Annons:
Etikettsmycken
Läst 8399 ggr
aussiemia
8/13/08, 11:04 AM

Sälja smycken på Hemmagjort??

Hej alla pysslingar!

Jag är ganska ny på det här med att göra Smycken, men har ju rantat runt på nätet och snubblade naturligtvis över hemmagjort.se. Det finns ju en massa fina Smycken där, men är det någon som faktiskt säljer något där? Eller är det bara som ett galleri?

Jag menar inte att vara otrevlig men jag vet faktiskt inte. Att jag dessutom befinner mig i Australien gör ju saker och ting lite svårare, jag har aldirg hört talas om den tidigare.

I detta nu så håller jag på och fotar mina Smycken, jag lägger upp så snart jag är klar.

Tack för en toppensida!

aswedishsmorgasbord.com

Annons:
Allamej
8/13/08, 1:40 PM
#1

Jag har en del saker upplagda på hemmagjort och jag börjar faktiskt fundera på samma saker som du :D

Australien säger du, kommer du hit hem nån gång? Kan du ta med dig en råtta? :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Mindfields
8/13/08, 2:47 PM
#2

Jag har inte provat just den här sidan, men jag har nyligen lagt upp lite Smycken på en sida som heter Pieces of You. Länk finns på min presentation. Vågar inte lägga in länken här, vet inte om det skulle uppfattas som reklam kanske.
Annars kan du googla fram länken.
Hälsningar
Malin

aussiemia
8/13/08, 2:56 PM
#3

Allamej: Råtta?? *harkel* måste jag det? Bara om jag får göra örhänge av den;D

Hur länge ha du haft saker på hemmagjort?

Malin: har du sålt något på den sidan än? Tack för tipset, ska kika där.

aswedishsmorgasbord.com

Allamej
8/13/08, 6:14 PM
#4

#3 Jag har nog haft grejer där i  ett par månader.  Och ang. råttan :)  så fick jag veta idag att australien har väldigt långlivade råttor och det är något  vi saknar lite grann här i Sverige, så  nä, du får inte göra örhängen av den om du tar den till sverige :)  Men du kan få 2 av dess bebisar när jag avlar på den :)  Till sällskap då :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Mindfields
8/14/08, 10:11 AM
#5

Jag har inte varit medlem så länge men sålt två par örhängen än så länge.
Vet inte hur det gått för de andra som säljer där, men det säljs lite då o då.
Jag tror Pieces of You är ganska nystartat, det är ju inte alls så stort som Hemmargjort än.

Zariah
8/17/08, 2:17 PM
#6

Jag är också sugen på att sälja Smycken. :-) Ska kika på länkarna. Jag tycker det är så svårt om man ska sälja. Hur mycket ska man ta för halsbanden? Vad är lagom pris?

Annons:
Puma77
8/18/08, 10:29 PM
#7

Jag vet att hemmagjort.se inte är så gammalt heller. kanske behöver man sprida vidare också.

 

//Pia

Zariah
8/18/08, 11:58 PM
#8

Hur går det till om nån mailar på Hemmagjort och vill köpa? Är det den som hörde av sig först som får halsbandet och sen tar man bort den annonsen?

Eller har man den kvar och gör ett nytt likadant som man kan sälja? Hur gör ni? :-)

Zandra---83
8/20/08, 2:40 PM
#9

Jag har hittills inte sålt något, men jag har gjort dubblet av de Smycken jag gjort (för att jag vill ha ett kvar själv för att veta vad jag gjort), men orkar man inte göra ett likadant så kan man ju fota det man gjort så ser man ändå vad man gjort.

Mindfields
8/21/08, 11:39 AM
#10

Jag gör bara ett exemplar av de Smycken jag gör. Alla Smycken fotograferas givetvis.

virkmaja
9/28/08, 7:40 PM
#11

Jag har lagt upp lite av mina saker på hemmagjort (blev tipsad av Allamej), men än har jag inte sålt något där. jag har som regel då att så fort jag har fått något sålt så tar jag bort annonsen :)

Evahelene
10/19/08, 4:07 PM
#12

Jag har annonser på hemmagjort.se (stickat). Lade upp dom i våras och förnyat eftersom dom försvinner efter 100 dagar + att sidan gjordes om för ett litet tag sedan. Nu i höst så har jag fått lite sålt + att jag har fått rätt många beställningar. En väninna har fått sålt väldigt mycket via hemmagjort.se

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

virkmaja
10/19/08, 6:03 PM
#13

#12 då får man helt enkelt hålla tummarna att man får nått napp :) jag stickar helst inte, men så klart kan jag utföra det om någon är verkligen villig att betala :) men allra helst så virkar jag, och syr, och broderar, och gör smycken…sa jag att jag virkar?:D

Annons:
Evahelene
10/19/08, 11:29 PM
#14

#13 Min väninna virkar. Pyttesmå grejer mest men även dukar har hon fått sålt.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Denna kommentar har tagits bort.
jooo
1/15/09, 7:24 PM
#16

Nix har inte sålt något på hemmagjort.se utan jag får se det som reklam Glad

CarolineO
1/16/09, 8:30 AM
#17

Jag har inte heller fått ngt sålt på hemmagjort… Men jag har å andra sidan inte hunnit ha så många annonser heller…
Aja, som #16 säger får man väl se det som reklam om inte annat =0)

handgjordasaker
9/14/12, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hej,

För alla som vill sälja Smycken på nätet.
Kolla in Smycken på nätet" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Handgjordasaker.se.

karro1999
9/16/12, 10:07 AM
#19

ska kolla på hemsidorna dem verkar bra

Mrsra
8/23/15, 9:26 PM
#20

Gammal tråd jag vet men frågar i alla fall: Måste man ha företag för att sälja på hemmagjordasaker.se?

Driver bloggen Mrsra här är alla välkomna att besöka sidan 

Annons:
Emo
8/24/15, 10:28 AM
#21

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mrsra
8/24/15, 9:21 PM
#22

Bra tips!!

Driver bloggen Mrsra här är alla välkomna att besöka sidan 

Upp till toppen
Annons: