Annons:
Etikettlera
Läst 7402 ggr
VAASHii
8/3/11, 11:26 PM

Värma fimolera flera gånger?

Hellu!

Kan man värma fimolera flera gånger? Ifall jag gör en grej, värmer den och sen vill bygga på och värma den igen?

Om denna fråga redan har blivit besvarad så ber jag om ursäkt och någon mod får gärna svara och sen radera denna tråden!

Annars är jag tacksam för svar!

Har googlat och sökt på sajten men hittar inget direkt svar. Jag gissar på att det är möjligt men vågar inte riktigt testa :3

Kramar :D

Annons:
Mizty
8/8/11, 7:42 PM
#1

Man rekommenderar ju att inte ha fimon i ugnen mer än en halvtimme. Men förut blev jag senil och glömde bort att jag lagt en figur i ugnen och det resulterade i att den måste ha legat där i närmare 2 timmar, men det var inget fel på den alls när jag tog ut den.

Men sedan om den ohärdade leran fäster bra på den hårda är ju en annan fråga. Du kanske kan göra delarna separat och limma ihop dem i efterhand annars?

VAASHii
8/8/11, 8:05 PM
#2

Jag tänkte mer lägga till smådetaljer som jag inte kände att jag kunde få till när leran var så mjuk.

Typ som att trycka dit grejer så smetar den ut sig där man håller i den pga trycket.. Tror de är för små för att det ska se bra ut om man limmar på dem.

Mizty
8/8/11, 8:20 PM
#3

Okey, jag förstår hur du menar! Jag visste inte så jag googlade och hittade detta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polymerbaserad_modellera

Det står att så länge man inte överskrider tiden eller värmen så kan man härda den i stort sätt hur många gånger som helst och lägga till nya detaljer emellan! Nu lärde jag mig någonting också. :)

VAASHii
8/8/11, 8:28 PM
#4

Åh fan vad bra! Tack så mycket :D

Upp till toppen
Annons: