Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 7334 ggr
Dollis
2009-08-24 18:24

Stoppning?

Jag har sytt ett stort mjukisdjur till min systerson. Men när det kom till att stoppa kramdjuret så blev det stopp. Var finner man stoppning?

Åkte till en tygaffär och hon sa att hon inte hade en aning, samt att hon inte hade något - trots att hon är den största tygaffären i stan. Så jag åkte till jysk och köpte fyra billiga kuddar, klippte sönder dem och stoppade mjukisdjuret med det. Det blidde bra men jag tycker ändå att stoppning är väl något som tygaffärer borde ha???

Var köper ni er stoppning att stoppa kuddar och dylikt med och hur mycket kostar det isåfall?

Annons:
CarolineO
2009-08-25 10:04
#1

Jag köper i tygaffären här i byn… Hon säljer påsar med vadd.
Jag ger 40kr för en påse som är ungefär som en halv kudde så det är faktiskt lika billigt att göra som du gjorde.
Köpa billiga kuddar och massakrera   =0)

Tiana
2009-08-25 12:40
#2

Jag kör med massakering av kuddar. Passar på när Jysk har rea och hamstrar. Det blir billigast så Skrattande

Dollis
2009-08-25 18:53
#3

Tycker att det är väldigt konstigt att det är så. Att själva stoppningen är dyrare än en färdigsydd kudde? Och att det nu för tiden är svårare att få tag på än det var förr.

Men tack så mycket för era svar, då var mitt handlande inte så konstigt då ser jag. =0)

TottsiGirl
2009-08-26 00:02
#4

Jag brukar oxå köra på döda kuddar varianten, köper på ikea där brukar de finnas billiga som duger fint till att bli vadd :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Dollis
2009-08-26 02:26
#5

"döda kuddar varianten" Det lät rätt roligt..*haha*

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-08-26 11:50
#6

Jag tycker stoppning i tygbutik är alldeles för dyrt och gör som TS fast laddar med Ikeas 15.- kuddar. Funkar jättebra, stoppning som stoppning Skrattande

Annons:
Alex05
2009-08-27 14:20
#7

Kör alltid med "döda kuddar"-varianten (kul uttryckFlört)

Billigast i längden

Upp till toppen
Annons: