Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 5311 ggr
Niwa
9/11/13, 8:16 PM

Var köper jag badsalt??

Var kan man köpa badsalt i lite större frp gärna med lite julig doft.
tänkte dela upp i 10 mindre burkar och dekorera och ha i barnens fröken julklappar tillsammans med ett dekorerat blockljus

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
[Starman]
9/11/13, 8:24 PM
#1

Vilken fin gest :)

Jag tror ställen som IKEA, Rusta och liknande borde ha badsalter, vill du ha lite "exklusivare" badsalter så kan du kika in på exempelvis Lush-butikerna. :)

anki1
9/11/13, 8:40 PM
#2

Lush s produkter är dessutom tillverkad av naturliga ingredienser. synd att dom har slutat med postorder. jag har haft praaktik på deras HK på själva postorder/lager. Det var rena aromterapin.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
9/11/13, 8:40 PM
#3

Tack, jag tycker om att ge ngt till fröknarna då vi har sån tur att våra barn gillar sina fröknar jätte mycket och trivs superbra både i skola o dagis.

har gjort ljus till dagisfröknarna i 3 år nu tror jag. han har bytt avdelning några ggr så det blir nytt för fröknarna ;-)
några har fått Smycken till avslutningar som jag gjort också.SEdan slinker det med en liten bärkaka någon gång om år till dagisfröknarna också ;-)

har googlat lite på badsalt och det är tydligen rätt enkelt att göra själv med grovsalt utan jod o doftoljor,örter o ev färgämnen.

Undrar dock lite om det håller sig doftande till jul om jag testar att göra det nu och lyckas.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[Starman]
9/11/13, 8:54 PM
#4

#2

Det vore häftigt om de använde övernaturliga ingredienser. 😃

#3

Jag kom att tänka på att badbomber borde vara ganska lätta att göra, men du hann googla fram det före jag hann nämna det verkar det som Tänk, då kan du ju välja doft helt själv. En med nejlika-och kaneldoft kanske vore något sådär inför jul? :)

Niwa
9/11/13, 8:58 PM
#5

jag var faktisk inne på kanel,nejlika,anis  kanske apelsin. frågan är hur i hela friden jag gör och hur mycket som behövs av varje😃
ska man bara lägga allt i en bunke med lock eller skall man mortla alla kryddor/delar och ha i apelsin saft

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
9/11/13, 9:00 PM
#6

eller kanske torka apelsiner i ugnen och mosa ner med de andra hmmm måste nog testa 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
[Starman]
9/11/13, 9:11 PM
#7

Jag skulle nog använda bara torkade ingredienser om jag ville få bomberna att hålla ihop ordentligt.

Exempelvis mortlad nejlika och mortlad torkad anis, mortlade apelsinskal (skalen har mest doft :)) och ja, med kanelen bara vanlig, mald kanel. :)

Niwa
9/11/13, 9:14 PM
#8

jag är ute efter badsalt i detta nu så det behöver inte hålla ihop, men kan hända att det blir en badbomb framöver. satsar nog på torkat apelsinskal dock

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
9/11/13, 9:17 PM
#9

hittade denna också på panduro, den måste väl funka i badsalt om den funkar i tvål. menar jag vill ju inte färga användaren röd 🤪http://www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5085-Tval/508510-Tvalfarg/1/280675-Tvalfargslosning-5-ml-rod

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
9/11/13, 9:42 PM
#10

ojoj jag måste nog handla "mat" i morgon 😃

grovsalt utan jod
bikarbonat
citronsyra
anis
kanel
apelsin
nejlika

och tvålfärg  & doftolja från panduro

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
9/12/13, 8:47 AM
#11

4, Jag tänkte på synetiska ingredienser.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[Starman]
9/12/13, 12:52 PM
#12

#11

Råvarorna för "syntetiska" ingredienser måste ju hämtas någonstans ifrån, de också. Och de hämtas ju inte från antikosmos, om vi säger så.

#10

Håll oss uppdaterade! 🙂

Evisen
9/12/13, 4:03 PM
#13

Jag googlade lite snabbt och fann en del trådar, men dessa tre kanske är något att börja med?

http://kosmetikkompaniet.se/search.html?SEARCH=1&Search_Text=badsalt&SEARCH=S%F6k

http://www.tv4.se/jul-med-ernst/artiklar/g%C3%B6r-ernst-kirchsteigers-tv%C3%A5l-och-badsalt-50c9a7eb04bf726bfe000002

http://www.hemmetsjournal.se/Jul/Julpyssel/Doftande-badsalt/

Jag har för mig att de säljer badsalt på Överskottsbolaget. Kanske det går att lägga till en extern doft till dem då de redan har en doft tillsatt.

#2

Det vore häftigt om de använde övernaturliga ingredienser. Skrattar

Övernaturliga ingredienser? Sådana finns det inte enligt mig. Vad hade du i tanken då?

Annons:
Niwa
9/12/13, 4:50 PM
#14

Jag har storhandlat i dag. 😃
grovsalt utan jod
bikarbonat
citronsyra
anis
kanel
apelsin
nejlika

3 tvålfärger = röd, blå & grön 
2 stdoftolja = lavendel & äpple/kanel

Sedan slank det ner tvålmassa o hjärtformade formar till minitvålar 😃
Hoppas jag får tid att försöka mig på detta inom en snar framtid. i dag är det dock föräldramöte på agendan

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Evisen
9/12/13, 4:54 PM
#15

Visa gärna slutresultaten👍.

Niwa
9/12/13, 5:12 PM
#16

absolut, självklart gör jag det :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Emo
9/12/13, 5:23 PM
#17

Låter som du ska ha lite roligt.🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: