Annons:
Etikettkurser-utbildningar-mässor
Läst 2638 ggr
ulraxe
3/11/14, 2:53 PM

jobba med sin hobby..

Jag skulle verkligen vilja jobba( med lön)med sånt som jag älskar att göra. Älskar pyssel och allra helst färger o former. Men nu behöver jag eran fantasi o kunskap. För vad finns det för jobb inom det områdena som jag kan göra.????Har tänkt på det så mkt så jag är helt blockerad i hjärnan :-D Så bomba mig med massa härliga förslag är ni snälla.

Annons:
anki1
3/11/14, 4:15 PM
#1

Jobba i hobbyaffär. eller kanske kan du sälja till hantverksaffärer. Eller be att få lägga ut lite Smycken hos ex din frissa. men de senare ger ju ingen lön.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

ulraxe
3/11/14, 4:24 PM
#2

Jobba i hobbyaffär vore ju roligt, men risken är att hela min kommande lön skulle bli innestående. Eftersom jag antagligen skulle handla ALLT roligt jag såg där :-D

Emo
3/11/14, 6:29 PM
#3

Har du funderat på ett eget företag?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ulraxe
3/11/14, 7:23 PM
#4

#3 Ja jag har tänkt mkt på ett eget företag, men är för det första lite rädd för att inte klara av det. Jag har inbillat mig att det är svårt med all bokföring, moms osv Sedan måste jag hitta min spec nisch/inriktning inom ngt som jag kan tjäna en lön på, Men oj vad det lockar nu bara jag tänker på det:-D Tack för den känslan, så kke!!

mariannele
3/12/14, 6:46 AM
#5

Jobba deltid nånstans och resten av tiden med ditt eget.

KickiG
3/12/14, 6:59 AM
#6

Om jag inte minns helt fel nu, och om inte lagstiftningen i Sverige har ändrat sig så finns ju den sk hobbylagen. Då kan man i ett års tid bedriva försäljning på saker man tillverkar, och man skall spara alla kvitton och bokföra försäljningen. Om man går på förlust så kan du bevisa att det är hobby, och behöver inte öppna företag. Något sådant var det då i tiderna när jag kollade upp det. Men det är bäst att kolla vad som gäller i dagens läge :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: