Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2068 ggr
Tiana
2009-07-23 17:53

OT - Tips på 60-årspresent?

Vi är tre syskon som sitter och funderar febrilt på vad vi kan ge vår far i 60-årspresent. Det stora intresset är husbilen och teknik, men allt som tänkas kan har han redan.

Ett tips eller två tas tacksamt emot!

Annons:
vickan1976
2009-07-23 21:22
#1

Har du kollat in tråden med "gör en skål av LP-skiva"

Kan ju vara en sak att göra.Annars är väl upplevelser bra. Lycka till!

parsley
2009-07-24 12:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En Lill-cittra förstås, Citroën 2 CV, en tekniskt genial gammal bil som man kan sova i. Skämt åtsido, lite för dyr som present kanske. Flört

En fin middag på en bättre restaurang?

Något drickbart, typ vin eller whiskey?

Upplevelse som någon redan tipsat om. Kolla med turistbyrån de brukar ha tips på vad som finns i närområdet. Tycker ni att han ska åka längre bort, kolla med turisbyrån där.

Tavla målad av någon lokal konstnär (inte så billigt kanske).

Något som jag tycker är roligt att göra och som brukar bli uppskattat är ett collage eller en pärm, någon slags tidig lågbudgetvariant av Scrapbooking. Klipp ur passande bilder och rubriker ur tidningar och kataloger och klistra upp  dem på en bit kartong. Är man flera som ska hjälpas åt kan var och en göra en sida, sätta in den i en plastficka. Sen samlar man alla sidorna i en pärm eller knyter ihop dem med ett snöre.

Denna kommentar har tagits bort.
Tiana
2009-07-24 12:41
#4

Tack för tips! Tar dem till mig och ser vad vi får till.

Skriv gärna mer om ni kommer på något!

miuljo
2009-07-24 15:24
#5

ja det är svårt med presenter till folk som har allt… men en häftig upplevelse röstar jag på… det e väl ganska perfekt som 60-årspresent.. något som han aldrig glömmer =)

Upp till toppen
Annons: