Annons:
Etikettbarnpyssel
Läst 5226 ggr
Julip
1/10/14, 12:39 AM

Pussel, nån mer?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ett 1000 bitars pussel i julklapp för 2 år sen. Gav upp det efter några månader men har nu tagit upp det igen. Kan säga att jag inte ångrar mig, det är ju såååå rogivande och meditativt. Särskilt såhär mitt i natten med lugn musik på datorn. Fler pusselinköp är redan planerade 😃

Någon mer här som lägger pussel? Hur många bitar? Visa gärna bild.

Här är en bild på mitt påbörjade pussel, började igår :)

Annons:
Julip
1/10/14, 12:41 AM
#1

Såhär ska den se ut när den är klar.

molam
1/10/14, 1:21 AM
#2

3D pussel tycket jag är mysigt om man har tråkigt nån dag så läggar jag ett 3D pussel eller nått pussel med 3000-5000 bitar ibland mer ^^ 

MEd mina småsytrar lägger jag småpussel med max 80 bitar (dom är 5 och 6)

Men 3D pussel är nog det roligaste tror jag ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

VildaVittra
1/10/14, 1:21 AM
#3

Mina favoritpussel är Wasgij. Det är lite svårare, då bilden på kartongen inte är bilden på pusslet, utan är "reaktionen" på det som är på pusslet.

Låter det konstigt? Kika här: http://www.spelmedposten.se/varumarken/pussel/wasgij.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Julip
1/10/14, 1:23 AM
#4

#2 3D pussel låter spännande. Kan du inte visa bild på något du gjort? :) #3 Wow, vad coolt! Ska kika länken!

Tarotstollan
1/10/14, 1:44 AM
#5

Jag gillar att lägga pussel men det är svårt när man har katter som också vill pussla!😃
Nu har jag i alla fall köpt mig en pusselmatta, så jag hoppas att det skall underlätta när jag nu kan rulla ihop pusslet till nästa gång.

Det sista pusslet som jag började på för ca 10 år sedan har jag bara sorterat bitar och börjat på kanterna med och det är 3000 bitar! Det gick inte att ha det på golvet för katterna var på det hela tiden!

Tittar ofta på pussel när jag är i affärer men det är ju ingen idé att köpa något när jag har ett så stort liggandes hemma och knappt påbörjat!
Gillar verkligen att titta på Wasgijpussel, de ser helkul ut!

Är det någon som köpt Wasgij med stora bitar? Funderar på att köpa det och en pusselmatta till min mamma för hon ser ganska dåligt och klarar inte vanliga pussel då bitarna är för små. Hon tycker också det är avslappnande och rofullt att sitta och pussla då hon ofta sitter ensam på kvällarna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
1/10/14, 7:07 AM
#6

Här är en till som är pusselintresserad. Mitt största var på 3000 bitar och det lade jag från juldagen till någon gång i mitten av januari. Sen limmade jag upp det och hade det på väggen en hel del år. Nu är det kastat.

Wasgij-pusslen ser riktigt roliga ut.

#2 vilken typ av 3D-pussel är det du lägger? Det finns dels sådana som blir en byggnad och dels sådana, som är platta men har en 3D-bild, som syns om man ställer in fokus en bit från bilden. De är på c:a 760 bitar. Ett av motiven limmade jag på pappskiva och hade länge på väggen, som reklam eftersom jag har sådana pussel i affären.

Numera läggar jag en del pussel på datorn:

http://www.hjkryss.se/oppgaver/puslespill/

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[JeanetteK]
1/10/14, 8:13 AM
#7

Jag gillar pussel jättemycket. Håller med Tarotstollan om att det är svårt när man har katter. Jag har också skaffat mig en pusselmatta. Har inte pusslat sen jag flyttade hit för två år sen. Det är nog något att ta upp, tycker också att det är avkopplande.

anki1
1/10/14, 8:23 AM
#8

jag har ett par stora pussel, det en är påbörjat, men eftersom jag inte har nånstans att hålla till på stor skiva (som kan ligga framme) blev det så att det som är påbörjat ligger inrullat i pusselmattan Jag behöver ett bord så att det kan ligga framme.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

molam
1/10/14, 8:24 AM
#9

#4 Ska se om jag har nån bild på datan Min egen eller mammas, jag är en sån som lägger pussel men river dom alltid hur lång tid det än tog 😊 för att annars tar mina syskon och slarvar bort bitarna eller så äter hundarna upp dom

Annars tar jag än bild nästa gång jag bygger ett sånt ^^

#6 Senaste 3D pusslet jag lade var jorden ^^ Det la jag med min Farmor ^^

Men har ju även olika byggnader i skåpen hemma, samt att jag har nå Chibi djur (runda söta saker) importerat från japan tror jag o.e Mamma köpte dom för en 2-3 år sedan ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Marinas Mix
1/10/14, 8:36 AM
#10

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
1/11/14, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Så ser en bild ut på ett sådant 3D-pussel. 768 bitar och inte omöjligt att lägga trots att bitarna liknar varandra.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: