Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 5086 ggr
[Dandelion1000]
2011-04-10 01:03

Burkflärpar??

Jag tillverkar halsband och armband av så kallade burkflärpar, de som sitter på exempelvis cola burkarna (inte kapsyler).

Jag har börjat få in beställningar på dessa Smycken, men dricker inte så mycket läsk/öl eller liknande.

Så min fråga, är det någon som vet vart jag kan få tag i dessa "burkflärpar"? Finns det att köpa någonstans?
Har dom kanske ett annat namn, för har sökt som bara den på nätet efter dessa små skatter, men hittar ingenting.. Suck Obestämd

Någon som har en ide?

Kamilla

Annons:
parsley
2011-04-10 07:53
#1

Kolla på caféer och restauranger som säljer burkläsk och fråga om de kan samla åt dig.

Ta en heldag på valfri välbesökt snabbmatställe och fråga alla som dricker mineralvatten om du kan få deras flärpar. "Allt för konsten"Flört

Har du förökt hitta företaget / företagen som tillverkar burkarna?

Emo
2011-04-10 15:34
#2

Jag sökte på PLM, för det var så det hette en gång i tiden, men nu är det nog detta företag:

http://www.rexam.com/sweden/index.asp?pageid=1

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[TrevorS]
2011-04-16 23:03
#3

När jag tog hål i örat som ung lödde jag fast en liten bit kort kedja på baksidan av pluppen och längst ner på kedjan en burkflärp, var rätt snyggt tills den ramlade av. Såg en gammal skräckfilm som hette Demon I, då fanns det nån där som hade en sådan. Skrattande

Undrar också lite vad den där flärpen heter, eller heter den flärp? Flärpa är ju en sådandär blåsgrej man har när någon fyller år vet jag. Skrattande

Mauo
2011-06-08 13:24
#4

Vilka mängder behöver du?

Finns ju säkert många godhjärtade läskdrickare som kan tänka sig spara sina flärpar åt dej:)

Loria
2011-06-21 20:51
#5

Kanske ta kontakt med nån förening som håller evenemang och erbjuda dem pengar för alla "flärpar" då kan de ju tjänta dubblet på att ta tillbaka burkarna.

Kan man få se en bild på vad du gör med dem, jätte spännande jhu!

Mitralis
2011-07-04 13:36
#6

Jag vill också gärna se en bild Glad Jag skulle göra som #5 säger och kolla med någon förening om dom kan låta dej plocka flärpar. Nu är det många marknade och festivaler också och då finns det brukar i drivor har jag sett. Men det gäller nog att vara ganska snabb för man får ju 1 krona burken nu Guld i mun



Annons:
Ardennerryttaren
2011-08-28 23:30
#7

#5 och #6, nu fínns det bilder uppladdat här på iFokus :) Inlägget heter återvinnings Smycken (eller nåt, haha har glömt)

(jag är Dandelion1000 har bara bytt namn här på ifokus)

Upp till toppen
Annons: