Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 2136 ggr
Mrs Me
2012-11-11 08:07

Hjälp tack.

Ni ”pysslingar” där ute har säkert massor med förslag på hur man sparar klipp från tidningar på ett bra, och gärna hyfsat billigt, sätt. Problemet är, tycker jag, att när man sorterat i olika teman (oavsett om det gäller recept, handarbete, inredning o.s.v. i evinnerlighet) och klistrat in i album e. dyl. så dyker det alltid upp något nytt man vill spara och som passar in någonstans ”mitt i” det redan klara. HUR löser man detta på ett snyggt och smidigt sätt?

Annons:
Lillamor
2012-11-11 09:56
#1

Sedan jag fick min första dator så har jag slopat de flesta pärmar med inklistrade saker för nu lägger jag upp mappar med namn som Stickat, virkat, träning o.s.v. dessa mappar ligger i andra mappar  så stickat och virkat ligger på hobbymappen och träning, naturliga mediciner ligger på hälsamappen.

Så när jag ska ha ett recept så skriver jag ut det och skänker bort det till någon som vill ha det eller spara det till nästa vecka om det var supergott Glad

thorntagg
2012-11-13 11:05
#2

Mrs. Me!

Visserligen kan man naturligtvis lägga in saker och ting i datorn, men själv har jag trots flitigt datoranvändande valt att klippa och klistra in mina matrecept i vanliga ringpärmar. Skulle datorn jäklas med en, så är det ändå lätt att ta ut en sida ur ringpärmen och stoppa in i plastmapp samt ha den bredvid sig när man ska laga något. Jag har en pärm för varje kategori, sammanlagt fem pärmar som står inne i ett skåp. Vill man tillägga något så är det bara att sätta in ett blad till på lämplig sida i någon pärm.

Hälsningar Thörntaggen

Mrs Me
2012-11-13 15:11
#3

Tack.

Har funderat på det där med att scana men är lite tveksam av olika skäl. När det gäller pärmar så är det ett väl beprövat system och får nog kanske bli så "favorit i repris" s.a.s. även om jag inte tycker att det är det ultimata.

[JeanetteK]
2012-11-14 07:03
#4

En väninna till mig har ett jättesmart system med hängmappar. Hon klistrar upp på papper och har sen allt snyggt och prydligt sorterat i olika hängmappar i en vacker låda. Jag tror att hon har dekorerat själva lådan själv, för jag misstänker att det är en IKEA-variant.

Lite skillnad från mitt eget kaos… Flört

Kanske något för dig??

kram

Mrs Me
2012-11-14 07:30
#5

#4 Ååååååååå, TACK. Så smart och "mysigt". En fin låda som "bonus" lät inte alls dummt, får sätta igång o. leta efter något liknande. Min (i det här fallet juliga, med julrelaterade klipp) skattkista är  precis vad jag vill ha. Skrattande

anki1
2012-11-16 17:18
#6

Hängmappssystem skulle kanske va nåt för mina broderigarner, när jag växt ur pärmsystemet. Det går nog inte i mer än ca 15 20 albumblad med gaarner i en pärm. Omjag då sätter typ blompinnar på albumbladen o hänger i låda kan sytemet växa lite mer.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
[JeanetteK]
2012-11-21 08:42
#7

#5 Kul!! Lycka till! Berätta gärna sen hur det blev.

#6 Smart, bra knep. Ska jag fundera på själv!

Upp till toppen
Annons: