Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 7299 ggr
[Sephrenia]
2010-04-02 21:09

Jag är alginat frälst!

Köpte för att greja med tass avtryck, rekomenderas ej då alginatet fastnar bra, isåfall vaselina in allt.. testade på hunden och det fastnade mellan trampdynorna, lätt att ta bort inget snyggt tryck..

Gjorde en på min hand och efter det ja, jag ser möjligheter i varje hörn.. fy fan va kul och häftigt det var.. Alginat, alun kristaller och gips var de roligaste jag pysslat med på ÅR… det slår melitta rosorna med hästlängder !

Btw Cecilia du som älskar tvålgjutning skulle älska detta ;P

Önskade bara man vågade gjuta av en hel iller Oskyldig

La föresten detta i OT för jag hitta ingen passande kategori.

Annons:
[Sephrenia]
2010-04-02 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tror jag hittat min nisch, gjutning ;D

Min första alginat gjutning ever och jag är så nöjd så jag spricker.. detta är en hobby jag vill hålla på med för alltid :D

Lite skavanker och skit men ja, det blir väll bättre destå mer man gör det :) (som med allt annat)

Ceciliaolucifer
2010-04-03 00:56
#2

Wow, riktigt läckert!!

Måste prova det här så fort jag har gjort klart mina påbörjade projekt ;)

[Sephrenia]
2010-04-03 05:43
#3

Gört, jag tror inte du ångrar dig.

Vad har du för pågående projekt?

Aviendha
2010-04-03 18:17
#4

Oj, vad detaljerat! Skitläckert!! Måste jag testa någon gång :)

SusannAlg
2010-04-03 18:46
#5

Å, vad häftigt! Kan du inte skriva en artikel om hur du gör?!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

[Sephrenia]
2010-04-03 23:42
#6

Jo visst skulle jag kunna det ^^ Har isåfall två artiklar att skriva (är fullt uppe i en flytt där motparten inte städat lägenheten så bra *SUCK*) så det kommer :)

Iallafall det är så detaljerat så det är sjukt, det var därav jag blev så frälst jag fick nippran när jag fick ut gipset och såg resultatet ;D

Annons:
Casiopeia
2010-04-04 03:02
#7

Hi hi, vad roligt att fler är frälsta! Själv har jag funderat på att gjuta av en av mina katters tassar, men tänker vänta tills dom på grund av något veterinärbesök är lite smått nedrogade och lugna så man kan jobba ostört… Oskyldig Brukar ju ta dom till vetten för att skrapa bort tandsten med några års mellanrum, och då är dom väldigt snälla och medgörliga några timmar efteråt.Tungan ute

Själv har jag just kommit fram till att jag har ett rent akut alignatbehov som jag måste lösa. Håller på med arbetsprover till en utbildning som jag ska söka om lite mer än en vecka och har en jättekul idé på en grej jag skulle kunna göra med alignat. Tyvärr har jag för kort om tid för att hinna beställa det på nätet, så frågan är om det går att köpa i en butik någonstans i stan. Någon som vet vart det kan finnas i Göteborg?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[Sephrenia]
2010-04-04 22:51
#8

#7 Är OERHÖRT tacksam för att du delade mig dig av den där hemsidan, vill bara köpa mer mer mer och testa nya saker :D Så roligt så det är sjukt ;) Lite orättvist att du har en chans att göra på katterna, illern blev galen av att vara stilla i mer än en minut och hunden är så snäll så han stannar men han tröck ned tassen så det bara blev pannkaka :S

[TrevorS]
2010-04-04 23:49
#9

Aah, vill också göra arbeta i, jag har gamla statyer som skulle vara roliga att göra av. =)

Ceciliaolucifer
2010-04-05 00:52
#10

#3 Oj, jag har kläder jag har lovat att sy upp ;)
Jag har påbörjat massa sysaker till illrarna som bara ligger.
Jag har en quick knit halsduk som skulle blivit en julklapp till syrran.
Jag har tvålformar jag aldrig användt.

Men jag vill jätte gärna prova det här med alginat..

Glömde visst mitt största pyssel Tyst att bygga ut illerburen..

[Sephrenia]
2010-04-05 03:33
#11

#10 du har aldrig försökt att ha bara två projekt i taget? Kyss

Ceciliaolucifer
2010-04-05 19:01
#12

#11 Men jag tappar intresset ibland Oskyldig

[Sephrenia]
2010-04-06 20:57
#13

#12 haha brukar jag med göra, har mönster till alv klänningar och caper men har ej gjort något för symaskinen bråkar så då tappa jag intresset, nu är jag sugen igen.. måste köpa ny symaskin :S

Annons:
Ceciliaolucifer
2010-04-07 03:04
#14

#13 Jag älskar att sy, men när det kommer motgångar så blir jag så less och trött att jag nästan kastar ut maskinen genom fönstret. Eftersom jag egentligen inte vill ha tusen projekt igång så blir det lite av ett ångest moment.

Men men, idag fick jag hem mer pyssel :P

Upp till toppen
Annons: