Annons:
Etikettpyssel-till-våra-djur
Läst 7572 ggr
Angelclaw
8/14/09, 12:06 AM

Söker beskrivning på prisrosetter!

Hej alla pysslingar ;)

Har nån här inne gjort egna prisrosetter och kan ge mig en beskrivning på hur jag ska göra? Har en tanke såklart men tar tacksamt emot alla tips och råd. Och gärna bilder också :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
CarolineO
8/14/09, 9:39 AM
#1

Jag vet att vi har haft en beskrivning på någon av ifokussajterna om det, men kan inte hitta den just nu…
Ska leta lite till så lägger jag upp en länk till den tråden om jag hittar den!
Annars får det bli en liten artikel om det istället   Skrattande

CoolCat-1
8/15/09, 3:05 AM
#2

Kikade lite på nätet och hittade följande:

https://www.theribbonretreat.com/custom/modules/FreeProjects/PDFFlowerLoopBow.pdf

Det kanske kan hjälpa?

Lycka till och visa gärna bilder på dina!

Angelclaw
8/16/09, 12:18 AM
#3

Tack :) #2 jag fick inte upp det här, tror jag har nåt knas med pdf-formatet just där jag sitter nu, får kolla sen :D Men supertack! Lyckas jag så ska jag ta bilder ;D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Angelclaw
8/16/09, 12:25 AM
#4

Har nån koll på var jag hittar billiga band förresten? :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

CoolCat-1
8/16/09, 4:44 PM
#5

Testa att bara gå in på www.theribbonretreat.com då…och leta dig fram till beskrivningen…

Ingen aning om priser på band. Kanske finns på Myrorna eller Röda korset? Om du bara ska ha lite… Kolla nån utförsäljning av affär…

Lycka till! Glad

CoolCat-1
8/16/09, 4:46 PM
#6

Du kan väl ta kort under tiden du gör en rosett och skriva hur du gör till..som en beskrivning. Jag skulle vara intresserad av en sån…  =o)

Annons:
Angelclaw
8/16/09, 11:22 PM
#7

Jag ska testa, ska göra en av"skräpband" först bara för att se så att jag får ihop det hela, men lyckas jag så kan jag skriva en beskrivning, och ta bilder :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

[Daisy-Moa-Elsa]
8/17/09, 12:18 AM
#8

http://www.directtrade.se/index.html

Såg denna länk på en annan iFokus site och tänkte kunde kanske vara nåt för dig.

På dokumentet sidorna 49-72 (sidan 6 av pdf-filen) hade de band, verkar vara billiga band men kvaliten kanske inte är topp, men för att öva på kanske Skrattande

Angelclaw
8/17/09, 12:33 AM
#9

#8 Ska genast kika in :D Tackar!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

[Daisy-Moa-Elsa]
8/17/09, 12:39 AM
#10

Såg nu att de var rätt dyra på frakten 139 kr….och att miniorder ska vara 500.- men frakten är för orders på 0-2200 kr orders, konstigt?

Synd, priserna var ju bra. Fast hittar man lite annat skoj kan de ju vara intressant

Angelclaw
8/17/09, 12:41 AM
#11

Eller gå ihop flera och beställa :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

parsley
8/17/09, 11:43 AM
#12

http://www.sykompaniet.se/index1.html

Sykompaniet har en del band. Ska du testa att göra rosetter så kolla på loppis om du kan hitta några band att experimentera med.

Har du några prisrosetter liggande så kan du kolla hur de är gjorda. En enkel modell består av 4-6  "vingar" som man fäster på baksidan av en pappbit med hjälp av en limpistol och kompletterar med 2-3 band som hänger ner. Ett exempel på en färdig prisrosett

http://www.intersilvi.se/Sortiment.aspx?SiteMenuID=61&TM=1

intersilvi 171 140  certifikatsrosett.

Prisrosetter är ofta ganska styva när man får dem. Funderar på om de kan vara stärkta.

Prisrosetter är ganska dyra, så för en mindre förening så kan det vara värdefullt om man kan göra egna.

Angelclaw
8/18/09, 1:52 AM
#13

Just därför jag ska göra egna :) För att de är lite dyra om man inte behöver många. Kan vara, fliselin skulle kanske funka att stryka på för att få dem mer styva.. hm. Har småtestat och ska göra en provis ikväll med lite restband, så vi får se hur det går! Tack för tipset!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Angelclaw
9/8/09, 12:57 AM
#14

Prisrosetterna är färdiga och en (halvtaskig) bild finns att beskåda i mitt album :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

[Daisy-Moa-Elsa]
9/8/09, 11:58 AM
#15

Wow de blev ju jättefina

Angelclaw
9/10/09, 8:35 PM
#16

#15 Tack! Skäms

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

shettis-j
9/29/09, 11:38 PM
#17

Supersnygga rosetter!!! Vad har du använt som mitt-knapp?

//  Jessica

Angelclaw
10/1/09, 12:11 AM
#18

#17 Det är föreningsloggan, jag skrev ut och laminerade för att få det styvt, sen limmade jag på som mitt-del :) Och tack! :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Upp till toppen
Annons: