Annons:
Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 4978 ggr
[NusseJ]
7/7/08, 8:47 PM

Tips på papperspyssel?

Hejsan Allihop! :)

Är det någon som har lite tips på enkla papperspyssel?
Skulle gärna va kul…

M.V.H Jenny

Annons:
[NusseJ]
7/11/08, 4:32 PM
#1

någon?

G-son
7/11/08, 5:26 PM
#2

Vad menar du för typ av papperspyssel? Är det till dig eller för barn?

Själv sysslar jag mycket med att göra kort. Går ju att göra i alla möjliga svårighetsgrader…

Ylva-Li
7/11/08, 9:04 PM
#3

Kort är roligt att göra. :) Jag brukar också göra lite vanlig scrapping. Tex ta ett kort jag tagit och sätta det på en färgad bakrund och sen "blinga". ;)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

[NusseJ]
7/11/08, 10:31 PM
#4

#2: jag själv är 14 år… så man kan väl säga att jag är ett barn. :D

Jo, kort är alltid roligt att göra! :) ska pröva det där med att "blinga" :D

Ylva-Li
7/12/08, 12:23 AM
#5

Det är jätteroligt. :) Och det finns så mycket (FÖR mycket) saker man kan köpa, som papper osv och leka med. I princip kan man göra vad som helst.
När jag var i din ålder skrev jag tonvis med dagböcker. Hade jag vetat om scrapping då hade jag antagligen scrappat mig en dagbok!
När jag en dag blir med barn, ska jag göra mig en egen "din första bok"-bok till barnet. (Med mina känslor under graviditeten och första året osv.)
Du kan alltid googla på scrapping och se vad du hittar. Finns massvis med sidor om det där du kan få inspiration.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

G-son
7/12/08, 12:54 AM
#6

#4 Jo jämfört med mig kanske, är väl nästintill 3dubbelt så gammal ;) Men tänkte mest om det var nån stackars mor som ville ha något enkelt pyssel till sina småttingar Cool

Håller med Ylva-Li, kolla runt lite på scrap-sidor på nätet så kommer du hitta hur mycket kul som helst och få lite inspiration och förslag på vad man kan göra. Och även om det är mycket som man vill ha av allt som finns att köpa så har du säkert en hel del hemma som du kan börja med. Tex fina papper, snören & band, stickers, bokmärken, pärlor….osv

Annons:
Sara
7/12/08, 2:24 AM
#7

Sen finns det ofta billiga klistermärken i vanliga leksaks- och mataffärer om man vill använda sånt.

Sara

[NusseJ]
7/12/08, 11:50 AM
#8

okej, jag får väl kolla runt lite på nätet å se vad jag hittar! :) tack för tipset… Glad

CarolineO
7/18/08, 7:00 PM
#9

Vi har en tråd sen innan m det också! Där finns massor av tips har jag för mig…

dara
7/23/08, 11:58 PM
#10

hemsida med pappersfigurer. man laddar hem och skriver ut…baa viktigt att kolla att allting kommer med på papperet

http://www.cubeecraft.com/character036.html

dara
7/24/08, 12:00 AM
#11

annan papperspysselsida med gratis nedladning, här finns det mesta

[pankakan]
2/18/09, 9:59 PM
#12

jag vet hur man gör en rolig hjärt ram.
Man ritar ett hjärta på ett papper och ritar två streck ner från ungefär mitten. sedan klipper man ut. (O.B.S. spara 1cm på spetsen av hjärtat.) då har du en hjärt ram du kan dekorera och sätta på bild. (du kanske inte fattar så bra men fråga om du inte gör det)

SusannAlg
2/19/09, 12:22 PM
#13

Ylva-li jag har gjort egna mina första år till mina barn. Jag ritade och skrev och sen har det blivit en massa foton. Vissa sidor scrappar jag, andra sätter jag bara in korten och skriver lite text. Skulle bli för mycket att scrappa allt… det värsta är ju att man alltid ligger efter….   tiden går ju så fort! Dessutom har jag 3 barn… men jag hoppas att dom kommer att uppskatta dessa böcker när de blir vuxna. (Får nästan gömma dom nu så att dom inte blir sönderbläddrade. ) Ska väl tillägga att det egentligen inte handlar bara om barnens första år… utan hela deras barndom.

Jag har gjort blad som jag sätter i en pärm, på så vis går det ju att sätta i ganska många blad, istället för att köpa en inbunden bok.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
Coypu
2/22/09, 9:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#1

Hej

Jag köper stickers och klister dem på fagert papper och klipper ut dem och sätter det på ett kort.

Coypu

monsterblom
7/19/09, 4:25 PM
#15

paper piecing(stavning?) man gör kort eller tavlaor där man ritar opp ett motiv och klipper sedan ut varje bit från papper. hur kul som helst. men det gäller att man har tålamod. scrappar man kan man göra det av restpappret om man inte tänker använda det till annat :)

Upp till toppen
Annons: