Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 6224 ggr
Anfa
11/7/09, 1:01 PM

Virka iphone-fodral?

Funderar på att virka ett iphonefodral i AIK´s färger till pappa i julklapp. Har någon något inte så komplicerat mönster? Flört

Annons:
Anfa
11/8/09, 11:01 AM
#1

Puttar lite :) Har någon ett mönster på iphone-fodral? :P

Hermelina
11/8/09, 11:10 AM
#2

Tyvärr inte men  du kanske kan frihandsvirka istället? googla lite :)

vickan1976
11/8/09, 11:53 AM
#3

Lägg upp några fler lm än ipoden är bred. Virka en fm i varje lm, i sista lm virkar du 3 fm istället för 1. Vänd på arbetet och fortsätt vira 1 fm i varje lm, i den sista virkar du 3 fm.

Fortsätt sedan virka en fm i varje fm och arbetet börjar växa uppåt. Du kan även virka stolpar eller andra mönster om du vill.

Går detta att förstå?

Anldeningen till att du lägger upp lite fler lm äm ipoden är bred är för att du behöver ha lite extra plats för att få den i och ur fodralet.

Du virkar 3 fm i varje sida det föörsta varvet för att det ska bli 3-demensionellt.

Anfa
11/8/09, 1:19 PM
#4

#3 Okej, jag får testa :D Tack för beskrivningen <3

Sticktogether
2/15/11, 7:09 PM
#5

Lite sent ute kanske! Men dessa iphonefodral gör jag http://hardugarn.bloggsida.se/

catlins
3/3/12, 12:18 AM
#6

Jag virkade ett fodral nu randigt men hur jag än gör blir allt snett. Dvs jag gör en smygmaska så jag får en kant men sjävla kanten blir ändå sned fast jag gör smygmaskan på samma ställe hela tiden.

Vad kan tänkas att jag gör för fel?

Besök mig gärna på Ronias matte

Annons:
ks.gerbil
3/9/12, 3:18 PM
#7

denna tråd är rätt gammal ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Evahelene
3/12/12, 10:05 AM
#8

För att få "början av varven"-kanten rakt upp s.a.s. så får du göra en till smygmaska, om du virkar med fasta maskor. Glad

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

ks.gerbil
3/12/12, 4:40 PM
#9

som sagt denna tråd är från 2009 ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Evahelene
3/12/12, 7:17 PM
#10

#9 Jag vet. Men det kan ju vara någon som får samma problem när den ska virka ett iPhone-fodral.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

catlins
3/12/12, 11:45 PM
#11

#8 Tack för svaret men menar du att jag ska göra två smygmaskor då?

Besök mig gärna på Ronias matte

Evahelene
3/13/12, 1:48 AM
#12

Oj, jag tänkte fel! SkämsLängesedan jag virkade något med bara fasta maskor (händerna vägrar p.g.a. artros).

Nej, du får liksom backa en smygmaska - eller göra som jag precis kom på att jag brukade göra: du börjar varvet med en luftmaska och sedan gör du första fasta maskan i samma nedtag som smygmaskan som du avslutade förra varvet med. Förstår du hur jag menar? Annars kaaanske jag kan göra nån sorts skiss…………

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

catlins
3/20/12, 11:28 PM
#13

Jo jag förstår, tack än en gång Glad

Besök mig gärna på Ronias matte

Annons:
Upp till toppen
Annons: