Annons:
Etikettutomhuspyssel
Läst 3322 ggr
Christina
4/11/07, 1:33 AM

Pyssel med utepynt

Har på senste tiden fått lite dille på att pynta med prylar utomhus. Trodde inte jag skulle falla så djupt Flört men nu mars-april har jag satt ut två skulpturer, en gammal glasglob, samt div rostigt skrot. Och tror det kan bli riktigt fint. Dessutom köpte jag idag en pump i grönt gjutjärn som bara ska stå på vårt brunnslock. Och inte ha någon som helst funktion eftersom vi pumpar upp vattnet från brunnen via en ledning direkt in i huset. Men nu står fejkpumpen där och lyser.

Snart blir det väl trändgårdstomtar också om jag inte ser upp!

Annons:
CarolineO
4/11/07, 9:47 AM
#1

Trädgårdar är jättemysigt att dekorera och pyssla i =0) Jag flyttade nyss till marklägenhet för att kunna göra detsamma.

krimskrams
9/2/10, 4:44 PM
#2

Jag är också en riktig trädgårdsfjant Flört

I år har jag t.ex. målat nyckelpigor på stenar, såsom man gjorde när man var liten…

ser jättefint ut med lite pigor som sticker fram här och där bland grönskan!

Nästa sommar ska jag satsa på att gjuta i betong, det har varit meningen nu flera år, har tom köpt betongen och "vispen" men har helt enkelt inte hunnit!

[Daisy-Moa-Elsa]
9/3/10, 1:50 AM
#3

# 2 Har du ingen bild på dem? Låter jättefint

krimskrams
9/3/10, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har några jo, varsågod!

Här är några tillsammans med salladen på en gammal stenmur!!

krimskrams
9/3/10, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är två sötisar på en sten tillsammans med lite taklök

krimskrams
9/3/10, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Och här är några på trappan till lekstugan bredvid en vildvuxen sommarplantering!

Annons:
SusannAlg
9/3/10, 11:19 AM
#7

Jättesöta nyckelpigor!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

[Daisy-Moa-Elsa]
9/3/10, 11:19 AM
#8

Jösses vad fina, måste "notera" till nästa sommar som pyssel. Så charmigt det blev

Emo
9/3/10, 11:38 AM
#9

Så söta och så roligt det måste vara att göra och att ha.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

krimskrams
9/3/10, 12:08 PM
#10

Det var jätteroligt att göra dem, tog dock en hel del tid. Jag har efter att ha räknat alla, 34 st nyckelpigor på gården!

Jag valde stenar som inte var helt runda med flit, eftersom jag ville ha nyckelpigor med karaktär, alla med en egen personlighet!

Det tog länge att göra dem alla, eftersom de ska målas i så många olika lager och torka mellan målningarna!

jag har målat med oljebaserad färg och lackade till sist dem med glänsande genomskinligt lack.

Tänkte t.o.m låta dem stå ute över vintern så piggar de upp lite med sin fina färg där den kanske lyser igenom snön här o där!

Är det någon annan som har några fina bilder på sommarpyssel/höstpyssel?

Alltid välkommet med inspiration!

krimskrams
9/3/10, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hittade ännu en bild på pigorna. Den här gången vaktar dom utanför ytterdörren! Cool

[TrevorS]
9/7/10, 1:02 AM
#12

Älskar nyckelpigorna. De var jättefina. Sådan skulle jag vilja ha, men har ingenstans att ha den.Skrattande

krimskrams
9/7/10, 1:27 PM
#13

#12 Har du ingen balkong där dom kan bo?

Och varför skulle det inte gå att ha dem inomhus?

Som dörrstopp eller bokstöd kanske? Flört

Annons:
[TrevorS]
9/7/10, 1:48 PM
#14

#13. Jo men balkongen är väldigt liten så vi kommer knappt ut, men en liten sten kan man ju ha i alla fall. Flört

[Daisy-Moa-Elsa]
9/7/10, 3:22 PM
#15

Dörrstopp….det var ingen dum ide inte. Ska leta en stor sten nästa vår och ha till dörren på stugan ha ha

krimskrams
9/7/10, 5:42 PM
#16

Jag ska måla ännu flera stenar till nästa säsong, tänkte att jag denna gång skulle måla gula och oranga nyckelpigor för att få lite variantion Glad

Man kan ju måla alla möjliga djur på stenar, men då måstre man nog vara duktigare med penseln än vad jag är.

Men en groda skulle man väl nog kunna åstadkomma…hmm..tål att tänkas på till nästa säsong!

Upp till toppen
Annons: