Annons:
Etikettpyssel-till-våra-djur
Läst 3660 ggr
Anfa
2010-01-17 17:39

Ryktpåse

Hejsan!!

Nu är det så att jag skulle verkligen behöva ha en ryktpåse att ha i stallet, och jag tänkte då SY en. Det enda problemet är att jag inte alls kan sy, alla symaskiner är imot mig, och det blir bara fel.. Men jag tänkte iaf ge det ett försök :)

Att sy en påse kan ju inte vara så svårt, men jag skulle ändå vilja ha lite inspiration, och om någon skulle ha ett mönster eller liknande så blir jag väldigt glad :) Själva mönstret behöver ju inte vara så komlicerat, skulle dock vilja dekorera på ett kul sätt sen :)

Så om ni har sytt någon fin påse ni är nöjd med så är det bara att visa upp den HÄR :D

Annons:
hindul
2010-01-17 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ett enfärgad påse där jag gjort en kanal för knytband på utsidan, av ett mönstrat tyg. Den är 27x36 cm, och har använts mest till handarbetspåse. Jag har inte gjort bärhandtag på den, så den går inte att använda som väska, utan är mer bara förvaring. Den är alldeles lagom i storleken och jag har använt den jättemycket. Den rymmer t ex en tidning med stickmönster och stickningen och går ändå att dra ihop och knyta, fastän tidningen blir lite hoprullad upptill då.

sissie
2010-01-18 08:06
#2

Köp ett snyggt örngott eller leta reda på ett i skåpet. Sy dit kanaler för band som hindul, eller köp söljor och slå igenom dem, 4-5 på varje sida. Ska du sätta söljor så värm fast klistrande flicelin på insidan först med ett strytkjärn, eller vik kanten dubbelt så det blir stadigt för söljorna. Ett snyggt bomullsrep och trä igenom.Skrattande

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Anfa
2010-01-23 16:58
#3

#1 Den var jättesnygg! :D <3

#2 Ja, de skulle ju gå :D Har redan hunnit köpa tyg idag, men det var en bra idé :D

Öppen för fler förslag och bilder :D

Anfa
2010-02-02 11:25
#4

Putt ;)

Ceciliaolucifer
2010-02-05 19:11
Upp till toppen
Annons: