Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 2799 ggr
linneajohansson
2009-09-15 22:17

Egna burklock

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har ett par så fina ljuslyktor som jag fått av en bekant, som hon har målat. Men ljuslyktor har jag redan i parti och minut. Jag tänkte att dessa skulle göra sig mycket bättre som burkar. :) Men då kommer vi ju till det lilla problemet att de inte har några lock så att man kan stänga dem utan bara är öppna upptill.

Om man skulle sätta sig ner och tillverka egna burklock, har någn någon kul idé på hur man kunde gå tillväga?

Alla idéer är bra, metall, plast, typ. Bara det är något som sluter tätt om burkarna, som är runda.

Hade inte tänkt förvara något som måste hållas "fräscht" i dem, utan bara lite allmänt småplock, lite pärlor och sånt kanske.

Lägger in en snabb bild bara. Såhär är de alltså formade och jag vill sätta lock på. :)

Annons:
linneajohansson
2009-09-15 23:06
#1

Ett korklock vore bra! Men vart finner man ett stycke kork som man kan skära till?

[Daisy-Moa-Elsa]
2009-09-15 23:29
#2

Hm…kanske om man köper flera korkunderlägg för kastrull och limma ihop? Då kan man göra varje cirkel större och större så den minsta är längst ner i burken? Är burkarn låga räcker nog med två korkcirklar, en som går i och en som är utanför

Sånna finns hyfsat billiga på Ikea och nu såg jag city gross hade dem för 10 kr styck

linneajohansson
2009-09-15 23:44
#3

Suverän idé! Tack så jättemycket! Skrattande

Jonaflax
2009-09-25 18:21
#4

För en del år sen beställde jag korkprodukter från Eslövs korkfabrik.

De hade allt möjligt av kork, bl a korkar i alla möjliga storlekar.

Be dem om en katalog.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Upp till toppen
Annons: