Annons:
Etikettlera
Läst 1870 ggr
irode
10/3/07, 11:22 AM

Någon härinne som gör silversmide?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gör lite silversmide ibland.

Är där andre som hållar på med det också?

Jag kunna tänka mig att höra vart ni köpar silvertråd/-plåt och halvfabrikats som kedjar i metervis, öronringar o-dyl.
I Danmark handlade jag med www.frits.dk. Finns något liknande här i Sverige (jag är inte registrerat affär - hettar det att ha F-seddel)?

:-) Inge

Annons:
CarolineO
10/3/07, 12:46 PM
#1

Jag gör inte silversmide, även om det hade varit skoj att prova på… Öronkrokar köper jag på www.pagoni.se oftast… De är billiga och har gratis frakt.
ja, F-skatte sedel… ELler om man är anställd och har eget företag samtodigt har man en FA skattesedel.

sigmund
2/19/08, 9:52 PM
#2

Hej!

surfa in på http://www.konradw.se/

Annars så kan du slå upp sargenta på eniro.se de har katalog du kan beställa.

jooo
1/15/09, 7:19 PM
#3

Hej här kommer en silveriller som pysslar med guld-/silversmide. Konrad W och Sargenta är de mest vanliga för företagare etc. Annars är det bara och Googla. Jag har importerat lite själv från både Kina och USA ibland men tar tid och är krångligt. Inte värt de där extra kronorna du tjänar om du inte ska upp i volym. Har du F-skattsedel så kan du alltid gå på mässor typ Formex eller Guldsmedsmässan i Stockholm eller så för att få tips på leverantörer och se trender samt få information om vad som är på G eller bara få MASSOR med inspiration. Lycka till!

parsley
1/16/09, 12:34 PM
#4

Snyggt. Silver är ett underbart material.

jooo
2/4/09, 3:19 PM
#5

Det är jättekul att jobba med metall överhuvudtaget :-) Kika gärna in under sajten Trådslöjd också så får ni se massor av pyssel.

crilda
7/20/09, 10:20 PM
#6

Hej

Har du tittat in på Göteborgs Mineral och stengalleri, där har dom silvertråd, så har du Slöjd-detaljer och prova en sökning på silver så hittat du en hel del

Lycka till // crilda

Annons:
vickan1976
7/21/09, 1:33 PM
#7

Jag köpte också på Sargenta. De var billigast då iallafall, för flera år sedan. Sök på nätet och se om du kan beställa en katalog.

Upp till toppen
Annons: