Annons:
Etikettpyssel-till-våra-djur
Läst 2744 ggr
Kattjazz
2009-07-04 13:06

tips på var man får tag i Fjädrar?

Hej!

Jag tänkte göra egna kattleksaker med fjädrar. Men det känns lite olustigt att gå och köpa vilka fjädrar som heslt, jag vill inte köpa fjädrar som är plockade från levande fåglar =/. Någon som vet var man kan få tag på fjädrar som är är garandetrade att de inte är plockade från levande djur?

Kanske är det någon som har egna höns eller andra fåglar som har fjäfrar för försäljning?

???

Obestämd

//Katt

sajtvärd på Devon rex ifokus

Annons:
JohannaMax
2009-07-04 23:12
#1

Hur mycket behöver du? Min höna ruggar just nu men det är inte så stora fjädrar samt att de hon fällt hittills har det ju regnat på så de är inte så fina längre. Men om hon fäller mer kan jag ju spara de.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

CarolineO
2009-07-07 15:48
#2

Det finns i de flesta pysselaffärer, men om du kan få tag i fjädrar från höns där du vet att de har det bra är ju det det bästa  =0)

Diana61
2009-11-29 01:03
#3

Panduro såljer olika typer av fjädrar.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Aviendha
2009-11-29 14:19
#4

Jag samlar på de ruggade fjädarna som mina nymfparakiter släpper. Tar man några st, lindar riktigt hårt om pennorna med tynn tråd och doppar i superlim håller de ihop superbra, har testat på både katt och iller :)

Vill du köpa några så kan du hojrta till. Har vita, gråa med prickar och gula ränder. Ja, det mesta i allt från stjärtpennor till kortare täckfjädrar.

Upp till toppen
Annons: