Annons:
Etikettbildgalleri
Läst 2379 ggr
Pilon
2/26/12, 8:46 PM

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och många andra har ingen aning om vad detta är eller vad det kan vara till för, är det någon här som vet?

Någon som kanske känner igen den?

Det kan hända att det fattas något som ska sitta ihop med den. det finns ett litet märke på med texten PYRFX eller PYRHX.

Annons:
Pilon
2/26/12, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

här är en till bild från åvansidan av den, där också logotypen sitter. om ni kan se den.

man kan alltså öppna ögglegrejen, neråt.

SusannAlg
2/28/12, 6:16 PM
#2

Ingen aning…. har aldrig sett nåt liknande. Ska bli spännande å höra om nån vet vad det är.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Pilon
2/29/12, 2:26 AM
#3

hoppas nån kan gissa =)

kallander
3/4/12, 3:54 PM
#4

Kan det stå PYREX? De gör ju mycket värmeresistenta grejjer till kök/labb osv…

Pilon
3/4/12, 6:14 PM
#5

#4 Intressant

Skickade iväg ett mail till Pyrex nu. Får se om dom svarar.

Pilon
3/8/12, 8:22 PM
#6

Nu har jag klurat ut vad detta är, tack vare Kallander! jag mailade Pyrex och fick svar; den tillhör "Pyrex Flameware cookware" Om man söker på google får man flera träffar på den. Den fungerar alltså som ett externt hanttag till ungsformer av glas. Sök efter ""Pyrex Flameware cookware"" på google bildindex så får ni se själva. Det blir lättare att förstå om man ser det själv =) Tack för hjälpen allihop! :-)

Annons:
kallander
3/9/12, 3:41 PM
#7

Jaha va fräckt! :D Hoppas du får användning av den då också, så den inte bara ligger och samlar damm!

Pilon
3/9/12, 8:30 PM
#8

haha, jajag jag hoppas på att kanske hitta en glasugnsform med passande handtag någon gång :D

Upp till toppen
Annons: