Annons:
Etikettlera
Läst 5264 ggr
Zabbio
5/12/09, 3:06 AM

Första försök med sculpey! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okie, tänkte slänga upp lite bilder här :)

Nu har jag fått hem sculpeyn! Så jag har börjat skulptera en häst/drake..något..

Först gjorde jag en armatur av ståltråd och aluminiumfolie, sen lade jag på vanlig sculpey (det röda) för att inte slösa på supersculpeyn :P

När jag börjat märkte jag att bara leran på benet var nog för att det skulle vika sig, eftersm ståltrådsskelettet redan var vinklat en aning. Så jag gjorde ett ben i taget..

Efter bakning. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Zabbio
5/12/09, 3:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och så här långt kom jag idag, nu får det räca för i natt :)

Det är lite irriterande att jag inte får det jämnare.. men det får väl duga som första försök :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SusannAlg
5/12/09, 12:41 PM
#2

Kan ju bli hur läckert som helst!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

CarolineO
5/12/09, 2:20 PM
#3

Det är alltså sculpey som är röd och supersculpey som är beige?

Det ser ut att bli riktigt bra  =0)

Zabbio
5/12/09, 3:13 PM
#4

Tack! :)

#3 Japp.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
5/13/09, 1:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nu står den i ugnen.. sista handen är lagd på skulpteringen! Tror jag.. Nästa blir att måla den. Kommer 'försilvra'' den på något sätt tror jag.

Nästan snd, blev lite häftigt med den brända manen och de röda ögonen :P Men det hjälps inte, den skamlas.^^

Halsen ser lite skum ut,men drakhästar har längre och mycketbjligare halsar än hästar ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SusannAlg
5/13/09, 12:18 PM
#6

Himmel så läcker! Den är ju redan superfin…. fast den inte är målad än!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
CarolineO
5/13/09, 2:35 PM
#7

Jättefin!!     Är manen också i lera, eller har du använt ngt annat till den?

Emma-Andersson
5/14/09, 12:50 AM
#8

Zabbio på fel konto :P Hos en väninna.

#7 Yah, manen är också i lera, den blev lite bränd i ugnen bara :)

mattiz73
5/14/09, 6:01 PM
#9

DEn blev ju kanonfin och första försöket? Du har talang för detta!

Zabbio
5/14/09, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tackar! :)

Försilvrad, men jag är inte helt kart; vill lägga lite svart för att få djup också.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

mattiz73
5/14/09, 6:57 PM
#11

Så fin! Du har lyckats!

Zabbio
5/14/09, 7:02 PM
#12

Tack! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Daisy-Moa-Elsa]
5/15/09, 11:18 AM
#13

Herrejösses så flott Förvånad

Annons:
CarolineO
5/15/09, 2:22 PM
#14

WOW!

Mitralis
5/16/09, 1:34 PM
#15

CarolineO hann före med sitt WOW! Så jag får väll skriva Otroligt välgjord och snygg =) 
Det var spännande att se steg för steg bilderna.



Zabbio
5/16/09, 3:09 PM
#16

Tack! :)

Nu ska den målas om.. med airbrush :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
5/19/09, 3:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nu är den om-målad! Blev lite annan känsla.. Den fick ett träns också.

Det blev lite fel först och istället för att göra om grundningen med primer från början så bara målade jag över, vilket visade sig vara ganska dumt eftersom jag inte lyckades täcka rinn-märkena så bra. Men sen gick det faktiskt helt ok! Ända tills sista lagret, då rann naturligtvis färgen igen. skulle ju bara lägga tillbaka lite brunt igen.. Jajja, det får bli svettfläckar på den stackas panikslagna Zantone :P

Teckningen skulle påminna lite om en antilops, utan att direkt kopiera någon spcifik antilop/gasell.

Ögonen är ditmålade med pensel, liksom tänder och blod, och träns, bett och hobbles runt frambenet är också mina designer.

För den som är nyfiken på min fantasy-varelse så är det ett köttätande hovdjur, ca 150-160cm i mankhöjd. De jagar genom att efterlikna sina byten och sedan attackera genom att blixtsnabbt hugga efter dem med sina långa, rörliga halsar och vassa huggtänder. De är något snabbae än hästar och de som försöker rida in dem brukar sluta sina dagar ganska omgående om de har otur; till skillnad från hästar så attackerar zantos omedelbart vid rädsla. (Ja jag vet.. jag har säkert för mycket fritid.. men drömma kan man väl få göra? Hade gärna haf en köttätande häst :D)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

majkatt
5/19/09, 5:43 PM
#18

läcker

SusannAlg
5/19/09, 6:50 PM
#19

Superb!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

werner
5/22/09, 12:03 PM
#20

otroligt skickligt, sist jag gjorde en skulptur slutade det med en snögubbe typ ^^

Annons:
Zabbio
5/22/09, 1:33 PM
#21

Tack, tack! :P

#20, Ja så kan det gå :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

mariatingsund
5/22/09, 3:40 PM
#22

Wow säger jag också. Helt fantastiskt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Zabbio
5/22/09, 9:50 PM
#23

Tack! :) Har gjort ett ''screen pet'' nu efter raevs tråd :P Ska ge bort det i födelsedagspresent när det är målat :) Visar det här sen!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Vargnatt]
5/25/09, 12:40 AM
#24

Riktigt snyggt :)

CarolineO
5/25/09, 2:48 PM
#25

Den blev jättefin  =0)
Sen är ju jag lite blödig med djur, så jag tyckte det var lite sorgligt med blodet, hehe… Men det är ju jag *fniss*

Ser fram emot att se fler av dina skapelser   =0)

Zabbio
5/26/09, 1:12 AM
#26

:)

Glömde fota kisen inan jag gav bort den..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

dara
5/26/09, 3:24 PM
#27

sååå snygt

Annons:
Kiwanu
5/26/09, 7:26 PM
#28

Läcker.

Tindrar
5/27/09, 5:21 PM
#29

Gud vilken snygg! Lera är något jag aldrig kommer kunna använda, är så klumpig^^:P

Linn
5/27/09, 6:32 PM
#30

Sjukt läcker! Varför målade du den silvrig innan du la på färgen?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Tuvan
5/28/09, 12:28 AM
#31

Jag vill se mer mer mer :D

Zabbio
5/28/09, 12:42 AM
#32

Tack igen :P

#30 Tänkte först ha den i silver men så råkade jag köpa en airbrush..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

dara
5/28/09, 1:35 AM
#33

tyckte den blev grymt fin med färgen på, dock var jag OTROLIGT farsinerad av den när den var hudfärgad med röda ögon, fyckte den var lite skrämande men helt farsinerad vart jag

Linn
5/28/09, 10:18 AM
#34

#32 Aha! Där ser man. Men den var bra läcker i silver också.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: