Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 3989 ggr
Hawknestgrove
2008-04-16 15:56

TACK och en ny vädjan från KKS!

JAg vill härmed tacka alla, som har skänkt garner till KSS förmån och kan meddela er, att ni har gjort en enorm insats. Är ni nyfikna på var era garner finns, så kolla på Tradera, under Säljare Hawknest, så kanske ni hittar just "era2 gåvor…

 Vidare har jag ytterligare en vädjan till er här inne. KKS har stor brist på hantverkare, dvs folk som virkar kattleksaker. Vi är några stycken, men vi räcker inte till! Det är inga svåra saker att virka, väldigt lätt att göra, någon ersättn ing utgår inte, förutom att det värmer i hjärtat. Så ni som känner er manade, ta kontakt med MorganP här inne, eller maila honom på morgan@kks.nu så kan ni prata vidare och få beskrivningar!

 Snälla, hjälp till ni som kan…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
CarolineO
2008-04-17 11:17
#1

Kom igen nu, allihop!!   Hjälp KKS allt vad ni  kan!! Lika gärna som att låta sakerna ligga i en gammal byrå till ingen nytta, kan ni ju ge dem dit, så blir ngn hjälpt av det dessutom!!
Jag hade gärna själv hjälpt till, men jag har ju min egen omplaceringsverksamhet som jag finansierar på samma sätt…

Men kom igen, ni andra!! Virka på Skrattande

Elcyion
2008-04-17 12:26
#2

Kan bara hålla med Gunilla.H Det finns mönster för alla (oavsett tidigare virkkunskap). Jag lärde mig virka när jag började virka till KKS.

Medarbetare på jack russel terrier

Anken
2008-04-17 13:36
#3

jag har aldrig virkat i hela mitt liv, har ingen aning om hur man gör eller vad förslags garn man ska ha och sånt…och sen kan jag inte sy snyggt heller, annars skulle  jag gärna hjälpt till!

#2 finns det någon hemsida för nybörjare? :)

Ylva-Li
2008-04-17 13:50
#4

Ååh, måste börja virka igen! Första och egentligen enda gången jag virkat så virkade jag mig en mössa. :p
Skulle så vilja kunna virka möss.. Som kissarna kan leka med.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Hawknestgrove
2008-04-17 16:13
#5

Ja just KKSmössen är så himla enkla att virka! Inga krav på garnkvalitet krävs, man kan använda allt! Så alla ni, som har skickat även små bitar, det går åt det med! Jag kastar inte en enda liten garnbit! När garnet har blivit för kort att t o m sy ett öga med, dvs när det är för kort för nålen, då åker det in i stoppningen. Stoppningen är för mig"gratis" Jag köper billiga fiberkuddar på typ Rusta, och när de har blivit knöliga att sova på åker de i maskin 40 gr och vips, så har jag fyllning till massa leksaker och köper mig en ny fräsch kudde att sova på. De kostar inte mer än 40 kr. Enda utgiften är kattmyntan, den får man köpa, men den är också jättedryg. Sedan skickar du ner allt till Morgan försök vara så ekonomisk som möjligt med portot, för den biten får du stå för själv.Så snälla, ställ upp!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

CarolineO
2008-04-17 16:16
#6

Gunilla, hur fungerar det?   Får man mönster när man sagt att man vill hjälpa till? Eller kan de lämnas ut öppet här?
Jag har en liten plan, nämnligen… Jag PMar dig    =0)

Annons:
Hawknestgrove
2008-04-17 16:26
#7

Svarat på ditt Pm.. JA, när man sagt till så får man mönstren hemskickade via mail. Jag har alla, utom gyppyfiskarna, så dem saknar jag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Puma77
2008-04-19 11:34
#8

För er som kanske gärna skulle vilja hjälpa till men är helt borta vad gäller virkning så kolla på youtube. Sök på crochet så kommer en massa filmer upp som han ge er en hint.

Här är min punkbollar som jag har gjort. De är eget från början men tillhör nu KKS. som sagt, det mesta går att använda det är bara lite fanasi som saknas.

 http://pyssel.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=c298b2d1-82c7-46c0-811b-0e6747815d7c&Filename=gr%C3%B6nmeleradgulpunkare.jpg

 

//Pia

Frualbertsson
2008-04-20 10:33
#9

Ok jag ställer upp, bara jag får lov att virka i vilka garn jag vill. Finns ju så många roliga och snygga garner. Jag betalar givetvis garnet själv.

Jag skriver till dig privat istället Gunilla.

Puma77
2008-04-20 11:18
#10

Woohoo där har vi en.

Fler?

 

//Pia

MorganP
2008-04-20 21:54
#11

Tack till er som vill ställa upp med känslan av att ideellt vilja tillverka alster för nödställda katter, stort tack.

Har senaste dagarna själv fått två mail från personer som vill hjälpa till att tillverka myntaleksaker, den ena anmälde sig även som fadder samt att sätta upp rivlappar om KKS.

Puma77
2008-04-21 18:57
#12

Härligt att höra. Blir så glad när man hör sånt.

 

//Pia

Frualbertsson
2008-04-21 22:44
#13

Jaha nu har jag fått mönstrena, vad kul!

Men mina garn kommer om ett par dagar, så jag får hejda mig. Har i och för sig garn hemma nu med, men jag vill använda mina nya fina färger hihi

Kul att det är fler som vill virka leksaker till de små liven. Vet ju att de där mössen är enormt populära. Mina katter vann en fototävling i Kattbladet och priset var möss från KKS.

Min ena katt la genast beslag på bägge två och har lekt i timmar med dem =)

Annons:
Hawknestgrove
2008-04-23 21:25
#14

Puttar upp för fler sugna hantverkare! Kom ihåg, det är inget krav på materialsort, allt är bra att använda! Om det är någon som vill, så har jag en mall hos mig med rivlappar där man kan tigga garn och hänga upp i butikernas anslagstavla. Ni får PM:A mig om ni vill ha den och ge er vanliga mailadress, då man inte kan skicka bifogade filer här via PM.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

karins
2008-04-26 18:43
#15

Vad roligt att fler vill hjälpa till med kks kattleksaker!

Frualbertsson
2008-04-27 23:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Nu har jag börjat så smått. Det har blivit några tusenfotingar (enligt eget påhittat mönster) och en mus än så länge. Det är kul detta.

CarolineO
2008-04-28 00:13
#17

Vad käcka!! De blir säkert uppskattade med luddet  =0)

Puma77
2008-04-28 15:19
#18

Tusenfotingarna är ju jättefräcka.

 

//Pia

Frualbertsson
2008-04-28 18:29
#19

Tusenfotingarna ser ju allmänt knasiga ut, men jag kan säga att här hemma blev de populära. Första test-tusenfotingen kasta jag ner på golvet och min britt högg den direkt, börja morra och gömde sig under sängen för att få vara ifred från vår somali =)

De har sen turats om att "ha ihjäl" den =)

Puma77
2008-04-28 20:28
#20

Ha ha klockrent.

 

//Pia

Annons:
MorganP
2008-04-30 20:17
#21

#16 Tusenfotingen var döläcker. Den måste ju kunna sälja, eller hur? Vi kan ju höras vidare via PM om och om i s f när du känner att du har så att de kan börja säljas Skrattande

Mandysan
2008-05-01 22:48
#22

Om jag hade kunnat virka skulle jag ha ställt upp direkt…

MorganP
2008-05-02 14:30
#23

#22 Om du inte kan virka men känner att du ändå vill hjälpa nödställda katter finns det en mängd olika sätt man kan hjälpa

Hawknestgrove
2009-12-10 00:29
#24

Puttar för fler hantverkare. Kontakta mig elelr PUma. Vi har inte enbart KKS som motttagare av objekten. det är faktiskt så, att både Puma och jag har betsämt, att den som gör sakerna, ska själv få välja vilket katthem som ska få pengarna för gåvorna. UNdntag Djurens Vänner i Göteborg och Borås, förstås…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Aviendha
2009-12-11 10:46
#25

Jag har äntligen funnit lite tid till att ta upp virknålen, så snart kommer några av mina alster :) Jättekul att frihanda och se vart man hamnar :)

Hawknestgrove
2009-12-11 19:23
#26

jättetack!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Delfinen
2009-12-11 21:24
#27

Behöver ni fler som virkar?

Virkar vad som helst som behövs bara jag har beskrivning.

Annons:
Hawknestgrove
2010-04-01 01:09
#28

ja verkligen! snälla ghjälp vi behövr folk även till katthemmet kompis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Delfinen
2010-04-04 15:52
#29

Hej hopp alla

Behöver ni fler som virkar så finns här en till. Tungan ute

Behöver däremot hjälp om vart jag kan köpa kattmynta. Har letat överallt men inte hitta något ställe. ( bor i en liten by ) Och behöver även hjälp med att veta hur mycket kattmynta man skall stoppa i. Skall man använda enbart kattmynta som stoppning?

[Daisy-Moa-Elsa]
2010-04-04 17:23
#30

De behöver säkerligen fler virkare, de har rykande åtgång på sina fina saker Skrattande

Du fyller lämpligast dem med vanlig stoppning och lite mynta. Vanlig stoppning använder jag de billigaste IKEA kuddarna till, tror de kosta 15 kr för en kudde. 

Zoobutiker har kattmynta, fast bor du i en liten by kanske du har en bit till en sådan butik. Vet att Bromma Zoo har det i sin webbutik, så andra har det säkert med.

http://www.zoomarknad.se/product-dlist.asp?catid=&search=mynta&brand=

Hawknestgrove
2010-04-04 23:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Ja PMa mig och ge mig din epostadress, så ska du få en massa mönster. OCh normalt sett, så brukar jag sälja kattmynta, direktimporterad, men nu är den slut.  Precis som Daisy säger, så använd billiga kuddar med fiberfyllning och ha ungefär en stor nypa mynta i varje leksak. JUst nu så har jag fått önskan om  mina catzytärningar, både med och utan mynta som går till Eslövskissarna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Delfinen
2010-04-05 17:59
#32

Tack så jättemycket för alla mönster jag har fått via e-mail. Skall bli superkul att virka dom Skrattande

En liten fråga har jag nu bara. Har börjat jagat runt efter kattmynta men verkar inte vara så lätt att hitta. Hittar det inte i några butiker i min närhet så jag har sökt via nätet. Har hittat några sprayflaskor med kattmynta men bara två ställen som säljer kattmynta i lösvikt. Men vad är prisvärt? Har ingen aning om vad som räknas som billigt, okay eller dyrt. Ena stället jag hittade tar 46:- för 10 gram. Det andra tar 28:- för 21g.

Vad betalar ni andra och vart köper ni erat?

Hawknestgrove
2010-04-05 18:22
#33

Det andra alternativet var ju klart billigast. 1,33 per gram. När jag har sålt, så har jag ju haft på Tradera för utgångsbud 60kr/80 gram plus frakt. HAde köp-nu för 80 kr plus frakt. MEn jag har tyvätt just nu fått slut för säsongen. Så det alternativt 28 kr för 21 gram är klart prisvärt. Det flytande är inte alls samma sak. Det brukar  vi duscha våra saker med när de  skickas, men det är den torkade som ligger i, som håller sig. Så köp inte sprayflaskor, det fixar Puma och jag. JAg hoppas få riktigt mycket till sommaren av tjejen på Ebay i Minnesota. Får jag riktigt mycket, så brukar jag ibland skicka mynta till dem som virkar och stickar kontinueligt utan kostnad.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Daisy-Moa-Elsa]
2010-04-05 18:28
#34

Nu bor jag ju nära men jag använder Karlie kattmynta pulvret från Bromma Zoo, den för 29:90 å 50 gr, funkar jättebra i kattleksaker.

Annons:
Hawknestgrove
2010-04-05 18:31
#35

Oj det var jättebilligt! 60 öre grammet! HAHa, vi får nog sluta prata  om sånt här, folk kan tro att det är annat gräs vi snackar om hahaha!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2010-04-05 18:34
#36

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2010-04-05 18:34
#37

jag ska skicka efter oljan! Den har jag sökt länge!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2010-04-05 18:47
#38

typiskt. Deras webbshop är inte igång. rackarns…. hade velat köpa 4 flaskor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Migoff
2010-04-11 23:32
#39

Hur mycket säljs sakerna för?

Hawknestgrove
2010-04-14 00:42
#40

vi har startbud på 30 kr på det mesta. Sen tar tyvärr Tradera hutlös provision både på sålt och osålt. på en sak som säljs för 30 så går 6 kr bort till dem och blir en sak inte såld, så kostar till och med det 3 kr. SÅ nettot på en sak för 30 kr blir 21 kr till KKS eller Kompis eller annan som jobbar för hemlösingar.Då har jag fått täckning även för de saker som inte alltid blir sålda. Tyvärr ås är det ingen fart på andra auktionssidor, vilket jag är väldigt lessen för.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Delfinen
2010-05-04 22:10
#41

Hej alla

Inte varit här på ett tag men har inte glömt bort er. Har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag fått lagt annat åt sidan.

Jagar fortfarande efter kattmynta. Verkar som man skulle bli tvungen att odla själv grrrrrr.

Hawknestgr……Du har inte provat att sälja kattleksakerna via marknad? Eller via någon du eventuellt känner som säljer på marknad och kan ta med sig dom?

Synd att jag inte varit inne tidigare och sett svårigheterna med att sälja via auktionssidor….skall vara med på marknad på lördag och hade jag vetat tidigare hade jag gärna tagit med mig och försökt sälja där.

Annons:
Hawknestgrove
2010-05-04 22:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Delfinen, jag brukar sälja till vettigt pris. Köper in från USa och säljer på Tradera, men till dem som gör kattleksaker, så säljer jag för det jag köper för rakt av. Kolla så här ser min ut. Du kan höra med Puma77, hon har också från mig. Påsen innehåller 80 gram och för dem som gör leksaker och som skickar till Puma77 eller mig får köpa för 60 kr plus porto. dvs 72 kr.Innehåller även frön, för dem som vill prova att odla själva….Men just nu har jag slut. Väntar på en god skörd i USa, jag har betällt hela skörden av den tjejen.

http://www.tradera.com/Direktimporterad-kattmynta-fran-USA-SUPERSTRONG---auktion_161603_108885658

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Facklan
2010-09-06 22:58
#43

jag kan virka lite nyckelringar det är mer på kul

är det speciellt nått du vill ha ??

ska snart rensa bland mina garner o då kan jag donera dom oxå !

Hawknestgrove
2010-09-10 00:57
#44

vore jättesnällt! jag pmar dig min adress!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: