Annons:
Etikettpyssel-till-våra-djur
Läst 2320 ggr
emelieeileme
2013-05-11 16:33

Göra om lekstuga!

Hej, jag har en gammal lekstuga som är i gott skick. I sommar hade jag tänkt mig att göra någonting av den i och med att den inte används nu. Jag vet dock inte till vad! Jag har kanin, fågel och råttor och funderar på om man skulle hitta på någonting till dem! Någon som har några ideer?

Annons:
Emo
2013-05-11 17:58
#1

Är den isolerad?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
2013-05-12 08:54
#2

När jag var yngre byggde vi en fin bur så mina undulater kunde få flyga lite grand ute. och vi använde fint nät runt om och så in med ett träd.

Kanske något att fundera på, har stugan några fönster?. Sätt nät framför dem och inred sedan så det passar till det djur du tycker ska få bo där

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

emelieeileme
2013-05-12 23:52
#3

#1 Den är ej isolernad! 

#2 Jaa det låter ju bra, dock är min fågel nu mera ensam.  Yes vi har fönster, det var en bra ide! men sätter man tillbaka fönstrerna tills vintern då?

theomuffin
2013-06-27 20:00
#4

Vi har en sådan kaninbur med plastbotten och galler på. Pappa har sågat ett hål i lekstugan och tagit bort luckan på sidan, då kan kaninerna hoppa in och ut. Det finns också hemmagjorda säkringar som man kan sätta på så att inte buren glider ifrån stugan.

Kika gärna in min hamsterinstagram emmashammies och min facebooksida där jag sälger pärlarmband: Pärlarmband made for You. https://www.facebook.com/P%C3%A4rlarmband-made-for-You-1331653063516116/

Conut
2013-07-02 12:19
#5

Bygg dit leksaker osv så att kaniner, råttor å fåglar kan ha de som ett rastrum (alla har ju ganska nästan samma leksaker, spec råttor å fåglar) :D

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

emelieeileme
2013-07-02 17:07
#6

hahahah, nej det har dom verkligen inte! :D om du ska ha fågel&råttor måste du ju ha  täckt med litet nät från golv till tak+ett riktigt tak! och råttor har hyllplan, toalett och rör&kartonger. fågeln ha sittpinnar och bitgrenar och speglar! tack för tipset!

Annons:
Conut
2013-07-02 19:48
#7

Men de fungerar ju ihop ;) De två kan användas ihop så att de inte ser så dumt ut :D rastplats för råttor å fågel :D

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Upp till toppen
Annons: