Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 5890 ggr
Tin-Tin74
4/8/09, 10:05 AM

Hur ska nu detta bli???

Ha! Jag ska virka!!! Jag som alddrig har hållt i en virknål!Och inte har jag någon som kan lära mig heller…

Jag köpte en flugluva till mina hästar för två sommrar sedan, och den var så bra så jag vill ha ett par till.  Visst de finns att köpa i vilken ridsportbutik som hells, men inte som går ner så över ögonen som just denna gör. När vi pratade om sommarens stundande flugbekymmer i stallet så sa en av tjejerna där att jag får väl helt enkelt virka en själv.

Oooops! Ge inte mig ett sånt förslag då mitt måtto brukar vara "Bäste dräng är själv"

Hmmmm… Få se nu….

Annons:
CarolineO
4/8/09, 12:26 PM
#1

hehe, det ska säkert gå bra!
Du kanske känner ngn som kan visa dig? Annars finns en hel del videor på youtube…
Du får visa en bild sen  =0)

*håller tummarna*

Tin-Tin74
4/8/09, 12:32 PM
#2

# Vet inte någon som kan visa mig. men jag sitter med en massa dukar jag ärvt av både farmor och mormor och funderar på hur de gjort…

Klart jag sätter in en bild när (och om) det blir klart! =D

miuljo
4/8/09, 4:01 PM
#3

blir det bra får du väl göra ett par till mina hästar oxå sen.. :P

Tin-Tin74
4/8/09, 4:57 PM
#4

#3 tja… vi får se hur de blir först…. Men jag har fått till en stutt iaf :) Jag lovar att sätta in en bild sen.

Men jag kan säga att det var väldigt avkopplande att virka :)

Tin-Tin74
4/9/09, 10:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tänkte bara visa hur det har blivit hittills…

Ser inte mycket ut för världen… men den här snibben är tänkt att den ska gå ner i hästens panna - mellan ögonen.

Jag har tänkt försöka få till som ett "nät" runt kanterna som skyddar mot flugorna men som lilla pållen kan se genom.

Ja ja vi får se vad det blir. Men jag kan säga att det var väldigt kul och avkopplande att virka =). Och något har det ju lyckats bli i alla fall… =P

CarolineO
4/9/09, 11:31 AM
#6

Ja, det se ju toppen ut!!
Man behöver inte en massa mönster till allt. Det går lika bra att göra direkt ur fantasin  =0)

Annons:
Tin-Tin74
4/11/09, 5:40 AM
#7

Nja jag blev inte nöjd, så jag repade upp allt och började om… Lyckades hitta en "virkskola" via Google. Har inte så mycket kvar nu så snart kommer en bild på det färdiga alstret.

Måste säga att det är ju "skitkul" att virka!!! tog t.o.m med mig virkningen till stallet och virkade på medans jag väntade på min dotter som var ute och red med min lilla syster!

Blir prototypen bra vill de andra i stallet ha var sin också… =D

CarolineO
4/14/09, 2:48 PM
#8

Haha, det låter ju hur bra som helst  =0)

Tin-Tin74
4/15/09, 8:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Klart!!!! Blev väll inte perfekt men med tanke på att jag aldrig har virkat tidigare och att jag inte hade någon beskrivning så får jag nog säga att jag blev nöjd med prototypen =)

Tin-Tin74
4/15/09, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och på Pålle blev det så här.

[Daisy-Moa-Elsa]
4/15/09, 11:12 AM
#11

Det där blev väl inte alls dumt inte, snyggaste pållen i hagen minsann

SusannAlg
4/15/09, 12:32 PM
#12

Blev ju jättebra!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Tin-Tin74
4/15/09, 2:27 PM
#13

Tackar, tackar. Har redan börjat på en till nästa kuse…

Annons:
CarolineO
4/15/09, 2:29 PM
#14

Ja, den blev ju jättebra!

inisklo
4/20/09, 9:58 PM
#15

Det va kul,att läsä hur det gick när du har virkat till din häst fluglyva.Det var inte illa alls,och vilken kämpe du var o repare upp o börjat igen.Oi va hästen va gullig med f.luva på.Har du nåt annat roliligt på gång,att virka?

Tin-Tin74
4/20/09, 10:05 PM
#16

#15 Tackar tackar! Jo då! Jag fick blodad tand av att virka! Har börjat på en ny flugluva till nästa pålle. Vi har nämligen 6 st och alla måste ju få var sin. He he he. Den jag håller på med nu blir för hoppningsvis lite finare… Jag försöker mig på att virka ett mönster samtidigt gör jag små justeringar av prototypen. =)

inisklo
4/20/09, 11:07 PM
#17

He he hee va kul du visar väl sen hur gänget ser ut när dom har varsin flugluva..FLUKLUVA vilken roligkt namn..har inte hört det tidigare o absolut inte virkat sånt.

Tin-Tin74
4/21/09, 5:14 AM
#18

Nej är man inte ett hästfreak så kan jag tänka mig att flugluvor är något märkligt. Men de är jättebra. Hästen slipper få flugor som kryper ner i öronen och i ögonen när man rider. Vilket är jätteskönt då hästen annars ruskar på huvudet och tappar konsentrationen på ryttaren.

Många använder även luvan på tävlingar för att dämpa ljud från publiken. Effekten blir som på travet innan kusken "rycker" ur tussarna ur öronen på upploppet.

Jag har inte heller hittat något mönster så jag får försöka lista ut hur en köpt luva är gjord… Inte det lättaste när man aldrig har virkat tidigare… Men skam den som ger sig! Det ska bli perfekt någon gång!

inisklo
4/23/09, 6:02 PM
#19

Pimpeli pom..nu är jag här.Här närheten är häststallar o jag har set flygluva.men säker är dom inte virkade.Men det spelar väl ingen roll,huvud sak att dom har nån skydd.Själv har jag inte virkat nåt på jätte länge.Det var mer den gamla goda tiden,när alla virkade bodsduk eller gardiner…Du har rätt skam som ger sig..vi ska kämppa vidare med var sin sak.

Kolla #17 flugluva brevid stora bokstäver FLUKLUVA..låt mig Gråter

ai..ai..konstigt,att jag inte skrev flyglyvaSkrattande

Tin-Tin74
4/23/09, 6:06 PM
#20

Kan inte annat än att skratta!

Men jag har en ny luva på "G"!

Bara öronen kvar….

Annons:
miuljo
4/23/09, 8:14 PM
#21

hahaha Skrattande 

men du! det blev ju jättefint! :)

inisklo
4/23/09, 9:47 PM
#22

HEJ..JAG NUSADE FRAM ATT NI VAR HÄR..MEN NU ÄR NI BORTA.SkrikandesVAR ÄR NI NUUUUUUUUUUUU Tin-Tin74 o miuljo.Äs jag få väll surra till nån annanstans o kolla va folk gör.Kolla nu att du virkar så stura öronen,att hästens öron rymmer in.Det är ej kul om det bli utanför.Lycka till..Glad

miuljo
4/23/09, 10:57 PM
#23

hahahahaaa…

vi är här inisklo! :P

ja.. se för guds skull till att öronen får plats! hahaha

inisklo
4/23/09, 11:17 PM
#24

juu-juu hahhahahaa här surrar man runt hela värden o knappast se skymten av er..hur kul är de..fast roligt har jag haft på annat håll också,att ni ska veta hej..o..håååååå jag sur..sur..vidare.Tin-tin74 har säkert inte hunnit virka fädigt mössan..nej jag menar FLUGLUVA.

ZauTungan ute

Tin-Tin74
4/24/09, 7:47 AM
#25

Ha ha!

Jag var ju tvungen att åka till stallet och prova in örat! Måste göra det lite längre innan jag går på öra nr 2…

Tur att det inte är en åsna som ska få slippa flugorna! Phu!

inisklo
4/24/09, 10:49 AM
#26

Oskyldig … bara liten tit i tuu här innan..mitt jobb pyssel.

Va då tur..åsna..jaa du menar så stora öron..eller?

Tin-Tin74
4/24/09, 1:35 PM
#27

Precis! Tänk de där låååånga öronen….Tungan ute

Annons:
inisklo
4/24/09, 2:15 PM
#28

Nej du nu just kan jag inte tänka äns dom där låååånga öron,för nu kokar jag..tro jag..Skrikandes

inisklo
5/4/09, 8:26 PM
#29

HallåFlörtHur har virkningen gått?

Tin-Tin74
5/5/09, 6:40 AM
#30

Men hej!

Jo då! Det börjar gå riktigt bra. Är klar med luva nr 2 och har börjat med nr 3…

Och nu kom jag på att jag glömt fota nr 2. Får göra det i eftermiddag.

inisklo
5/19/09, 11:55 AM
#31

Hej på dig Tin-Tin74…det har gått en månad sen när jag skrev första gången…va fort tiden går…när man ha roligtSkrattandeFast det var bätre för..den gamla goda tiden..när det va du o miuljo o jag FlörtSkrattandeGlad

Tänkte här,att jag måste väll väcka upp dig…o fråga som jag gorde

i #29 Flört Hur har virkningen gått?

O jag bara surrar vidade…en dag kommer jag hit igenTungan ute

inisklo
5/22/09, 5:00 PM
#32

hmyyyyy…inte än nåt svar?Har du fasnat med garn?Obestämdeller har du slutat,att virka?

inisklo
5/26/09, 9:26 PM
#33

Rynkar på näsan

miuljo
5/27/09, 11:50 AM
#34

Glad

Annons:
inisklo
5/27/09, 12:31 PM
#35

#34 miuljo…kul,att du allafall var i  här..men Tin-Tin74 håller sig gömda,med sin virkningObestämd

Tiana
5/27/09, 1:12 PM
#36

Jag måste säga att jag är imponerad! Jag som virkat sedan jag var 5 år kan fortfarande inte improvisera utan använder mönster till alltSkrattande

miuljo
5/27/09, 4:48 PM
#37

ja, jag snurrar runt på forumet här men jag skriver inte så mycket för tillfället.. Tungan ute läser mäst.

ja visst blir man impad av virkningen!

inisklo
5/28/09, 7:10 PM
#38

#37  jaa..ha på detta viset…Obestämd

inisklo
6/2/09, 9:03 PM
#39

Förvånad…..Tin-Tin74 har du tappat bort virkningen?Obestämdhar det hänt nåntig,när vi får ej höra nåt(läsa)

#36 när jag virkar har jag också mönster..o ändo får jag repa då o då..försöker o prata samtidigt som jag virkar o det går inte,allafall för mig att göra det samtidigt..därför väljer jag då,att prata o då virkar jag uttest sällanSkrattandeTungan uteFlört

SkrikandesTin-Tin74 hör du mig……………………………svara då

snälla-snälla-snällaSkrattande

gold
6/3/09, 1:09 AM
#40

hahaha, detta måste va den galnaste tråd på temat virkning jag sett! blir så nyfiken på om TinTin fastnat i virkningen så jag skriver ett inlägg för o hålla koll på utvecklingen. (Hoppas inte trasslet är alltför allvarligt… scouter är väl bra på knutar och sånt? förlåt om jag går händelserna i förväg)

PS helsnygg flugluva - imponerande med det resultatet på fri hand. fast å andra sidan har det varit i beskrivningen jag gått vilse.

Tiana
6/3/09, 11:14 AM
#41

#39 känner igen det där så väl! Själv sitter jag mest och virkar framför tvn och tror mig se programmen! Tungan uteSkrattande

Annons:
inisklo
6/3/09, 12:34 PM
#42

#40 hahaha till dig självFlörtmen tack för visat intresse..Skrattande

Jag tycker,att vi försöker Tin-Tin74,att fatta,att vi vill veta hur det har blivit,med virkning…har alla hästar fåt sin flugluva,eller måste vi hjälpa till med virkning…hihihi

#41 Förvånad…jag har ingen tv då slipper jag alla program!

miuljo
6/3/09, 2:58 PM
#43

#40 hahaha ja detta är en galen tråd men en kul sådan Skrattande välkommen in i röran och med att finna den försvunna tintin XD

inisklo
6/3/09, 3:14 PM
#44

Flört..miuljo..nu rör vi om riktigt o dentligt…hon ska fram med virkningen…om hon inte har slutat virka?????Obestämd

Jaa…a ys tänkt om hon har slutat…Tungan ute

ps…..sur..sur…sur

inisklo
6/10/09, 6:27 PM
#45

Va inte än nåt om virkning…

Nej men nu är det inte kul mer…phyyyy…

…….hejdåååååååååååååååå

inisklo
6/18/09, 10:06 AM
#46

FörvånadObestämdTungan ute

                           sur…sur…sur…

                                                                   sur..sur…sur…suck

                                                                                          Gråter

Erika-96
6/20/09, 2:09 PM
#47

VAD GÖR NI!?

                  MVH Erika

PS. är ny här.

inisklo
6/22/09, 11:35 AM
#48

Hej Erika-96…va kul att du hittat oss…

Jag vet inte riktigt va din fråga innebär..om du menar här i Tin-Tin74:ns tråd?Eller utan för tråden?Obestämd

Annons:
Erika-96
7/2/09, 12:46 PM
#49

men ni skriver massa surr och konstiga saker vad GÖR NI!?

CarolineO
7/7/09, 3:45 PM
#50

Ja, man kan ju säga att tråden hamnade lite off topic….

Dags att ta tillbaka vad den handlade om från början kanske? Flört

Erika-96
7/8/09, 11:02 AM
#51

ja tack

mvh erika

Tiana
7/8/09, 11:56 AM
#52

Ja, vi väntar ju på att se resultatet av ansträngningarna..

inisklo
7/11/09, 6:02 PM
#53

Skäms…ursäkta så himmelens mycke mitt surrande och att jag har varit så barnsligt.

Jag tyckte förstås,att det var roligt,att surra o vänta att Tin-Tin74 hör av sig o visar virkning som vi väntar o väntar..

Du Erika-96…du förstå väll humor…

O nu är allt väll ok…virkning..trådet handlar om virkning..

Rättare sakt flugluva/flugluvor?

                                                                                                Skäms………………………………………………………………………..Tungan uteFlört

Erika-96
7/15/09, 8:32 PM
#54

Nej men du behöver inte be om förlåtelse!! Du är inte barnslig du roae dig bara!! jag vet inte om jag har ngn bra humor men jag ville bara veta vad ni gjorde förlåt det var inte på ett elakt sätt jag frågade på om det värkade så…Skäms

inisklo
7/16/09, 12:23 AM
#55

# 54 Glad…va bra.Jag trodde,att du var riktigt sur..men då var det inte så..huh-huh..Då är allt ok..Skrattande

O vi väntar forfarande var Tin-Tin74 har virkat när det har tagit så länge o inte hör hon av sig heller…men bilden har hon bytObestämd.

Kanse hon överaskar oss alla en dag med bilden av alla hästar med flugluvor.

Annons:
Erika-96
7/17/09, 11:11 AM
#56

mhm….

inisklo
7/25/09, 1:06 AM
#57

Tin-Tin74…Rynkar på näsanGråterTyst

                                                                               SkrikandesTungan ute

Upp till toppen
Annons: