Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 6070 ggr
Pilon
2/26/12, 8:37 PM

Reflextråd

Det är lite märkligt tycker jag, för det finns produkter som har invävd reflextråd, tillexempel hundkoppel med reflextråd, eller olika hundplagg med reflextråd, söklina för hund med reflextråd invävd och så vidare. Men själva tråden finns ingenstans att köpa.

Det går inte att köpa den separat någonstans.

Det som finns att hitta är i såna fall reflexband och reflex linor.

Då Kan jag lite lätt tänka att den rackaren som på något vis skulle lyckas hitta tillverkaren som tillverkar reflextråd åt företag som gör linor och plagg och rep med invävd reflextråd kanske kunna tjäna en hacka på att sälja det separat eftersom det ännu inte finns någonstans att få tag på.

Annons:
Elshira
2/29/12, 6:08 PM
#1

I brist på annat får du väll så länge köpa vanligt reflexband och klippa den! FörvånadSkrattande

Men maila till några stora tygkedjor och fråga efter det, den som söker han finner! HELT omöjligt tror jag inte det är att hitta!

Hakuna matata!

Evahelene
2/29/12, 8:01 PM
#2

Det finns bland annat här och här

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Pilon
3/1/12, 2:50 AM
#3

Men det är väl garn, garn kan man väl inte sy med?

Evahelene
3/1/12, 2:00 PM
#4

Njää det kan man inte…brodera kan man, men sy som med sytråd går ju inte. Du får väl gå österut och köpa där då…skulle tro att den går att sy (för hand) med. Men då gäller det att sömmen inte utsätts för någon påfrestning, tråden lär inte vara så stark.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Elshira
3/1/12, 2:13 PM
#5

Men det fanns ju reflexband med i #2 länk, de var 1.5 mm breda.

Hakuna matata!

Evahelene
3/1/12, 3:20 PM
#6

Jo, men också reflexgarn. T.ex. det här. Citat: "För att sticka virka brodera med."

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Annons:
Upp till toppen
Annons: