Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 2028 ggr
ThreeStars
2013-11-12 19:59

Julkalender - HJÄLP

Hejsan alla pysslare 🙂

Jag och två vänner ska göra julkalendrar till varandra, inspirerat efter vad vi personligen tycker om.

Problemet är att det står helt still i hjärnan på mig. Jag har bara ca 7 saker till dem vardera utav totalt 24…

Jag skulle jättegärna ta emot inspiration och förslag på vad man kan ge folk i en julkalender.

Saker de gillar: Harry Potter, Sagan om ringen, Hunger Games, Pirates of the Caribbean, Fantasy i allmänhet, vikinga"saker", steampunk, BBC's Sherlock, Supernatural, Merlin, Game of thrones… Ja, ni fattar 😉

Så ja, inspiration & förslag mottages VARMT!

Annons:
VildaVittra
2013-11-12 21:13
#1

Ett 24 bitars pussel

Egengjorda kända figurer i lera ex som nyckelringar, örhängen

Drakägg

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ThreeStars
2013-11-12 21:40
#2

#1 Ja, drakägg och figurer skulle kunna va en trevlig sak. Kanske i form av ett halssmycke eller örhängen eller så 🙂

Emo
2013-11-13 08:00
#3

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niwa
2013-11-13 08:25
#4

egna "presentkort" kanske  te.x
*en hemma bio kväll med tilltugg hos dig
*en middag hos  dig
*en barnfri kväll/barnpassning

* egna Smycken efter tema som de gillar
*videofilmer
*en snygg inramad bild på er

et.c

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ThreeStars
2013-11-15 12:43
#5

#3 & #4 Tack!  :)

Loria
2013-11-17 09:15
#6

På loppis kan man hitta gamla klockor sommar kan plocka kugghjulen ur. Bor du nära nån stad som har TGR kan man hitta mycket kul o billigt där. På helgerna kan man gegodis Om de gillar att baka kan man ge muffinsformar, strössel eller andra lite roligare baktillbehör Köp metallfjärger så de själva kan måla saker metalliskt o steampunkigt Håll koll på ICA, alla behöver ju lukta gott, ibland har de ju specialpris på hygienprodukter, kanske inte så kul, men billigt o användbart :) Se efter band o knappar (på loppis el syaffären) som passar in i temat.

Annons:
Emo
2014-11-08 09:40
#7

Flera bra tips nu när detta är aktuellt igen.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: