Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 3332 ggr
Gasoline
2010-03-29 13:54

Skaffa hobby?

Är arbetssökande och sitter hemma själv i skogen hela dagarna, har oftast inget att göra mer än att städa och vänta på att karln ska komma hem.

Letar därför nu en hobby, och vill ha tips ifrån er! Gärna något som inte kostar så mycket, då jag inte har så mycke pengar att röra mig med tyvärr =(

Har provat stickning och virkning, men det va inget för mig.

Bordering känns lite för pillrigt och svårt.

Har provat att sy, men inte heller riktigt min grej.

Pussel tycker jag är kul, men dyrt att köpa nya när jag laggt klart dom.

Skriv gärna och berätta vad just du gör för något! Det kanske kan få mig intresserad utav något =)

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2010-03-29 15:34
#1

Det finns dem som scrappar digitalt. Mycket kostar vad jag förstår att ladda ner men en del är gratis. Jag har aldrig gjort det och har bara en länk

http://freedigitalscrapbooking.com/

Gasoline
2010-03-29 16:29
#2

Ahh, tack för ideen =)

Någon som har några fler så vill jag gärna ha dom =)

[poppen]
2010-03-29 18:40
#3

#2 Att samla på frimärken kanske? Brhöver inte bli dyrt! Det finns ju speciella böcker att samla dem i men det går bra med ett vanligt album också.

Gasoline
2010-03-29 20:44
#4

#3 Haha, tyck för ideen, men känner att samla inte riktigt är min grej. Och karln min samlar på allt han kan komma åt, så vi har nog med prylar. Jag vill ha något att sysselsätta mig med ;)

Tilda
2010-03-29 21:22
#5

Lär dig teckna t.ex. med boken Teckna med högra hjärnhalvan av Betty Edwards som du säkert kan låna på biblioteket.

Tilda

Ceciliaolucifer
2010-03-29 22:19
#6

Jag älskar ju att göra tvålar :) och det är bekvämt att ha hemma :)

Annons:
parsley
2010-04-01 18:46
#7

Skriva

[Sephrenia]
2010-04-02 21:16
#8

Kolla in melitta rosor, kul, kreativt och billigt!

parsley
2010-04-03 18:46
#9

Odla och fröså diverse växter.

Gå med i någon ideell förening som t ex har en loppis där det behövs säljare och folk som tar hand om skänkta grejer.

Röda korset har besöksverksamhet där ensamma människor får besök.

Kolla om kommunen behöver kontaktpersoner och eller avlastningsfamiljer för handikappade eller människor i behov av stöd.

Gasoline
2010-04-06 12:26
#10

#9 Tack så mycket för dina tips =)

Bella-R
2010-04-08 23:23
#11

Testat amigurumi's? Är visserligen virkning, men har hört flera som inte tyckt att virkning varit nå kul, som sen testat att virka amigurumi & funnit intresset där.

/ Bella

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Upp till toppen
Annons: