Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 2283 ggr
andcan
1/22/10, 9:39 AM

Tips på sömnadsbok till barn

Hej!

Vi har en åttaåring som fick en symaskin i julklapp, och undrar om nån har några tips på sömnadsböcker som kan lämpa sig i den åldern. Dvs, inte allt för krångliga mönster och tekniker, och lite roliga saker att göra.

/A

Annons:
SusannAlg
1/22/10, 5:10 PM
#1

Hmm min 8 åring tjatar om att hon vill sy på maskin… men jag säger att hon får vänta tills hon får symaskins-körkort…. det får dom nämligen ta i skolan i årskurs 3 här…. (hon går i 1:an nu) Storasyster får iallafall sy på min maskin, hon är ju 12…. men jag har funderat på att hitta en beg. maskin till henne så att jag får ha min ifred….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

hindul
1/23/10, 2:59 AM
#2

Jag köpte en väldigt trevlig bok när jag själv var i den åldern och som jag har använt mycket, både då och senare. Den har enkla arbetsbeskrivningar med bilder som visar de olika stegen, en del mallar att rita av och andra att förstora själv. Mönstren är till nåldyna, väggbonad med fickor, påsväskor, handdockor, en trollfamilj, pennfodral, hur man kan göra en kudde av ett fantasidjur man ritat själv, enkel lappteknik mm

Den heter "Sy själv, massor av roliga förslag" Författaren heter Susanna Hartmann och den är utgiven på Carlsen if Första upplagan kom ut 1986.

Tyvärr har jag faktiskt inte sett den någonstans sedan jag själv köpte min, men jag har ju å andra sidan inte letat heller…

SusannAlg
1/24/10, 5:46 PM
#3

Kolla på biblioteket.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Upp till toppen
Annons: