Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 1473 ggr
[sstorm]
11/18/13, 10:54 PM

Få till bakgrund?

Hej!

Behöver tips och idéer på hur jag kan få till en bakgrund som denna?

http://www.istockphoto.com/stock-photo-22582705-christmas-card-with-white-rabbit-on-wooden-background.php

Vill få sen att se naturligt sliten ut men inte äcklig på något sätt om ni förstår!

Tack på förhand!

Annons:
[sstorm]
11/21/13, 9:42 AM
#1

Ingen? :)

beem
11/21/13, 12:11 PM
#2

Jag tror du ska fråga på bildredigering iFokus.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Niwa
11/21/13, 1:05 PM
#3

Det ser ju ut som ett fotografi, så mitt förslag är väl helt enkelt att fota sitt eget djur om man har något 🙂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

beem
11/21/13, 1:38 PM
#4

Ahhh - var det själva bilden TS menar. Jag trodde det var bakgrunden i fotot som TS  vill göra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[sstorm]
11/21/13, 1:56 PM
#5

Ja det är själva bakgrunden, det är ju inget man gör i bildredigering utan jag måste ju ha trä av något slag att fota på, men vet inte hur jag ska få det att se lite slitet ut. Jag kanske var otydlig?

Niwa
11/21/13, 2:19 PM
#6

om det är slitet trä du vill ha, åk till en parkering med sådana picknick bord. De brukar vara slitna eller kanske en fäbod el liknande med gamla hus.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
[sstorm]
11/21/13, 4:53 PM
#7

Jo fast jag måste kunna ha med mig det ;) Så jag behöver göra någon slags vägg och golv som man kan vika ihop men behöver tips hur man får trä att se slitet ut.

Niwa
11/21/13, 5:28 PM
#8

Vatten tjära o varmluftspistol.lite våld på det

Hälsa gärna på mig på Facebook.

VildaVittra
11/23/13, 3:50 PM
#9

Jag skulle köpa 2 paket med Gorm hyllplan, vilket blir 4 hyllplan (IKEA). Använda ett som golv och sätta gångjärn på tre så de blir som en vikbar skärm. 

Tjära blir väldigt kladdigt, jag tror på lera. Och en massa våld givetvis.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gronstedt
11/27/13, 6:29 PM
#10

TS, bor du i mina trakter är du välkommen att hämta gamla brädlappar. Även om du bor på annat håll finns det säkert någon som har sådant trä liggande i botten av vebon eller så.

[sstorm]
11/27/13, 9:08 PM
#11

#10 vart bor du? 🙂

De är svårt att hitta någon som har över, haha :)

Gronstedt
11/28/13, 7:55 AM
#12

#11: Älvängen morr om Gbg.

[sstorm]
11/28/13, 8:06 AM
#13

#12 tyvärr en bra bit från mig, bor strax norr om sthm ;)

Annons:
Marinas Mix
11/28/13, 8:38 AM
#14

Kolla loppisar. Här i kommunen har vi en som heter Åter i Bruk, där kanske du kan hitta något, som du sedan kan ge en rejäl omgång, som andra föreslagit.

Eller byggvaruhus, de kan ha spillbitar, som man kan köpa för en liten slant.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
11/28/13, 10:41 AM
#15

Jag hade kollat olika ritprogram. En hel del gratis sådana bilder följer med demos i datortidningar.

Det är ju så spelutvecklare får sina fina bakgrunder.

Naturligtvis använder fler än spelutvecklarna dessa bilder.

Om du vill ha bakgrunden och sen själv fotografera, så kan du ju trycka ut en bakgrund från något ritprogram.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: