Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 963 ggr
Trin
7/30/13, 11:18 AM

Pysselbloggare hur gör ni ?

Jag funderar på att göra en pysselblogg. Nu till min fundering , för att hålla en blogg levande och få besökarna att återkomma så måste man ju skriva inlägg.

Hur gör du som pysselbloggare för att hålla bloggen levande ? Jag syftar mer på hur ofta du postar inlägg ? Ett exempel jag skriver 1 inlägg om dagen , detta innebär att jag då måste komma upp med 7 olika pysselprojekt på en vecka. Hur gör du då de dagarna du inte har ork/lust att pyssla ? Eller ska man kanske inte skriva ett inlägg om dagen ?

Jag hoppas ni förstår vad jag menar , de känns som detta inlägg blev lite rörigt.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Annons:
jossa5
7/30/13, 11:21 AM
#1

När jag hade min blogg så var det mest för min egen skull, men jag skrev inlägg när jag pysslat klart, men även ibland för att visa att jag levde och fortfarande pysslade.
Ibland kunde det bli inlägg om mig själv och livet i övrigt bara, men dom flesta inlägg handlade ju om pyssel, då det var en pysselblogg.

Gör som du känner är bäst. Är det för din skull, eller för att du vill visa upp dig som du ska blogga?
Kom ihåg att om du sätter upp att "måste blogga varje dag", så kan det bli överväldigande och bara jobbigt. Så bättre att blogga när man känner att "nu har jag något vettigt att skriva", och inte bara för att du måste. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emo
7/30/13, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det viktiga är att andra hittar något intressant på din blogg. Nu har jag min blogg på min hemsida så det är inte riktigt samma sak, men om folk i hela världen tycker att de kan hämta värdefull information där så behöver man inte komma med något nytt så ofta. Du kan kolla min blogg, men ändå har jag besökare från 40 länder varje månad. Var aktiv på olika forum, så folk vet vem du är och vad du kan. Då länkar de till dig. Nu är det lite stiltje på pysselfronten i juli, men så ser det ut för mig under juli månad:

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Trin
7/30/13, 3:45 PM
#3

#1 Tack för dina tips. Det är för min skull jag kommer blogga , jag tycker de är så otroligt kul och givande att skapa och pyssla. Jag är absolut inget proffs , men de hade varit trevligt att ha alla mina alster på ett och samma ställe. Förhoppningsvis kanske man kan inspirera andra att upptäcka sin pyssliga sida. Men jag gör detta framförallt för mig själv och för att jag tycker de är kul. Jag tror inte att en blogg där man enbart bloggar för andra överlever länge. Brinner man för de man gör så syns det förhoppningsvis i bloggen.

#2 Tack för dina tips.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Upp till toppen
Annons: