Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 6517 ggr
Anfa
10/17/09, 12:54 PM

Tips på Egna disktrasor

Hejsan! :D

Förut har jag målat med textilpennor på enfärgade disktrasor, och det blev ju roliga presenter och julklappar! Men jag skulle vilja prova andra metoder för att dekorera disktrasor, jag och mamma såg i en tidning att de hade tryckt höstlöv på disktrasor, men jag fattar inte hur de hade gjort, och just nu hittar jag inte tidningen. Jag har för mig att det går använda batikfärg och färga disktrasor, och det går säkert stämpla och hålla på också. Är det någon som har några roliga tips? :) Och vet ni någon bra och billig sida man kan beställa material ifrån?

Mvh. Fanny

Annons:
vickan1976
10/17/09, 1:32 PM
#1

Måste bara passa på att tipsa om att måla på ena sidan av disktrasan och på andra sidan skriva adress. Det blev roliga och användbara julkort förra julen!

Att trycka med löv blir ju alldelles säkert fint! Måla på baksidan av ett färskt löv och tryck direkt på trasan.

Anfa
10/17/09, 1:38 PM
#2

#1 Haha, ja de skulle ju bli roliga julkort :)

Okej, har du några tips på bra färger man kan använda?

Anfa
10/17/09, 3:41 PM
#3

#1 Och förresten, hur fick du dit  frimärken när du gjorde julkorten (disktrasorna)? :)

vickan1976
10/17/09, 9:13 PM
#4

Jag häftade fast frimärkerna! Jag använde vanliga textilpennor, ser ut som tusch. Kan ju också använda flytande textilfärger.

Undrar vad brevbäraren tänkte?!

Ceciliaolucifer
10/17/09, 11:03 PM
#5

Haha, vilken rolig ide :)

Anfa
10/18/09, 7:22 PM
#6

#4 Ja precis xD

Någon annan som har något kul "disktrasetips"? :)

Annons:
majkatt
10/18/09, 10:27 PM
#7

Det finns nått som heter krokning och man kan kroka en disktrasa det blir kanske en kul present.

Anfa
10/19/09, 8:12 PM
#8

Krokning, vad är det för något? :P

vildarosen
10/20/09, 5:50 PM
#9

#8 det är som virkning o stickning i ett.. sök på goggle eller på pyssel så lär du hitta  det..lycka tillGlad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Anfa
10/22/09, 7:04 PM
#10

Okej, får kolla :) Fortsätt att ge mig förslag på disktrasor :D

SaJo123
10/23/09, 12:19 AM
#11

Man kan färga vita disktrasor med "äggfärg" som man använder till påsk. Blanda färg - fixera med 2 msk ättika och kör i micron.

häll upp 2,5 dl kallt vatten i en burk, tillsätt 2 msk ättika. Tillsätt en färg-tabletten och rör om tills tabletten löst upp sig. 

Doppa disktrasan i färgen - eller skvätt färg på den eller måla med pensel…

När du är nöjd - micra i en minut. låt vila en minut. micra en minut , vila en minut…. gör detta ett par gånger…

Låt svalna!

SaJo123
10/23/09, 12:29 AM
#12

har inte provat - men man kanske kan köpa transferpapper och skriva ut ett foto som man kan trycka på en disktrasa? Borde hålla ett tag i alla fall! :)

Anfa
10/23/09, 6:16 PM
#13

Kul ideér! :D Äggfärg, hur funkar det?

Fortfarande öppen för förslag ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: