Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 16736 ggr
[Dandelion1000]
3/18/10, 7:28 PM

Micro lösning i köket?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas på att det är fler än jag här på sajten som har problem vart man ska ha micron i köket. (eller jag kanske är den enda)

Jag har ett ganska litet kök och har micron stående på bänken, men det ser så himla fult ut.

Hur har ni löst micro "problemet" hemma hos er?

Bild: Såhär ser det ut nu

Annons:
[Dandelion1000]
3/18/10, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Såhär önskar jag att det skulle se ut, utan den dumma micron..

[TrevorS]
3/19/10, 1:15 AM
#2

Vi löste det med att aldrig skaffa en micro. Klarar oss bra utan snabbmat och värma mat. Vi förbereder all vår mat dagen innan om det är fryst. :) annars kanske du kan ha den på något bord någon annanstans, en kompis hade målat på yttersidan av glaset och hade den på köksbordet med en plastblomma över (se till att den inte täcker några hål).

Ceciliaolucifer
3/19/10, 9:38 AM
#3

Kan man leva utan micro så är det underbart!
För precis som Trevor säger, så blir det mkt snabbmat som värms. Och man kan ju faktiskt använda ungen :)

En lösning kanske skulle vara att försöka hitta en micro som är trekantig? som är gjord för att vara i hörn?

[TrevorS]
3/19/10, 9:51 AM
#4

Just ja de glömde jag, såg en sådan på Mediamark vet dock inte priset.

[Dandelion1000]
3/19/10, 12:16 PM
#5

Vi lagar inte så mycket snabbmat utan vi gör ofta mat så att det räcker i flera dagar. Då är det bara att värma på i micron..

Men en trekantig är kanske den rätta lösningen, plus att den vi har nu verkar vara inne på sin sista vers..

[TrevorS]
3/19/10, 12:20 PM
#6

Ah, det finns en till lösning, men det beror på hur det ser ut hemma hos er. Har en kompis som köppte en vägghylla på ikea med stödgalge undertill och hade micron på. Det var också smart. Så kan man dekorera eller om man köper en lite längre kan man även ha blommor eller något annat bredvid micron. Om det får plats på väggen någonstans förståss.

Annons:
[Dandelion1000]
3/19/10, 2:44 PM
#7

Vad smart.. Du kommer alltid med så bra förslag TrevorS.
Ska kolla vad killen tycker om ideén. Han är inte så mycket för inredning :)

[TrevorS]
3/19/10, 2:46 PM
#8

Jag älskar inredning. =)

Mmadeit
3/19/10, 8:01 PM
#10

whirlpool haer en med inbyggd köksfläkt som man sätter på väggen över spisen där köksfläkten normalt sitter… dyrare än vanlig micro men var underbart hade en sån i mitt förra hus…

[Dandelion1000]
3/19/10, 8:15 PM
#11

Hur fungerar den?

hindul
3/21/10, 2:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag håller med dig om microproblemet - den tar plats på bänken och är ful.

Jag löste det genom att lyfta av luckan på ett överskåp och ställa micron i skåpet. Nu är det inte så vackert, eftersom det är rätt rörigt och oodning ovanför micron, men man kan ju göra något fint ovanför - ställa sin vackra tekanna där eller någon vacker vas eller skål, eller rent av en krukväxt som klarar att stå lite mörkt. Eller så radar man upp sina kokböcker där på hyllan, det blir ju i alla fall lite enhetligt. Eller hänga ett minidraperi för, i färg med resten av köket förstås.

Men det här kräver ju att man har tillräckligt gott om skåp och att det blir tillräckligt utrymme runt om för varmluften att strömma ut från micron. Jag hade velat ha min i skafferiet egentligen, men det var EN CM för smalt!

[Dandelion1000]
3/21/10, 1:36 PM
#13

#12, tänkte också på de där att ställa in i ett skåp. Men för att det ska göras snyggt så behövs en elektriker.. :(

Annons:
[TrevorS]
3/21/10, 4:59 PM
#14

Angående i skåpet, värmehålen måste vara mellan 5-15 cm avstånd från vägg och och tak. Så du måste flytta upp hyllan där i, i så fall.

hindul
3/21/10, 7:41 PM
#15

Det finns inga lufthål ovanpå micron, bara på vä sida och där är det drygt 5 cm till väggen.

[Dandelion1000]
3/23/10, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Efter många ideér och funderingar har jag bestämt att den s*tans micron får stå kvar.

Men jag gjorde det lite finare med att jag gick och köpte 3 kaktusar(?) och dekorerade dom med bruna sidenband och kors. :)

[Dandelion1000]
3/23/10, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

En närbild :)

Mari
3/23/10, 8:31 PM
#18

#17 Snyggt det blev!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Dandelion1000]
3/23/10, 9:15 PM
#19

#18, ja, blev faktiskt nöjd :)

[Daisy-Moa-Elsa]
3/23/10, 10:46 PM
#20

Så enkelt och så himla snyggt

Annons:
Upp till toppen
Annons: