Annons:
Etikettbildgalleri
Läst 6610 ggr
Elisabeth-J
5/11/07, 12:55 AM

Drömfångare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag pysslar med många olika saker och en av dessa är att göra drömfångare. Sänder med en bild på en av dem. Jag gör olika modeller och i olika material. Oftast trär jag i kristaller i nätet också.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
CarolineO
5/11/07, 9:28 AM
#1

Wow vad fin!! Hade jag också velat testa. Har dock inte kommit på hur man "flätar ihop" själva nätet… Du kanske har någon bra beskrivning på det??     Jag hittade någon i en tidning för ett tag sedan, men den var inte särskilt bra…        Sen tänkte jag höra med dej, vet du om det fungerar med vilket material som helst eller måste man ha ngt speciellt? Tänker på tråden och ramen….?

isnornin
5/11/07, 10:24 AM
#2

Jätte snyggt! Jag är intresserad av beskrivning om du nill dela med dig!?!

MVH Isnornin

Elisabeth-J
5/11/07, 10:26 AM
#3

Till ramen kan du använda en träring, böja trädgrenar själv eller en ring av ståltråd som du klär med skinn. Tråden ska helst vara sentråd eller så kan man använda en vaxad tråd eller björntråd. Själva flätningen är svår att beskriva, men titta runt på nätet för det finns säkert beskrivningar någonstans.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

isnornin
5/11/07, 1:24 PM
#4

TACK TACK

MVH Isnornin

Elisabeth-J
5/11/07, 1:55 PM
#5

Här kommer en länk på en beskrivning. http://www.klockaretorpet.com/dreamcatcher.htm

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CarolineO
5/11/07, 2:52 PM
#6

Vilken bra sida!! Här står ju även en del om scrimshaw som vi har en artikel om

Annons:
Miaa
5/12/07, 9:31 PM
#7

vilken fin drömfångare!

Diana61
5/19/07, 2:10 PM
#8

Mycket snyggt! Jag är själv intresserad av indianer så jag har några av dessa hängande på väggarna.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Pomperipossa
5/24/07, 12:18 PM
#9

Åh vad snyggt!!!!! Måste bara prova att göra en!!Glad

Hopi
5/29/07, 11:46 PM
#10

Det finns även en bok om just drömfångare att göra själv. Den går det ju att låna på bibliotek tex.

Tiia
5/30/07, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

här är min drömfångare…….men jag hade inte sentråd hemma eller björntråd…så den är lite annorlunda

Sofiae
5/30/07, 8:09 PM
#12

Oj va fin… vad har du för fjädrar?

Tiia
5/30/07, 10:27 PM
#13

Oj,tack…….det är ett par år sedan jag gjorde den

fasanfjädrar,pärlhönsfjädrar och vanliga hönsfjädrar,om jag kommer ihåg rätt.

Annons:
mandymoo
6/4/07, 12:34 AM
#14

#11 den var jätte fin din drömfångare. Glad

Tiia
6/6/07, 9:57 AM
#15

#11 Tack,TackKyss

botakt
11/5/08, 10:48 PM
#16

vilken snygg  drömfångare! Vad får man tag i själva träringen? och fjädrar vad är det för fjädrar?

Migoff
11/6/08, 6:08 PM
#17

Jag tror inte på drömfångares 'mening' men gjorde en för några år sedan till en vän.

CarolineO
11/6/08, 8:02 PM
#18

#17   Fungerade den ändå? Kan annars tänka mig att den inte gjorde det. Man liksom laddar dem med positiv energi när man gör dem, jag tror att det är det som gör att de fungerar egentligen…

Eller?

Migoff
11/6/08, 10:32 PM
#19

Nja, tror mer att hon hängde upp den på någon vägg eller så..

sigge111
11/8/08, 11:56 PM
#20

Jag gör mina av grenar från träd eller buskar. Nätet gör jag av vanlig tandtråd. Funkar jättebra.

Annons:
[TrevorS]
12/16/09, 2:27 PM
#21

En dum fråga, måste det vara just fjädrar i drömfångaren eller kan man ha något annat istället? =)

Caramelbrownie
12/16/09, 2:43 PM
#22

Det bästa skyddet är att använda de 5 elementen (Luft, eld ,vatten,jord och Anden) På min som jag lagt upp här har jag fäst en stålram för att den föds ur eld. Jag använde fjädrar för luft, bjällror för vatten i och trä pärlor för jord. Till sist blev det lite lila(Det är andens färg) tråd för anden…

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

[TrevorS]
12/16/09, 4:00 PM
#23

#22. Ah, så det är så det är tänkt med elementen. =)

Jag får se hur jag gör. =)

AsIAm
7/7/10, 12:39 AM
#24

Finns det något sätt att räkna ut ungefär hur mkt mockaband man behöver för att linda runt ringen?:)

https://facebook.com/HantverkByGranholm/

Aviendha
7/8/10, 3:09 AM
#25

#24 Om du vet bredden på mockabandet och yttre omkretsen på ringen så kan du ju enkelt räkna ut hur många varv du behöver, och sen kan du ju mäta hur långt ett varv är (dvsrunt själva stommen) och ta den längden gånger antalet varv. Ta gärna i lite i överkant för att vara säker.

Har inte testat själv eller hört om det förr, men rent logiskt så känns det som att detta borde fungera,

Upp till toppen
Annons: