Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 3555 ggr
Noa-Nisse
2011-11-22 20:55

ull

Jag samlar just nu ull från min kanin för att göra något roligt med det. Typ figurer i julklapp till mamma och pappa.

Har ni några tips? Ullet kommer vara i grå färg då hon är vit och svart och nä det samlas så blir det grått ;P

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
xantos
2011-11-23 09:29
#1

Du bör börja med att köpa små tovningsnålar, jag har köpt ett sett med 3 st. De behöver du om du tex ska göra små broscher eller Smycken, tex ett ullhjärta att hänga i kedja runt halsen, mkt gulligt! särskilt om det kommer från sin egna kanin.

Googla på tovningsnålar

Lorita
2011-11-23 13:27
#2

här är en länk, varför inte gör en kanin Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[Forest]
2011-11-24 10:20
#3

1 en fråga är det svårt o lära sig ulltova med nål? Ska jag vara ärlig så är jag kassa på ull o sånt :P  Men jag har en pudel o får säckvis med pudelpäls av en som trimmar pudlar=gör ofta något med pälsen bla stora sköna liggkuddar till hunden. Och även gett bort en stor kudde till pudelägare :) Man fastnat lite för att skapa något annat än bäddar . :)

Lorita
2011-11-24 10:34
#4

#3  det är lätt att nåltova men jag är osäker på om pudel går, för det kräver att hundens päls har hullingar = tovar i hop.

Du skaffar annars bara en tovnål och ett under lag typ några sitt plattor av skumgummi också pickar du med nålen så pälsen tovar ihop sig också skapar du vet du vill efterhand

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[Forest]
2011-11-24 10:38
#5

4, jag har sett en som tova som en matta eller tjockare filt till sin hund. Tänkte det bör väl gå göra något pga det :)

Lorita
2011-11-24 10:53
#6

ska du göra en matta filt så ska du såptova, det går fortare.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
[Forest]
2011-11-24 12:12
#7

6 ska googla o se vad jag kan hitta för visst skulle det vara skönt o ha en sån o sitta på själv med :)

parsley
2011-11-24 12:28
#8

Jag har tovat en cylindrisk nåldyna av hundpäls. Hunden tyckte inte om att jag gjorde så med hennes fällda, avkammade päls.Obestämd

Först tovade jag en platta med hjälp av såptovning. Sedan klippte jag ut två cirklar stora som dricksglas i diameter och en rektangulär bit som var såpass stor att den räckte runt cirklarna. Den rektangulära biten syddes fast mot cirklarna. Överblivna bitar av filtstycket användes för att stoppa nåldynan.

Upp till toppen
Annons: