Annons:
Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 3701 ggr
CBA
6/25/07, 5:44 PM

Ni som scrapar...

…hur mycket har ni i ett förråd, eller köper ni det ni behöver just då för tillfället ?

Jag har trillat ner i kortmakeriet (så roligt btw) oc har tänkt försöka köpa på mig lite allehanda saker att ha i ett förråd…sånt som stämplar, div olika papper, band, stickers etc.

Men det kommer ju kosta…jisses jag köpte saker att göra ett tack kort för, närmre 300 kr gick det på med två stämplar, stämpelfärg, papper, band etc.

Om man har massor av fina foton som man vill scrapa med och få ett litet fint album så skjuter det i höjden pengamässigt *hmmm*

Vart handlar ni ifrån…jag har bara hittat Panduro som ifs har fina saker…kan ni tipsa mig om några bra online butiker som har det som behövs för kort tillverkning + Scrapbooking?

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Annons:
Pias
6/26/07, 1:45 PM
#1

Ja, visst är det KUL att göra kort!!!!

Vissa saker kan du köpa billigare på andra ställen än just pysselaffärer. Bokhandlare som t.ex. Akademibokhandeln kan ha fina presentband (både glansiga och matta) med fina mönster som kan vara lika fina som de på Panduro. Tygband kan du få tag i billigare på tygaffärer. Stämpelfärg och stämpeldyna borde man kunna köpa billigare nånstans. När det gäller enkelt enfärgat papper lönar det sig iaf för mig att köpa en färdig bunt med papper i olika färger (kolla bara att du gillar tjockleken o kvaliteten på pappret!) än att köpa lösa ark. Såna pappersblock kan man faktiskt lyckas hitta fina på marknader, barnaffärer och i bokhandlar men jag har köpt ett någorlunda prisvärt på Panduro som jag är nöjd med.

Jag personligen tycker att mycket kan man göra själv så stämplar använder jag inte. Blir kanske inte riktigt lika proffsigt men samtidigt är det ju ett personligt kort som iaf jag vill göra. Annars kan jag ju köpa ett kort i affären, är min åsikt. Men jag förstår så klart att det kan va kul med fint papper o stämplar men själv tycker jag iaf inte nu att det är värt pengarna.

Amiga
7/7/07, 10:00 PM
#2

Hej

Kolla in på http://www.cchobby.se/   de säljer hobbyartiklar till storförbrukare men även till privatpersoner, vissa saker är billigt där ,men de har inte så jättestort sortiment och det är lite svårt att hitta fram till det man letar efter. Min favortinätbutik är dreamcottage.se, men den ligger kanske i prisnivå med Panduro.

Diana61
7/31/07, 4:10 PM
#3

Kolla på Tradera.com jag köper en hel del där.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

LejonbergHjorth
10/22/07, 12:55 AM
#4

www.kontorsboden.se Har en del prylar till rätt bra priser tycker jag. :kram:

CarolineO
10/22/07, 7:39 PM
#5

nja… till Scrapbooking hade de ju bara 6-7 produkter, varav de flesta var samma sak fast i annan färg… om man gick in på "scrapbooking" iaf… Tradera kan man få tag på mkt till hyfsade priser

Miss-SuzieQ
10/22/08, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

He kände att jag va tvungen att skriva en kommentar här eftersom du frågade vart folk köper sina pappren m.m. Jag håller själv inte på med Scrapbooking men för ett par dagar sen så började jag göra scrappark till Scrapbooking då en av mina vänninor har haft problem med att hitta pappren som hon vill ha och till bra priser. Så nu sitter jag dagarna i enda och gör nya pappren. Så alla ni som är intresserade kan ju höra av er. Ska snart lägga upp mina pappren på en hemsida. Och hör på detta mina pappren kostar från 4kr upp till 10kr. Billigt?! Avgör det själv.

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
10/23/08, 11:16 AM
#7

#0 själv passar jag på vid rea, exempelvis har Panduro efter jul först 50% sen blir det 70% rea och då köper jag på mig lite saker. Samma gör det till våren Har du ingen Pandurobutik i din närhet finns det ju på nätet och där kör de samma typer av reor.

Vad jag märkt är att på  organzaband är inte Panduro dyrare än sybehörsbutiker inte, iallafall inte här i Stockholm inte.

Tradera är ett bra tips, där har jag köpt blommor i flaskor till halva butikspriset då inklusive frakten. Köper man flera saker av samma säljare får man ofta ett bättre porto med. Förlorar jag en budgivning är jag lite fräck och brukar maila och fråga om jag får köpa direkt av säljaren om de har kvar till samma pris (förutsatt att vinnande bud var bra för köparen) och väldigt ofta får man det.

Såg igår att Claes Olsson hade en del scrapsaker med. Hade inte tid att kolla in så noga men såg att de iallafall hade både paket med färgade och enfärgade scraapbookingark där priset per ark bara blev ett par kronor men jag var där för att köpa ett paket klamrar till häftapparaten. De har ett kit med 4 olika färger för 12.-, blir ju en fin detalj när ex gör presentpåsar att matcha klamrar och då behöver man inte dölja inte.

Förra året efter jul köpte jag på mig band på Coop, de reade ut alla julsaker till 70%, fina sidenband i rött, vitt och krämvitt för bara några kronor. Så sakta men säkert bygger man upp ett litet lager.

Det blir ofta väldigt dyrt om man gör ett kort utifrån en bestämd bild man har, för sällan kan man köpa detaljerna på rea. Jag använder inte alltid bara syrafritt, alla människor spar ju inte sina kort de får i evigheter så det hinner inte bli dåligt. Har du tex kvar fotoark från den tiden man satte pappersfoton i album kan man använda sånna till kort, stämpla på och få hårdare underlag. Jag massakerar gamla fräscha ljusmanchetter som jag inte använder, då får man fina löv och blommor med att använda till kort….bara fantasin sätter stopp

Lycka till, det är urkul Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
CoolCat-1
10/25/08, 9:57 PM
#9

Såg som hastigast i tidningen en tjej som sparade färgglada papperskassar hon får i affären till sitt scrappande…kanske kan vara nåt?

CarolineO
10/27/08, 9:08 AM
#10

Ja, nu när man inte får slänga plastkassar längre från 1 november kan det ju vara all idé att komma på ngt annat att göra med dem…
Här i Kristianstad är det iaf så… hur är det hos er?

CoolCat-1
10/28/08, 4:32 PM
#11

Klipp dem i remsor och virka eller sticka nya kassar av dem?

Kolla på nätet om hur man kan smälta ner dem med strykjärnet till större sjok. Sen klipper man ut bitar till en väska och syr ihop… Men det verkar inte vara våra stadiga Ica-kasar…ser mer prassligt ut…

Leta på recycle och återvinning… på google…

Lycka till!

Floweret
11/21/08, 10:15 PM
#12

Kassar är ok om man inte är så noga med syrafriheten då papper i Scrapbooking endast bör vara syra- och ligninfria dvs att de inte ska gulna så fort och förstöra fotografierna.

Jag köper lite då och då och brukar ibland dela stora förpackningar med min syrra så då behöver vi inte lägga ut stora summor på att få flera olika saker.

Sedan är det rätt ofta REA på scrapbutikena på nätet så om man inte behöver köpa det allra senaste kan man få ner priserna rätt bra. Då blir papperspriserna inte så värst farliga.

Jag gillar:

http://www.orustscrap.se

http://www.magdas.se/

http://www.scrapbookbutiken.se/

och mina egna saker ;) www.floweret.se

Morfen
11/23/08, 4:46 PM
#13

Panduro är så himla dyrt! 9k/st för cardstock (baspappret) som normalt brukar ligga på 5kr/st i scrapbookaffärer.

Mina favoritbutiker:
www.pappersbiten.se
www.stellas.nu
www.stellas.se
www.scrapperiet.se
www.miansscrapodesign.se

Det är en dyr hobby, men man får köpa lite i taget och använd för guds skull det ni köper och vänta inte på något "perfekt" tillfälle för papprena för det kommer hela tiden nya papperskollektioner och saker ni vill ha och efter hand kanske man ändrar stil och smak också… och då blir de där "speciella" papprena liggandes.

Annons:
monsterblom
3/22/09, 12:18 AM
#14

jag brukar handla mina saker på papprika.se och skapahobby.se, de har även butiker i sthlm där man kan gå och titta och ta på allt.

när jag väl handlar så brukar jag räkna med 800 kronor minst att handla för. brukar köpa ganska mkt papper när jag är i farten så att jag har. de ligger ju mellan 4-30 beroende på om de är något special eller inte. sen brukar det alltid följa med lite basicgrejer när man handlar.

miuljo
3/22/09, 10:38 AM
#15

jag vet flera som går till affärer där dom säljer tapeter och hör om dom har några tapetprover som har utgått eller några spill rullar… det brukar bli billigt att ha som scrapark.

själv håller jag inte på med scrapping så jag vet inte så mycket om det..

MangoPeperoniOwner
3/22/09, 1:15 PM
#16

Jag har stämpelfärger i silver, rött, guld, grönt , blått och svart som jag är nöjd med. De köpte jag i Bokhandlar och i hobbybutiker. Sen har jag färgat papper, klistermärken. Massa :)

parsley
3/22/09, 2:58 PM
#17

Man ska ju kunna göra stämplar själv genom att skära ut dem av suddgummi. Har dock inte prövat att göra det själv.

Lågprisvaruhus kan ha användbart material ibland. Ljusmanchetter kan man hitta billigt på loppis om man är på jakt efter blommor.

Dojdan
3/22/09, 6:35 PM
#18

jag brukar nästan alltid handla i internetbutiker, finns ju hur mycket som helst att välja bland. Massor av butiker liger listade inne på www.scrappiz.se

Jättebra att handla när de har fri frakt, utförsäljning eller andra erbjudanden.


Upp till toppen
Annons: