Annons:
Etikettsmycken
Läst 1150 ggr
[[Månen@]]
2013-11-06 19:24

vänskapsband rullar ihop sig?

Hej jag gjorde ett Vänskapsband och råkade när det var klart att dra i det och då rulla den ihop sig.. blir det så med alla sorters Vänskapsband? om det blir så så är det ju ingen ide att göra ett:/

Med "rullar ihop sig" menar jag att när det blir utsträckt och vill kant till kant ihop och sen går det inte att få det rakt igen

Annons:
Marinas Mix
2013-11-06 21:01
#1

Stryk det. Du kan alltid använda en fuktig trasa mellan strykjärnet och armbandet.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Liie
2013-11-07 13:06
#2

Gör du en eller två knutar med trådarna? Alltså t.ex du tar första tråden och knyter en gång, går du vidare sen eller knyter du en till med samma? Jag hade också problem med att det rullade ihop sig förut när jag bara knöt en gång, testa två så borde du slippa det :)

chade
2013-11-07 21:51
#3

det kan vara så att du knyter för hårt, eller olika hårt på knutarna också. Brukar bli så för mig med, men när man använt dem ett tag så brukar det försvinna! :) dra annars i dem åt alla håll och kanter så brukar det bli bättre :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[[Månen@]]
2013-11-08 12:26
#4

det är när jag drar i det som de rullar ihop sig :)

chade
2013-11-08 12:38
#5

#4 jo men då drar du väl  på längden? försök dra i kortsidorna, eller så får du låta bli att dra i dem när du är klar :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[[Månen@]]
2013-11-08 13:19
#6

haha ja men det var en olycka :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: