångsmuggar/glas men jag köpte 6 st äggkoppar för dom håller bättre.

Upp till toppen
Annons: